خبرگزاری کار ایران

خاله رهبر کره شمالی:

خاطرات خاله رهبر کره شمالی از کودکی کیم

خاله "کیم جونگ اون" رهبر فعلی کره شمالی جزئیاتی قابل توجه درباره دوران کودکی خواهرزاده اش "کیم" فاش کرد.

به گزارش ایلنا، "کو یونگ سوک" خاله "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی که از حدود دو دهه پیش در آمریکا به سر می برد، در گفت وگو با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، واقعیت هایی را درباره اخلاق و روحیات "کیم"در دوران کودکی بیان کرد.

خاله رهبر کره شمالی گفت که، کیم در سال 2011 وقتی که جوان بود، به جای پدرش رهبری کره شمالی را بر عهده گرفت.

اظهارات خاله «کیم جونگ اون» نشان می دهد که وی در دوران کودکی هم با گذشت نبوده و هنوز هم این اخلاق را دارد؛ چرا که این مرد، به شیوه های عجیب مسئولان و نزدیکانی را که خشمش را برانگیختند، اعدام کرده است.

خشم و انتقام

خواهر «کو یونگ هوی» همسر کیم جونگ ایل رهبر فقید کره شمالی و مادر «کیم جونگ اون» گفته است که خواهرزاده اش زود از کوره در می رفته و به هیچ وجه در حق کسی گذشت نمی کرده است.

به گفته این خانم که در زمان حاضر یک خشکشویی را در نیویورک اداره می کند، «کیم جونگ اون» به شیوه های مختلف به تنبیه هایی که از طرف پدر و مادرش می شد، اعتراض می کرد و از جمله این اعتراض ها، اعتصاب غذا بود.

واشنگتن پست نوشت: «کویونگ - سوک» با همسرش «ری گانگ» و سه پسرشان با نام های مستعار زندگی می کنند و هیچ کسی نمی داند که علت فرار آنها به آمریکا بعد از حضور در سفارت واشنگتن در برن چه بوده است.

این زن و مرد بعد از چند ماه بازجویی، به آمریکا منتقل شدند و زندگی تازه ای با اسامی جدید آغاز کردند و با کمک مالی آژانس اطلاعاتی آمریکا، یک شرکت خشکشویی راه اندازی کردند.

این زوج به مسئولان کره شمالی نزدیک بودند و با توجه اعضایی از خاندان حاکم از جمله «کیم جونگ - اون» به سوئیس فرستاده شدند.

تاریخ تولد واقعی «کیم جونگ اون»

خاله رهبر کره شمالی گفت که «کیم جونگ اون» برخلاف آنکه گفته می شود در سالهای 1982 یا 1983 متولد شده، در سال 1984 متولد شده است و این بدان معناست که وقتی در سال 2011 رهبری کره شمالی را برعهده گرفت، فقط 27 سال داشت.

وی افزود که فرزندش نیز متولد همان سالی است که کیم در آن به دنیا آمد و آن دو با هم همسن و سال و همبازی بودند.

کیم عاشق بسکتبال بود

به گفته کو یونگ، «کیم جونگ - اون» عاشق بازی بسکتبال بود و وی همیشه توپ بسکتبال را همراه خود داشت.

وی عاشق مایکل جردن ستاره بسکتبال آمریکایی بود و از زمانی که به قدرت رسید، بارها دنیس رودمان ستاره معروف بسکتبال را به حضور پذیرفته است.

به گفته «کو یونگ»، طرح وراثتی شدن قدرت «کیم جونگ» چند سال قبل از فوت پدرش آغاز شده بود و وی آن هنگام که مسئولان نظامی در جشن تولد هشت سالگی اش موقع اهدای لباس نظامی با درجه ژنرال به وی در مقابلش تعظیم می کردند، به این مسئله پی برد.

 

کد خبر : ۳۷۵۸۷۰