خبرگزاری کار ایران

چپ دست‌ها و حقایقی که از آنها نمی‌دانیم

اگر هم اکنون با دست چپ در حال کار با سیستم‌تان هستید، بدانید که قرار است با حقایقی آشنا شوید که در انگشتانتان مخفی بوده‌اند و از آن‌ها خبر نداشته‌اید.

به گزارش ایلنا، وب سایت خبری آینه -MIRROR- که سایتی انگلیسی است به بهانه روز جهانی چپ دست‌ها نوشته‌ای را منتشر کرده و در آن هم اشاره‌‌ای به افراد سرشناس چپ دست داشته و هم برخی مزیت‌های آن‌ها را برشمرده است. این سایت در ادامه می‌نویسد: با اینکه تاکنون آمار مشخصی از افراد چپ دست در دست نیست، اما مطالعات نشان داده که بین ۱۰ تا ۳۰ درصد جمعیت جهان چپ دست هستند. با این حال بیشتر افرادی که در اطراف خودمان می‌بینیم؛ مانند گلف‌بازها، آرایشگرها و ... راست دست هستند؛ البته برخی چهره های مشهور نیز چپ دست هستند، باراک اوباما، بیل گیتس، اپرا وینفری و پرنس ویلیام.

 

پس اگر هم اکنون با دست چپ در حال کار با سیستم‌تان هستید، بدانید که قرار است با حقایقی آشنا شوید که در انگشتانتان مخفی بوده‌اند و از آن‌ها خبر نداشته‌اید.

 

۱. مردان چپ دست پول‌دارترند

 

با توجه به مطالعات به نظر می‌رسد ۱۳ درصد از مردان چپ دستی که به دانشگاه رفته‌اند، پول بیشتری نسبت به همتایان راست دست خود به دست می‌آورند. البته این موضوع درباره زنان فرق می‌کند و در آن‌ها چپ دست‌ها ۵ درصد کمتر نسبت به راست دست‌ها در آمد دارند.

 

۲. چپ دست‌‌ها زودتر می‌میرند

 

بر اساس تحقیقات چپ دست‌ها ۹ سال کمتر از همتایان راست دست خود عمر می‌کنند؛ بد شانس‌ها! همچنین آن‌‌ها مستعد ابتلا به بیماری‌های آلرژی، میگرن، بی‌خوابی و جنون هستند. یادتان باشد ۴۰ درصد از بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی چپ دست بوده‌اند.

 

۳. چپ‌دست‌ها ذهن فعالی دارند

 

چپ دست‌ها در انجام فعالیت‌های همزمان با یکدیگر بسیار خوب عمل می‌کنند و مخصوصا در ورزش نیز بسیار موفق هستند، برای نمونه رافائل نادال و سسک فابرگاس چپ دست هستند. همچنین آن‌ها به سمت مشاغل هنری و موسیقیایی بیشتر کشیده می‌شوند و درک بهتری هم از مسایل سه بعدی دارند. البته جالب‌تر این است که بر اساس تحقیقات دانشگاه ییل، آی‌کیو افراد چپ دست بالاتر از راست دست‌هاست و از افراد معروف چپ دست در این حوزه می‌توان به اسحاق نیتون، آلبرت انیشتین، چارلز داروین و بنجامین فرانکلین اشاره کرد.

 

۴. رهبران امریکا و انگلیس چپ دست هستند

 

در تاریخ هم مقامات چپ دست کمی نداشته‌ایم، باراک اوباما رپیس جمهور امریکا از این جمله است و همچنین روسای پیشین کاخ سفید مانند بیل کلینتون، جورج بوش و جرالد فورد با دست چپ می‌نویسند. چپ دستان خانواده سلطنتی هم شامل ملکه مادر، ملکه الیزابت دوم، پرنس چارلز و پرنس ویلیام می شود.

 

۵. چپ‌دست‌ها ترسوترند

 

در یک آزمایش فیلم‌های ترسناک، دریافتند که چپ دست‌ها بعد از دیدن ۸ دقیقه از فیلم سینمایی «سکوت بره‌ها» از خود نسبت به راست دست‌ها ترس بیشتری نشان دادند. محققان نیویورکی بر این باورند که این اتفاق به این دلیل می‌افتد که ممکن است سمت راست مغز این افراد غالب بر سمت چپ باشد و به همین دلیل هم در ترس بیشتر درگیر می‌شود.

 

کد خبر : ۳۵۷۵۹۷