خبرگزاری کار ایران

ببرسی رفتار تحیر آمیز در مواجهه با سیل!

ثبت عکس یادگاری از بلای طبیعت!

شاید مردمان خسته از هوای همواره آلوده و پُر ریزگرد جنوب و جنوب غربی کشور، با بارش رحمت الهی و سیرآب شدن موقت زمینهای تشنه این مناطق اندکی از دردهایشان التیام یافته، اما این پرسش همچنان نیاز پاسخ است که عکس یادگاری چه مزیت، فضیلت و یا حسنی دارد!

به گزارش ایلنا، پارسینه نوشت: بارش های چند روز اخیر در سراسر کشور که به گفته کارشناسان، حداقل در ۵ سال اخیر کم سابقه بوده، موجی از خوشحالی را برای هموطنان سرزمین در حال خشکسالی کشورمان، بپا کرد.

 

155674_361

 

با استمرار ناپایداریها و افزایش این بارندگی متأسفانه این بزم و خوشحالی دوام نیاورد و با بروز آبگرفتگی ها در ابتدا و متعاقب آن سیلاب و سیل در نقاط مختلف کشور از جمله جنوب و جنوب غربی سرزمینمان، خبر از وقوع حوادث ناخوشایند به گوش رسید.

 

155673_103

 

از مرگ و تلفات جانی هموطنانمان تا از بین رفتن مزارع و دام و طیور در نقاط مختلف مناطق سیل زده.در این میان رفتار برخی هموطنان عزیز در لابلای این حوادث، قابل بررسی و تحلیل است.

 

155672_142

 

اینبار سخنی از نابودی جنگلها، مراتع و زمینهای کشاورزی و.... به دست عوامل بی رحم انسانی نیست، که بخواهیم با تکرار مکررات وقوع سیل را به گردن آنها بی اندازیم.

 

 

 

حتی قرارم نیست از دست اندرکاران و متولیان امور مرتبط و... درشهرها بازخواست و پرسشی به عمل آوریم که چه کردید و چه آمادگی و تدبیری برای مواجهه با این بحران داشتید تا اولاً از میزان خسارات کاسته شود و ثانیاً از این فرصت چگونه بهره برداری خواهید کرد ؟

 

155670_605

 

کلاً هیچ نق و غُری بابت این بلای طبیعی(سیل) نداریم و آرزو میکنیم با کمترین خسارات جانی و مالی از این نزولات وافر و پر برکت جوی،  جان سالم به در ببریم.

 

155669_531

 

منتها از لابلای تصاویر ثبت شده خبرگزاریها از سیل و حوادث جاری، تصاویری که دیگر نباید برایمان خیلی عجیب باشد، منتشر شده است.

 

155668_457

 

 

"تصاویری از رفتار متحیرگونه برخی هموطنان در مواجهه با سیل، بدبختی، خسارات مالی و....."

 

البته اینکه روحیه خوب داشتن در چنین شرایطی بسیار عالی و بی نظیر است شکی نیست، اما محاسن و ویژگی ثبت عکس یادگاری همراه با لبخند در حادثه اینچنینی، جای تامل دارد.

 

155667_918

 

شاید مردمان خسته از هوای همواره آلوده و پُر ریزگرد جنوب و جنوب غربی کشور، با بارش رحمت الهی و سیرآب شدن موقت زمینهای تشنه این مناطق اندکی از دردهایشان التیام یافته، اما این پرسش همچنان نیاز پاسخ است که عکس یادگاری چه مزیت، فضیلت و یا حسنی دارد که از درک حداقل منِ نگارنده خارج است!

155666_159

155665_282

 

 

کد خبر : ۳۶۲۱۵۵