خبرگزاری کار ایران

حضور ایران در دموتکس ۲۰۱۶ آلمان

کد خبر : ۳۹۴۸۹۹

مرکز ملی فرش ایران امسال نیز با همکاری اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا از فرصت برپایی دموتکس ۲۰۱۶ به سود این هنر- صنعت بهره برداری می کند.

به گزارش ایلنا  ، با بررسی چگونگی حضور و ارایه فرش ایرانی در پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوره های پیشین نمایشگاه بین المللی دموتکس آلمان به عنوان بزرگترین رویداد در حوزه کفپوش ها در سطح جهان، این بار این پاویون به محلی برای گپ و پفت های هنری، فرهنگی و تجاری بدل خواهد شد.

برپایه این گزارش، با توجه به این که در دوره های پیشین (تا قبل از ۲۰۱۵) برخی از تولیدکنندگان یا صادرکنندگان فرش ایران با دریافت یارانه های حمایتی در پاویون ایران حضور می یافتند که آسیب هایی را از جمله خدشه واردکردن به بازار و شبکه توزیع مستقر

در آن کشور و یا قیمت شکنی در فرش ایرانی در پی داشت، در دو سال اخیر به جای ترغیب این گروه به حضور در این رویداد، معرفی شایسته فرش ایرانی هدف قرار گرفته است.

این رویداد در سال جاری که در آستانه لغو تحریم واردات فرش دستباف ایران به آمریکا برگزار می شود، مجال مناسبی برای رایزنی با بازرگانان حوزه ایالات متحده خواهد بود و افزون بر آن نقطه آغاز فرایند تبلیغات فرش ایران در اروپا نیز خواهد بود که به تازگی به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت به گام اجرایی نزدیک شده است.

شایان ذکر است در دموتکس ۲۰۱۶ آلمان همچون دیگر سالها باز هم دستبافته هایی از ایران به مرحله نهایی جایزه طراحی فرش راه یافته اند.

گفتنی است دموتکس ۲۰۱۶ آلمان از ۲۶ تا ۲۹ دیماه در هانوور آلمان برگزار می شود.

 منبع:روزنامه جهان اقتصاد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز