خبرگزاری کار ایران

استیضاح ربیعی منتفی شد

استیضاح علی ربیعی، وزیر کار و رفاه اجتماعی منتفی شد.

به گزارش ایلنا، یک منبع آگاه به «وقت ایران» گفت: «این استیضاح که با امضای ۶۰ نفر از نمایندگان کلید خورده بود با وساطت محمدرضا عارف و چند نفر دیگر از نمایندگان منتفی شد.»

خبر استیضاح وزیر کار دولت روحانی را محمدعلی وکیلی نماینده مجلس و مدیرمسئول روزنامه ابتکار داد و محور اصلی برای استیضاح «معطل گذاشتن بنگاه‌های اقتصادی از جمله شستا و به زیان رساندن این بنگاه‌ها» ذکر شده بود. وکیلی گفته بود: «می‌خواهیم ربیعی به دست رئیس‌جمهور تغییر کند. از طریق انصاری و نوبخت پیام خود را به روحانی ارسال کردیم. ‌وزرای بعدی همان‌هایی هستند که مدت‌هاست در فضای عمومی جامعه مطالبه تغییر آن‌ها مطرح است. ربیعی اولی بود اما آخرین آن‌ها نیست.»

قاسم میرزایی‌نکو و جلال میرزایی دو عضو فراکسیون امید در این باره اعلام کردند که این فراکسیون هیچ برنامه‌ای در خصوص استیضاح وزرای دولت ندارد و طرح استیضاح یک مسئله شخصی است. حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز به خبرگزاری ایلنا گفته بود که باج‌خواهان به دنبال حذف ربیعی هستند.

خبرهای رسیده به «وقت ایران» نیز حکایت از آن دارد که طرح استیضاح ربیعی، توسط وکیلی مطرح و پیگیری شده و نتوانسته حمایت فراکسیون امید را در این باره به دست آورد. حتی یکی از کاربران توئی‌تر با نام «خان دراک» نیز به طور تلویحی به این خبر اشاره کرده و نوشته: «اصلاح‌طلب فرستادیم مجلس، ربیعی رو استیضاح کنه؟» در مقابل مجتبی فتحی، روزنامه‌نگار نوشته است: «برکناری ربیعی خبری خوشحال‌کننده برای روزنامه‌نگارانی است که آرزوی بازگشایی انجمن صنفی رادارند که با نظر شخصی ربیعی هنوز به این آرزو نرسیدند.»

کد خبر : ۳۸۹۷۶۳