خبرگزاری کار ایران

در اینستاگرام منتشر شد؛

دلواپسی رسایی در واکنش به خبر ایلنا + تصویر

حمید رسایی به خبر روز گذشته ایلنا که طی آن احمد شوهانی عنوان کرده بود رسایی و کوچک‌زاده در جلسات کمیسیون برجام حاشیه‌سازی می‌کنند، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز برخی رسانه های اصلاح طلب به حضور بنده و برخی از همکاران نماینده که عضو کمیسیون برجام نیستند اما در جلسات آن شرکت می کنند، اعتراض کرده بودند. زمینه این تیترها نیز از دل مصاحبه با یک نماینده اصلاح طلب عضو کمیسیون امنیت ملی فراهم شده بود.

این نماینده محترم (که الان در تعطیلات تابستانی به سر می برد) و رسانه های همسو، حضور بنده و دوستان دیگر در کمیسیون برجام را غیر قانونی دانسته بودند. برایم جای تعجب داشت که چطور این دوستان با قانون آشنا نیستند! مطابق قانون، هر نماینده می تواند در جلسات کمیسیون هایی که عضو آنها نیست، بدون حق رای شرکت کند و درباره موضوعات جلسه اظهار نظر کند.ماده 149 قانون آیین نامه داخلی مجلس: در جلسات کمیسیون‌ها نمایندگانی‌ که عضویت در آن‌ کمیسیون را ندارند بدون داشتن حق رأى مى‏ توانند حاضر شوند و در صورتى که از طرف کمیسیون براى اداى توضیح یا شرکت در مذاکرات دعوت شده باشند باید شرکت نمایند ولى حق رأى ندارند.

البته الان مجلس تعطیل است و طبق آیین نامه، نمایندگان در تعطیلات تابستانی به سر می برند و برخی هم در حوزه انتخابیه خود مشغول فعالیت هستند. نمی دانم این نماینده محترم در تعطیلات تابستانی و سفر زیارتی یا سیاحتی است یا در حوزه انتخابیه، اما می دانم که ایشان هم می توانستند در این جلسات شرکت کنند. اینکه ایشان الان کجاست، نمی دانم و البته کنکاش هم نمی کنم چون اگر در سفر سیاحتی هم باشد کار خلاف قانون نکرده مثل ما که به تعطیلات نرفته‌ایم و در جلسات کمیسیون شرکت می کنیم. ولی پیشنهاد می کنم آیین داخلی مجلس را بیشتر مطالعه کند.

پ ن: از جلسه اول کمیسیون برجام تاکنون آقایان زارعی، امیرآبادی، کوچک زاده و بنده، به صورت مرتب و منظم و برخی همکاران دیگر به صورت غیر مرتب علی رغم اینکه عضو کمیسیون برجام نیستیم اما در جلسات شرکت داشته ایم و ان شالله حضورمان را ادامه می دهیم تا بیناتر شود هر آن کس که نتواند ببیند.

untitled

به گزارش ایلنا، شوهانی در این گفت‌وگو تاکید کرده بود که اعضای کمیسیون ویژه مانند رسایی و کوچک‌زاده فکر نمی‌کنند و زاکانی به‌عنوان رئیس این کمیسیون باید دقت کند که تحت تاثیر فضاسازی دوستانش قرار نگیرد.

کد خبر : ۳۰۳۷۱۰