خبرگزاری کار ایران

مجیدی مطرح کرد؛

بحث درباره‌ی اسکار مفصل است

مجیدی گفته است: خیلی از کمپانی‌های پخش فیلم هستند که درخواست اکران دارند اما می‌گویند باید اداره سانسور کشورشان اجازه دهد.

به گزارش ایلنا؛ مجید مجیدی؛ کارگردان فیلم محمد رسول‌الله (ص) دربارهٔ کنار گذاشتن فیلم «محمد رسول‌الله» از جوایز اسکار ترجیح داد، مفصل بعدا سخن بگوید.

مجیدی در حاشیهٔ همایش بین‌المللی «یاران صلوات» در پاسخ به اینکه آیا کنار گذاشتن فیلم از جوایز اسکار، سیاسی بوده است؟ گفت: در حال حاضر شرایط را برای پاسخ به این سوال مناسب نمی‌دانم، چرا که بحث در این باره مفصل است و مطالب مهمی دارم که ان شاءالله در فرصتی دیگر باید آن‌ها را به مردم بگویم.

مجید مجیدی همچنین درباره به تعویق افتادن نمایش این فیلم در کشور ترکیه که بنا بود از فردا (۸ دی ماه) اکرانش آغاز شود، اظهار کرد: ‌ظاهرا برای نمایش این فیلم در آن کشور برخی مشکلات حقوقی بوجود آمده که ان شاءالله در دو سه روز آینده این مشکلات رفع می‌شود و فیلم بدون مشکل به نمایش درخواهد آمد.

کارگردان «محمد رسول‌الله» در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود برای پخش بین‌المللی فیلم از یک پخش‌کننده جهانی استفاده می‌شد؟ گفت: ‌ فکر نمی‌کنم مشکلات پخش جهانی فیلم به پخش‌کننده ارتباط داشته باشد، چون آن‌ها با اساس کار ما مشکل دارند. در مورد فیلم مصطفی عقاد هم این مشکلات وجود داشت و نمایش این فیلم تا دو سه، سال ممنوع و در هاله‌ای از ابهام بود اما بالاخره راه برایش باز شد، البته کشورهایی مثل عربستان همچنان فیلم را در محاق توقیف نگه داشتند.

وی همچنین درباره کشورهای دیگری که فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» در آن‌ها امکان نمایش دارد نیز اظهار کرد: بسیاری از کمپانی‌ها هستند که درخواست نمایش فیلم را دارند، اما هم علمای آن کشور‌ها، هم اداره سانسور آن‌ها باید اجازه این کار را بدهند. کشورهای اندونزی و آسیای شرقی هم متقاضی فیلم هستند. برای مثال علمای کشور هند با وجود ۳۰۰ میلیون نفر مسلمان فتوایی دادند که راه فیلم را به نوعی بسته است.

مجید مجیدی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قسمت‌های دیگری از زندگانی پیامبر (ص) نیز تبدیل به فیلم خواهد شد یا نه؟ گفت: برای این اتفاق یک همت ملی لازم است. شهرکی که ما برای ساخت فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» بنا کردیم با این نگاه ساخته شده که حداقل تا ۳۰ سال باقی بماند. امیدواریم امکانی فراهم شود تا هم فیلمسازان ایرانی و هم فیلمسازان خارجی بتوانند در موضوع اسلام و پیامبر (ص) فیلم بسازند، اما من فعلا برنامه‌ای برای ساخت قسمت‌های دیگر فیلم ندارم.

کد خبر : ۳۳۳۷۶۷