خبرگزاری کار ایران

آلت قتل «ستایش» مشخص شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین گفت: اداره تشخیص هویت ناجا، نظریه خود را در زمینه آلت قتاله‌ در پرونده «ستایش» اعلام کرده است.

به گزارش ایلنا،‌ ساعت یک ظهر، یکشنبه ۲۱فروردین امسال، ستایش به همراه پدر از خانه در ورامین خارج شد تا بستنی بخرد. مرد جوان بعد از خرید بستنی، دخترش را روانه خانه کرد و با این تصور که دخترک به خانه رسیده است، راهی محل کارش شد. اما نیم ساعتی از این جدایی نگذشته بود که همسرش با او تماس گرفت و از ناپدید شدن دختر ۶ ساله‌شان خبر داد. پسر ۱۸ ساله همسایه‌شان که تنها سه پلاک با خانه آنها فاصله داشت، ستایش را می‌رباید و بعد از اینکه او را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد، به قتل می‌رساند. او جسدش را داخل وان می‌اندازد و اقدام به سوزاندن آن با اسید می‌کند. متهم این پرونده هم اکنون در کانون اصلاح و تربیت به سر می‌برد و پزشکی قانونی نیز ضمن ارائه گزارش علت فوت، سلامت روانی متهم را تایید کرده است.

 برخی از کارشناسان انگیزه و علت عمده قتل ستایش را در تلفن همراه این نوجوان می‌دانند. او عضو یکی از کانال‌های غیراخلاقی تلگرام بوده و روز فاجعه، چند فیلم را در همان کانال تماشا می‌کند و به‌واسطه نیازهای جنسی، چنان تصمیمی می‌گیرد.

در اصل بسیاری از مسائل در دوره نوجوانی متحول می‌شود. تغییرات در این سن آن‌قدر بزرگ است که برای فرد و خانواده‌اش قابل هضم نیست. سن نوجوانی سن خاصی است و مربوط به کشور ما هم نیست.

اعلام نظر ناجا در پرونده «ستایش»

روز گذشته دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین گفت: اداره تشخیص هویت ناجا، نظریه خود را در زمینه آلت قتاله‌ در پرونده «ستایش» اعلام کرده است.

ابوالقاسم مراد طلب گفت: اداره تشخیص هویت ناجا، نظریه خود را درباره آلت قتاله‌ در پرونده «ستایش» اعلام کرده است.او اظهار کرد: پرونده هنوز منجر به صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست نشده، اما طی روزهای آینده نهایتا تا چهارشنبه هفته جاری کیفرخواست این پرونده صادر خواهد شد.

او گفت: بازپرس امشب پرونده را مطالعه خواهد کرد و اگر مشکلی نباشد ظرف یکی دو روز آینده قرار لازم را صادر می‌کند.

مراد طلب یادآور شد: اداره تشخیص هویت ناجا نظر خود را درباره آلت قتاله که یک قبضه چاقو بوده ارائه و ارسال کرده است.

بر اساس این گزارش، ۲۱ فروردین ماه پسری ۱۷ ساله در ورامین، دختر شش ساله افغانی را به قتل رساند. در ضمن این پرونده در شعب دادگاه‌های کیفری یک استان تهران رسیدگی می‌شود اما هنوز به دادگاه ارسال نشده و دادسرا برای صدور قرار مجرمیت و سپس کیفرخواست، منتظر اظهارنظر اداره تشخیص هویت ناجا در باره آلت قتاله است.

پشیمانی قاتل ستایش

وکیل مدافع تسخیری متهم به قتل دختربچه شش ساله افغانستانی می‌گوید موکلش به شدت پشیمان است و در آخرین دفاعیات خود نیز اظهار ندامت کرده است، اما این پشیمانی‌ها دیگر چیزی را عوض نمی‌کند.

مرتضی یاوری در پاسخ به این سوال که استفاده موکلش از کانال‌های مستهجن در وقوع قتل دختربچه شش ساله افغانستانی چه میزان تاثیر داشته است، اظهار کرد: قطعا این مساله تاثیرات بسیار زیادی را متوجه موکل کرده است و در صحبت‌هایی هم که با او داشتم، یکسری اتفاقات به وقوع پیوسته در گذشته، زمینه این حادثه را در موکل ایجاد کرده است.

وکیل مدافع متهم به قتل ستایش اضافه کرد: موکل در یکسری ارتباطات غیرشرعی تجربیاتی داشته و در واقع به رغم سن پایینش، می‌شود گفت که ذهن موکل نسبت به این موضوعات خالی نبوده است.

یاوری در پاسخ به این سوال که آیا درباره اقدام موکلش، جای دفاعی در محکمه وجود دارد یا خیر گفت: به طور قطع دفاع، وظیفه وکیل است.

البته ما از غیرحق دفاع می‌کنیم زیرا ماموریت اصلی وکیل این است که قاضی را برای رسیدن به حقیقت موضوع کمک کند. در دادگاه دفاعیات لازم را مطرح می‌کنیم، اما تشخیص موضوع با قاضی پرونده خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا موکلش از کرده خود پشیمان است یا خیر افزود: به شدت پشیمان است و حتی در آخرین دفاعیات خود در دادسرا، اظهار ندامت و پشیمانی شدیدی کرده است، اما این ندامت‌ها دیگر چیزی را اصلاح نمی‌کند و اتفاقی که نباید می‌افتاد، رقم خورده است.

در این پرونده همچنین علاوه بر اظهارنظر مددکار اجتماعی، پرونده شخصیت نیز برای متهم تهیه شده است.

این پرونده در شعب دادگاه‌های کیفری یک استان تهران رسیدگی می‌شود، اما هنوز به دادگاه ارسال نشده و دادسرا برای صدور قرار مجرمیت و سپس کیفرخواست، منتظر اظهار نظر اداره تشخیص هویت ناجا درباره آلت قتاله است.‌

به گفته دادستان ورامین در کیفرخواست این پرونده درباره قتل عمد، تجاوز و جنایت بر میت اظهارنظر می‌شود .

کد خبر : ۳۶۹۹۰۵