خبرگزاری کار ایران

مصاحبه نشریه کانادایی با پرچمدار ایران در اختتامیه المپیک؛

شهروند کانادایی که پرچم ایران را در استادیوم «ماراکانا» در دست داشت

«کم گالیندو» شهروند 22 ساله اهل «استونی کریک» در ایالت اونتاریو کانادا، کسی است که به انتخاب کاروان ورزشی ایران در المپیک 2016 و در مراسم اختتامیه، پرچم ایران را در دست گرفت و آن را برافراشت.

به گزارش ایلنا، حمل و در دست داشتن پرچم یک کشور برای هر فردی در مراسم المپیک، یک افتخار و ارزش بزرگ تلقی میشود. شاید به همین خاطر بوده است که کاروان ورزشی ایران در ریو یک شهروند کانادایی را مفتخر به برافراشتن پرچم کشورمان در اختتامیه المپیک ریو کردند!

«کم گالیندو» کسی است که در روز دوشنبه، پرچم ایران را در این مراسم با شکوه در دست گرفت و اکنون از چگونگی این اتفاق و احساس خود در رابطه با آن به نشریه کانادایی «گلوبال نیوز» توضیحاتی داده است.

 

شهروند کانادایی که پرچم ایران را در استادیوم «ماراکانا» در دست داشت

 

وی که دانشجوی 22 ساله رشته علوم سیاسی در دانشگاه «مک مستر» است، در این باره می گوید: روزی که به من این خبر را دادند یک روز عادی مانند همه روزهای دیگر بود. اما تبدیل به روزی شد که یک بار برای همه در طول عمر اتفاق می افتد و تلفن زنگ میخورد و کسی پشت خط میگوید: ما تو را به عنوان نماینده خود برای حمل پرچم در اختتامیه المپیک معرفی کرده ایم.

وی ادامه می دهد: در ابتدا این موضوع باورم نمی شد و فکر می کردم که تماس به اشتباه برقرار شده.

طی چند ماه گذشته وی به عنوان همکار داوطلب کمیته ملی المپیک برزیل و به عنوان رابط کاروان ورزشی ایران با مسئولان بازی های المپیک فعالیت می کرده است. وی که به دو زبان انگلیسی و اسپانیولی مسلط است، انتظار آن را داشته که به واسطه تخصص خود در زبان های خارجی رابط یکی از کشورهای آمریکای لاتین در این بازی ها باشد و بعد از آن که مطلع می شود، قرار است به عنوان رابط کاروان ورزشی ایران فعالیت کند، در ابتدا تردید جدی برای این همکاری داشته است.

وی می گوید: با توجه به مشکلات زبانی و برقراری ارتباط این موضوع برای من یک چالش جدی بود که طی دو هفته اول شروع همکاری با کاروان ایران – قبل از شروع بازی ها- مشکلاتی ایجاد می کرد. اما در نهایت این مشکلات به تدریج برطرف شد. وقتی آنها – کاروان ایران و مسئولان – را شناختم و اقدام به برقراری ارتباط با آنها کردم اوضاع خیلی بهتر شد.

وی می گوید که کاروان ورزشی ایران برخوردی دوستانه با وی داشته است.

گالیندو پیش از این نیز تجربه نمایندگی کشورهای دیگر در مسابقات ورزشی را داشته است. مانند مسابقات ورزشی Pan Am در کانادا در سال 2015 که به عنوان نماینده کشور نیکاراگوئه فعالیت کرده بود. اما المپیک و شرکت در مراسم اختتامیه برای وی، تجربه ای بسیار متفاوت و متمایز بوده است.

وی می گوید: برای من این تجربه نزدیک ترین احساس در رابطه با شرکت در المپیک و احساس یک ورزشکار المپیکی بود. نمایندگان کشورهای مختلف در مراسم، به خط شده و حدود یک ساعت منتظر ماندند تا وارد استادیوم ماراکانا شوند؛ جایی که خروش رعدآسای تماشاگران گوش را کر می کند.

گالیندو می گوید: به محض ورود به ورزشگاه، پرچم به خاطر وزش شدید باد شروع به نوسان کرد و در بین فریادهای خروش و هلهله در ورزشگاه به این فکر بودم که پرچم از دستم به زمین نیفتد! زیرا میله پرچم به شدت سنگین بود و کنترل آن را سخت می کرد.

هرچند این شهروند کانادایی تنها نماینده ایران در مراسم اختتامیه المپیک ریو بود، بعد از آن از سوی بسیاری از ایرانیان در فضای آنلاین به خاطر برافراشتن پرچ ایران در ماراکانا مورد تمجید و تشکر قرار گرفت.

گالیندو میگوید که شرکت در مراسم اختتامیه المپیک به عنوان نماینده ایران زرین ترین بخش از فعالیت های وی در این بازی ها بوده و برای وی که خود یک مهاجر به کانادا است و از هفت سالگی به این کشور رفته، همه این ها در برزیل و ریو یک معنی ویژه دارد.

منبع: تابناک

کد خبر : ۴۰۳۸۶۸