خبرگزاری کار ایران

ساخت دکور «خندوانه» برای اولین بار در دنیا

رامبد جوان و طراح دکور خندوانه از جزییات این دکور که همه آن با مواد بازیافتی و وسایل پلاستکی ساخته شده است، سخن گفتند.

به گزارش ایلنا، رامبد جوان  چهارم فروردین برنامه «خندوانه» را با توضیحی درباره خصلت های مخاطبان این برنامه که در نظر او «خندوانه ای» هستند، آغاز کرد. وی گفت: اگر خدا خوبی و خنده را فراموش نکنیم، از جهل، جنگ و جفا دوری کنیم، وفاداری برایمان ارزش باشد، عاشق صداقت، صلح و صفا باشیم، امید را سرلوحه زندگی قرار دهیم، تاثیر خدا را نادیده نگیریم و... «خندوانه ای» هستیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تولید زباله و مواد بازیافتی توسط انسان اشاره و بیان کرد: انسان ماده ای می سازد که بسیار تهدید کننده می شود و آن پلاستیک است. ما باید به خود یادآوری کنیم که چقدر زباله تولید می کنیم. 

 

ساخت دکوری برای اولین بار

 

مجری «خندوانه» با اشاره به دکور این برنامه توضیح داد: در این برنامه از درهای بطری و کاسه های یک بار مصرف در طراحی صحنه استفاده شده است و برای اولین بار در دنیاست که دکور برنامه ای با مواد بازیافتی ساحته می شود. ما در این ایده پردازی از جایی کمک نخواستیم، خودمان فکر کردیم و خودمان هم ایده مان را اجرای کردیم.

 

ساخت دکور «خندوانه» برای اولین بار در دنیا

 

در ادامه بهراد جوانبخت مدیر هنری، طراح دکور و لوگوی «خندوانه» روی صحنه ظاهر شد و در توضیح دکور برنامه توضیح داد: همه می دانند که دغدغه جوان و تیم وی این بوده است که زباله نسازیم و من خواستم این مساله را درونی کنیم و در یک اثر هنری از آن بهره بگیرم. آثار هنری با این مضمون در دنیا ساخته می شود تا عمق فاجعه به مردم نشان داده شود. ما تحقیقاتی در این زمینه داشتیم و متوجه شدیم که پلاستیک مقاوم ترین عنصر در بازگشت به طبیعت است.

 

چهار ماه زمان برای دکور «خندوانه»

 

وی یادآور شد که ساخت این دکور در حدود دو ماه برای تحقیقات و دو ماه برای اجرا زمان برده است.

 

جوان به همراه این طراح دکور سراغ دکورهای مختلف برنامه رفتند و یک کفشدوزک را که با درب قوطی و یک نیلوفر آبی که با نی و قاشق و چنگال پلاستیکی ساخته شده بود نمایش دادند.

 

حمید حامی خواننده و امیرحسین رستمی و محمدرضا هدایتی دو بازیگری بودند که در این برنامه حضور یافتند.

 

تبلیغ دو بازیگر برای یکدیگر

 

اجرای رستمی و هدایتی با جدیت همراه بود و البته تفاوت هایی داشتند از جمله اینکه در نظر حامی، رستمی شعر مناسبی را از مازیار فلاحی انتخاب کرده بود و لب آهنگ خود را با دقت بیشتری همراه کرده بود. هدایتی نیز که در ابتدای ورود به برنامه از کمر درد خود سخن گفت لب آهنگ خود را با شعری از رضا صادقی و با اکت های بیشتری همراه کرد.

 

تبلیغ این دو بازیگر با تبلیغ هنرمندان در شب های گذشته متفاوت بود، هر دو شرکت کننده شماره کد یکدیگر را روی یک برگه نوشته بودند و به مخاطب نشان دادند و به این ترتیب هر یک برای دیگری تبلیغ کرد و البته خودشان دو نفری بیان کردند: ما خیلی لوسیم.

 

رامبد جوان که هر شب برنامه را با تغییراتی روی آنتن می برد شب گذشته نیز به جای جناب خان، رضا شیعی جم را به برنامه دعوت کرده بود و او از خاطراتی درباره عید دیدنی و همچنین ویژگی میوه های مختلف هنگام خوردن سخن گفت

 

کد خبر : ۳۵۷۳۲۸