خبرگزاری کار ایران

4 دلیل برای رد صلاحیت احمدی‌نژاد و عدم اعتماد اصولگرایان به او

این روزها بحث بازگشت محمود احمدی نژاد به صحنه سیاسی کشور داغ شده است. بازگشت وی به صحنه سیاسی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری امری است ممکن اما مسایلی در حاشیه این امر مطرح است که مهمترین موضوع ازدید پایگاه خبری المانیتور عدم پذیرش وی از سوی متحدان پیشین محافظه کار است.

به گزارش ایلنا، این روزها بحث بازگشت محمود احمدی نژاد به صحنه سیاسی کشور داغ شده است. بازگشت وی به صحنه سیاسی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری امری است ممکن اما مسایلی در حاشیه این امر مطرح است که مهمترین موضوع ازدید پایگاه خبری المانیتور عدم پذیرش وی از سوی متحدان پیشین محافظه کار است. آیا آنها او را برای نافرمانی از خواسته های رهبری بایکوت می کنند.

"المانیتور" با انتشار گزارشی مفصل درباره عزم احمدی نژاد برای بازگشت به عرصه سیاست به موانع پیش روی می پردازد و می نویسد:"در تاریخ 29 جولای احمدی نژاد در سخنرانی ای در مشهد گفت:"آنان به من برچسب فراماسون بودن زدند. گفتند عضو انجمن حجتیه هستم. گفتند ضد ولایت فقیه هستم گفتند یک جادوگر هستم. در طول انتخابات آنان تلاش کردند تا رقبای خود را رد صلاحیت کنند".

این سایت در ادامه اشاره می کند که احمدی نژاد در میان چهره های محافظه کار نیز دیگر محبوبیت سابق را ندارد و در این باره می نویسد:"در تاریخ 29 اوریل احمد توکلی نماینده سابق محافظه کار مجلس در کانال تلگرام خود نوشت که دلایل شرعی و قانونی کافی برای رد صلاحیت احمدی نژاد وجود دارد. در تاریخ 10 ماه می غلامرضا مصباحی مقدم از روحانیون بلندپایه محافظه کار گفت که می تواند با اطمینان بگوید که شورای نگهبان احمدی نژاد را رد صلاحیت خواهد کرد در تاریخ 3 ژوئیه ناصر ایمانی تحلیلگر محافظه کار و نویسنده سابق تحریریه روزنامه کیهان گفت که فکر نمی کند شورای نگهبان احمدی نژاد را تایید صلاحیت کند".

این سایت در ادامه به مواردی می پردازد که ممکن است احمدی نژاد به سبب آن ها رد صلاحیت شود و در این باره 4 دلیل عمده اشاره می کند.به گزارش روزنو،این سایت اشاره می کند که محافظه کاران به همین خاطر هنوز از احمدی نژاد بدلیل عدم پیروی از رهبری ناراحت هستند. این سایت اشاره می کند که جای تعجبی ندارد که احمدی نژاد در حال تلاش برای حذف خاطرات بد است. او می خواهد به رهبری نیز نزدیک شود اما تعداد کمی از مردم او را باور خواهند کرد.

کد خبر : ۴۰۰۳۱۴