خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد کانال زد

محمود احمدی‌نژاد با این که چندین بار به دادگاه فرا خوانده شد تا پاسخگوی برخی از پرونده‌هایی که علیه او در قوه قضاییه گشوده شده است، باشد اما او هر گز حاضر نشد در دادگاه حاضر شود و از خود در برابر اتهامات دفاع کند اما هوادارانش این روزها در فضای مجازی سخت مشغول کارند.

به گزارش ایلنا، روزنامه «اعتماد» نوشت: «فصل انتخابات که نزدیک می‌شود تحرکات در میان گروه‌ها و جناح‌های سیاسی هم بالا می‌گیرد. رسانه‌ها خط مقدم هستند. برخی برای بالا بردن شانس خود دست به تخریب رقیب می‌زنند و راست و دروغ را در هم می‌آمیزند و جنجال‌آفرینی می‌کنند. برخی دیگر تلاش می‌کنند دستاوردهای خود را زمانی که بر اریکه قدرت تکیه زده بودند، به رخ بکشند. در این میان اما هستند کسانی که بیش از هر چیزی در مقام دفاع از خود قرار می‌گیرند و تلاش خود را به کار می‌بندند تا از خود رفع اتهام کنند.

این روزها هواداران محمود احمدی‌نژاد بیش از گذشته مشغول دفاع از رییس دولتی هستند که متهم است در دورانی که پاستور خانه‌اش شده بود سوء‌مدیریت‌ها، تخلفات و فسادهای مالی اطرافیانش هزینه‌های زیادی را بر کشور وارد کرده است. هواداران رییس دولت سابق این روزها تغییر جهت داده‌اند. اگر در سه سال گذشته بر ریل حمله به دولت و اصلاح‌طلبان حرکت می‌کردند حالا اما بسان سوزنبانی که ریل را تغییر می‌دهد بر قطار دفاع سوار شده‌اند و جهت حرکت خود را کمی تغییر داده‌اند؛ قطاری که این روزها در فضای مجازی حرکت می‌کند. اگر چه احمدی‌نژاد در چند ماه گذشته شهرستان‌های کوچک را هدف سخنرانی‌هایش قرار داده بود تا شاید عدم استقبالش در پایتخت را به دست فراموشی بسپارد اما حضور منتقدان پلاکارد به دست وی در سخنرانی‌هایش سبب شده تا هوادارانش این روزها به فکر تهیه دفاعیاتی باشند تا بلکه موج انتقادها از وی را کم کنند؛ دفاعیاتی به روش خودشان و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام.

این روزها کانالی تلگرامی به نام «دفاعیات دکتر احمدی‌نژاد» فعالیت‌های گسترده‌ای را در این شبکه اجتماعی آغاز کرده است. رصد اجمالی این کانال نشانگر این است که گردانندگان آن بیش از هر گروهی اصولگرایان منتقد را نشانه گرفته‌اند و به دنبال رفع اتهام از انتقادهایی هستند که اصولگرایان منتقد احمدی‌نژاد به او وارد می‌دانند؛ انتقادهایی که به گفته خودشان ولایتمداری احمدی‌نژاد را زیر سوال می‌برد. از ماجرای اسفندیار رحیم مشایی که نهایتا با نامه رهبر انقلاب از معاون اولی کنار گذاشته شد تا ١١ روز خانه‌نشینی احمدی‌نژاد. این کانال تلگرامی مطالبی را منتشر کرده که سرسختانه از رحیم مشایی دفاع می‌کند. یکی از این مطالب متنی است با عنوان «مهندس مظلوم» که در آن حسین شریعتمداری، مدیر مسوول روزنامه کیهان را متهم به فضاسازی علیه رحیم مشایی کرده است و آیت‌الله هاشمی را به عنوان کسی که نخستین بار نام جریان انحرافی را برای مشایی و نزدیکانش به کار برده است، معرفی می‌کند. این در حالی است که کلید واژه جریان انحرافی نخستین‌ بار از دل کسانی بیرون آمد که روزی مدافعان سرسخت احمدی‌نژاد بودند که در دولت دوم او و پس از انتخابات سال ٨٨ و به ویژه پس از ١١ روز خانه‌نشینی او در سال ٩٠ کاسه صبرشان لبریز شد و آرزو می‌کردند که بتوانند او را از کارنامه اصولگرایی پاک کنند.  ١١ روز خانه‌نشینی آخرین میخ بر تابوت حمایت اصولگرایان از احمدی‌نژاد بود.

«کانال دفاعیات دکتر احمدی‌نژاد» اما با انتشار چند مطلب به‌ طور کلی خانه‌نشینی احمدی‌نژاد را از بیخ و بن رد کرده و آن را «دروغ بزرگ» نامیده است. این در حالی است که مصباحی‌مقدم نماینده مجلس در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم در گفت‌وگویی که با «اعتماد» داشت، به‌ طور مفصل در مورد این موضوع و فضایی که این کار احمدی‌نژاد در مجلس به وجود آورده بود، توضیحات مفصلی را بیان کرده است و البته مصباحی‌مقدم تنها فردی نیست که صحت این موضوع را تایید کرده است و بارها در مورد این مساله صحبت‌های زیادی از زبان چهره‌های سیاسی و نمایندگان مجلس بیان شده است.

نزدیک شدن به فصل انتخابات هواداران و نزدیکان احمدی‌نژاد را بیش از گذشته به فضای مجازی کوچانده است؛ فضایی که در آن سرعت انتشار اخبار بالاست و انتشار هر گونه ادعا و اتهام هم به سختی مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد. همه این عوامل سبب شده تا شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ماوای جدید برای تاختن یاران و هواداران احمدی‌نژاد شود تا شاید بتوانند در آستانه انتخابات سال آینده کمی از بار اتهامات او کم کنند. هر چند که محمود احمدی‌نژاد با وجود این که چندین بار به دادگاه فراخوانده شد تا پاسخگوی برخی از پرونده‌هایی که علیه او در قوه قضاییه گشوده شده است، باشد اما او هر گز حاضر نشد در دادگاه حاضر شود و از خود در برابر اتهامات دفاع کند اما هوادارانش این روزها در فضای مجازی سخت مشغول کارند.»

 

کد خبر : ۳۹۳۱۰۵