خبرگزاری کار ایران

افطاری وزیر خارجه آلمان برای ظریف (+عکس)

فرانک والتر اشتاین مایر گفت که ایران و آلمان نگران عدم ثبات در خاورمیانه هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از ایسنا، فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه المان که بعدازظهر امروز میزبان وزیر امور خارجه کشورمان بود، در جمع خبرنگاران ایرانی و آلمانی درباره این دیدار گفت: ما درباره بحران های منطقه صحبت کردیم و بحرانی که امروز هر دو نگران آن هستیم، عدم ثبات در خاورمیانه است و به عراق و سوریه با نگرانی می نگریم.

اشتاین مایر با اظهار امیدواری نسبت به دیدارهای مشترک در هفته های آینده اظهار داشت: در مذاکرات آتی درباره عراق و سوریه صحبت می کنیم تا بتوانیم به کمک رسانی بیشتر و راه حل بهتری دست یابیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم گفت و گوهای ژنو درباره سوریه بزودی از سر گرفته شود و با نتایجی که از کنفرانس وین به دست آوردیم بتوانیم به راه حل برسیم.

 اشتاین مایر با اشاره به اینکه اکنون دوران گذار را پشت سر می گذاریم بیان کرد: امیدواریم در ژنو بتوانیم به نتیجه برسیم و نماینده سازمان ملل در امور سوریه که هم ما و هم ایران رابطه خوبی با او داریم بتواند به زودی زمانی را برای اجلاس در نظر بگیرد.

 وی گفت: امشب ما درباره ثبات در کل منطقه خاورمیانه گفت و گو کردیم.

 اشتاین مایر خاطرنشان کرد: از جواد عزیز صمیمانه برای اینکه دوبار من را در تهران پذیرفته است تشکر می کنم. گفت و گوهای خوبی داشتیم و لازم است اگر می خواهیم مذاکرات را تجدید کنیم بحث های سیاسی و اقتصادی را گسترش دهیم.

ضیافت افطار اشتاین مایر به افتخار ظریف

وزرای خارجه ایران و آلمان چهارشنبه شب در برلین و در خصوص روابط دوجانبه و مسائل مربوط به روابط اقتصادی و برجام دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به برلین، محمد جواد ظریف و فرانک والتراشتاین مایر در منطقه "ویلا بورزیش "شهر برلین که منطقه ای ویلایی متعلق به وزارت خارجه است در خصوص در روابط دوجانبه، مسائل اقتصادی و موضوعات مربوط به برجام دیدار و گفت و گو کردند.

وزرای خارجه ایران و آلمان در جمع خبرنگاران به بیان نظرات خود درباره مذاکرات مشترک پرداختند.

قرار است دوطرف در ضیافت افطاری که اشتاین مایر به افتخار ظریف ترتیب داده است شرکت کنند.

پس از آن وزیر امورخارجه کشورمان برلین را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

595906_862

کد خبر : ۳۸۱۵۸۰