خبرگزاری کار ایران

حضور کری و جیسون رضائیان در افتتاحیه ساختمان جدید واشنگتن پست

وزیر امور خارجه آمریکا و جیسون رضائیان در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید واشنگتن پست حضور یافتند.

به گزارش ایلنا، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا و جیسون رضائیان خبرنگار تازه آزاد شده روزنامه واشنگتن پست در افتتاح ساختمان جدید این روزنامه حضور یافتند.

 

جیسون رضائیان در مراسم افتتاحیه واشنگتن پست گفت: هیچ کشور دیگری مثل آمریکا اینقدر برای یک شهروند عادی تلاش نمی‌کند.

 

31 تیر ماه سال 93 بود که جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن‌پست به‌همراه همسرش یگانه صالحی و دو نفر دیگر در تهران دستگیر شدند که بنابر اعلام سخنگوی قوه قضائیه یکی از دستگیر شدگان همان روزهای اول با قرار آزاد شد.

 

بیشتر از دو ماه و نیم از بازداشت این افراد نگذشته بود که 14 مهر ماه، یگانه صالحی با صدور قرار مناسب از زندان آزاد شد تا اینکه 24 دی ماه عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست در پرونده جیسون رضائیان و ارسال آن به دادگاه انقلاب برای رسیدگی خبر داد. طبق کیفرخواستی که دادستانی تهران دراین‌باره صادر کرده، اتهام خبرنگار واشنگتن پست،‌ جاسوسی از طریق جمع‌آوری تصمیمات کشور در خصوص مسائل سیاست داخلی و خارجی و همکاری با دولت‌های متخاصم بود.

 

چند روز پیش امیر میرزایی حکمتی، جیسون رضائیان، سعید عابدینی و نصرت‌الله خسروی چهار زندانی ایرانی دوتابعیتی آزاد شدند که در مقابل نیز آمریکا هفت ایرانی زندانی شده به‌دلیل دور زدن تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران شامل نادر مدانلو، بهرام مکانیک، خسرو افقهی، آرش قهرمان، تورج فریدی، نیما گلستانه و علی صابونچی را آزاد کرد. همچنین براساس اعلام منابع خبری طبق توافق ایران و آمریکا برای مبادله تعدادی زندانی در دو کشور، دولت آمریکا حکم استرداد 14 ایرانی دیگر را لغو کرد.

 

کد خبر : ۳۴۲۶۷۹