خبرگزاری کار ایران

دست تکان دادن برای اوباما ممنوع شد

مقامهای شهر هانوفر آلمان از شهروندان این شهر خواسته‌اند در جریان سفر ماه جاری میلادی باراک اوباما به این شهر از پنجره خانه‌هایشان برای اوباما دست تکان ندهند و به دلیل امکان تیراندازی از سوی محافظان وی از پنجره ها فاصله بگیرند.

به گزارش ایلنا، مقامهای شهر هانوفر آلمان از شهروندان این شهر خواسته‌اند در جریان سفر ماه جاری میلادی باراک اوباما به این شهر از پنجره خانه‌هایشان برای اوباما دست تکان ندهند و به دلیل امکان تیراندازی از سوی محافظان وی از پنجره ها فاصله بگیرند.

 

به گزارش روزنامه دیلی میل، پلیس شهر هانوفر آلمان اعلامیه هایی را به حدود 2000 تن از مردم ساکن مناطق اطراف مرکز کنگره هانوفر که قرار است باراک اوباما،‌ رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 24 آوریل از آن بازدید کند توزیع کرده اند.

وی قرار است به همراه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از یک نمایشگاه تکنولوژی در این محل بازدید کند.

مقامهای شهر هانوفر همچنین علاوه بر توصیه به شهروندان به دوری کردن از پنجره های خانه هایشان در زمان بازدید باراک اوباما، اعلام کرده‌اند،‌ کسانی که قصد بازدید از این محل همزمان با بازدید اوباما را دارند باید از یک هفته قبل برای این کار ثبت نام کنند.

همچنین کارکنان فروشگاه‌های قرار گرفته در محدوده امنیتی تعیین شده برای بازدید اوباما نیز باید ثبت نام کنند.

با وجود آن که همه سفرهای خارجی سران دولت آمریکا به شکل سنتی با تدابیر امنیتی فوق العاده همراه هستند، اما با توجه حملات تروریستی اخیر در شهر های اروپا نظیر پاریس و بروکسل و تهدید شدن آلمان از سوی گروه ترویستی داعش، این سفر باراک اوباما با ریسک بیشتری همراه است.

 

کد خبر : ۳۵۹۲۲۸