خبرگزاری کار ایران

هدیه رهبر انقلاب به قاری برگزیده قربانی حادثه منا

روز گذشته در خبرها اعلام شده بود که هنوز وضعیت سلامت دو قاری برتر ایران آقایان حسن دانش رتبه اول قرائت مسابقات بین المللی قرآن کریم در ایران و محسن حاجی‌حسنی رتبه اول قرائت مسابقات قرآن مالزی مشخص نیست.

هدیه رهبر انقلاب به قاری برگزیده قربانی حادثه منا
اما امروز مصطفی حاجی‌حسنی کارگر، برادر محسن حاجی‌حسنی فوت این قاری برتر جمهوری اسلامی ایران را تأیید کرد.
 
«محسن حاجی‌حسنی کارگر» نماینده جمهوری اسلامی ایران در سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی بوده که رتبه نخست این رقابت‌ها را کسب و جایزه خود را از پادشاه مالزی دریافت کرد. به دلیل برخی مسائل حاشیه‌ای و ناداوری‌ها در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی از سال 1385 تا امسال هیچ کدام از نمایندگان کشورمان با وجود تلاوتی فاخر به‌عنوان نفر اول این رقابت‌ها معرفی نشدند و پس از 9 سال «محسن حاجی‌حسنی کارگر» قاری مشهدی موفق به کسب رتبه نخست شد.
 
پس از کسب این مقام او خدمت رهبر انقلاب می‌رود. حاجی‌حسنی گفته بود: «هر بار که خدمت مقام معظم رهبری می‌رسیدم، زبانم قفل می‌شد تا از ایشان درخواست هدیه‌ای کنم؛ تا این که از سوی حضرت آقا این هدیه زیبا به واسطه آقای سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن به من رسید».
 
هدیه رهبر انقلاب به قاری برگزیده قربانی حادثه منا + عکس
 
این انگشتر در مراسم تجلیل از محسن حاجی‌حسنی که اواخر تیر در مسجد کرامت مشهد برگزار شده بود به واسطه قائم مقام شورای عالی قرآن به او هدیه شده بود.
 
منبع: العالم
کد خبر : ۳۰۸۱۷۳