خبرگزاری کار ایران

ورود به این مکان های دیدنی ممنوع + عکس

زمین پر از راه‌های نرفته و شگفت‌آوری است که منتظر کشف شدن هستند و شرط اول برای پیمودن این راه‌ها داشتن روحیه‌ی ماجراجویانه است.

به گزارش ایلنا، مکان‌های بسیار خطرناک، حفاظت‌شده و خاص زیادی برای دیدن وجود دارد و از انبوه آن‌ها، کجارو ۱۰ مکان ممنوعه‌ی دیدنی را با شما به اشتراک می‌گذارد.

۱.مقبره بزرگ آیز ، ژاپن

 

این مقبره در شهر اوجی تاچی ژاپن قرار دارد.این مجموعه که از دو مقبره اصلی و ۱۲۵ مقبره فرعی تشکیل‌شده به الهه اماترسوا-امیکانی پیشکش شده است. محل بنا متعلق به قرن سوم است اما خود مقبره و بناها هر ۲۰ سال یک‌بار تخریب و بازسازی می‌شود. این کار نشأت‌گرفته از اعتقاد خاص شینتوها به مرگ و تجدید حیات است. آخرین بار در سال ۲۰۱۳ بناها بازسازی شدند.
 
یکی از مقبره‌های اصلی متعلق به ” آینه مقدس” (از دارائی‌های خانواده سلطنتی) است که یاتا نو کاگامی نامیده می‌شود. بیرون از بنا جز سقف بعضی از مقبره‌ها و چند درخت چیزی پیدا نیست. دسترسی به این مکان فقط برای کشیش اعظم و کشیش جز خاندان سلطنتی مجاز است.

 

ورود به این مکان های دیدنی ممنوع+عکس!

 

۲.آرمگاه کین شی هانگ، چین

 

آرامگاه اولین امپراتور چین، شی هانگ که سال ۲۱۰ قبل از میلاد درگذشت ، زیر یک تپه در مرکز چین مدفون است.مجموعه مدفون شامل شبکه‌ای پیچیده از تونل‌های زیرزمینی است این تونل‌ها پر از وسایلی است که پادشاه در زندگی پس از مرگ به آن‌ها احتیاج دارد که شامل ارتش، خانواده، کارمندان، اسب، و کارکنان و..است که جملگی از جنس سفال هستند.این مجموعه به ارتش سفالین معروف است.
 
از زمان کشف این مجموعه تاکنون۲۰۰۰ سرباز سفالین منحصربه‌فرد یافت شده است.کارشناسان بر این باورند که این تعداد تا ۸۰۰۰ هم قابل‌افزایش است.دولت چین حفاری‌ها را به‌منظور احترام به سنت باستانی خاک‌سپاری ممنوع کرده است.هرچند همین مقدار از ارتش کشف‌شده در معرض دید عموم قرارگرفته است اما بیم آن می‌رود که ارتش سفالین تا ابد کشف نشده باقی بماند.

 

ورود به این مکان های دیدنی ممنوع+عکس!

 

۳.جزیره آتش‌فشانی هرد، استرالیا
 
این جزیره آتش‌فشانی لم‌یزرع خارج از قلمرو استرالیا و در فاصله بین ماداگاسکار و قطب جنوب واقع‌شده است. این منطقه یکی از دور از دسترس‌ترین مناطق روی کره زمین است.۹۵۳ کیلومترمربع از مساحت جزیره را کوهستان پوشانده .این جزیره ۹۳ یخچال طبیعی دارد و زیست‌بوم حیوانات مختلفی ازجمله پنگوئن، خوک دریایی و پرندگان دریایی است.
 
سال ۲۰۰۰ محققان دانشگاه هاوایی متوجه جریان گدازه ۲ کیلومتری شدند که از قسمت جنوب غرب قله ماسون سرچشمه گرفته است این رشته‌کوه آتش‌فشانی ۸۳۶ متری از سال ۲۰۰۰ به بعد همواره فعال بوده است.
 
جدای آتش‌فشان و خطرات مربوط به آن آب‌وهوای این جزیره به‌شدت ضعیف است. به‌علاوه از هرد تا نزدیکترین خشکی ۲هفته (با قایق) فاصله است. تمام این موارد در کنار هم این جزیره را به یکی از دور از دسترس‌ترین و خطرناک‌ترین مکان‌های روی زمین تبدیل کرده است.

 

ورود به این مکان های دیدنی ممنوع+عکس!

 

۴.جزیره سنتینل شمالی (North Sentinel Island)، جزایر اندامان

 

این جزیره کوچک و جنگلی واقع در خلیج بنگال، به‌طور کامل با سواحل مرجانی احاطه‌شده به‌طوری‌که نزدیک شدن به آن با قایق سخت است. البته این عدم دسترسی مانع اصلی دیدن این جزیره نیست.
این جزیره متعلق به بومیانی موسوم به سنتینلسزها است این قبیله جز قبایلی است که با دنیای مدرن هیچ تماسی ندارد. سال ۲۰۰۸ دو ماهیگیر که در اثر انحراف مسیر و تصادفی به این جزیره رسیدند توسط بومیان کشته شدند. هلی‌کوپتر ارزیابی که در جریان سیل و سونامی بزرگ هند در سال ۲۰۰۴ بر فراز این جزیره در حال پرواز بود از طرف بومیان منطقه مورد اصابت سنگ و تیرکمان قرار گرفت.

 

ورود به این مکان های دیدنی ممنوع+عکس!

 

۵.جزیره مارها (Snake Island)، برزیل

 

Ilha da Queimada Grande، که به جزیره مارها شناخته شده، در فاصله ۳۲ کیلومتری ساحل سائوپائولو در برزیل واقع است. این جزیره محل زندگی یکی از گونه‌های کشنده مار به نام افعی طلایی است. زهر این مار گوشت تن را آب می‌کند.
 
بیش از ۴۰۰۰ افعی طلایی در این جزیره زندگی می‌کند. به‌طوری‌که در هر ۵ کیلومتر مربع، یک مار دیده می‌شود. دولت برزیل بازدید از این جزیره را برای عموم ممنوع کرده است جز سالی یک‌بار آن‌هم برای دانشمندانی که روی مارها مطالعه می‌کنند.

 

ورود به این مکان های دیدنی ممنوع+عکس!

کد خبر : ۳۱۹۵۴۴