خبرگزاری کار ایران

توهم رجایی بودن این‌بار در قزوین!

احمدی‌نژاد روز پنجشنبه به قزوین رفت و بار دیگر با رجایی مقایسه شد.

به گزارش ایلنا، روزنامه آرمان امروز نوشت : در پوسترهای این مراسم از جمله « راه رجا بسته نیست، گرچه رجایی برفت» استفاده شده بود! زمانی عاتقه صدیقی گفته بود: « کسانی هستند که خود را با شهید رجایی مقایسه می‌کنند که این شبیه‌سازی کار غلطی است. وقتی احمدی‌نژاد ساعت یک شب به خوابگاه دختران می‌رود و پول به آنها می‌دهد و بعد خود را غمخوار آنها می‌نامد، مثلا می‌خواهد کار شهید رجایی را انجام دهد اما قصد دارد خود را مطرح کند، از این مثال‌ها بسیار زیاد است که نیازی به گفتن آنها نیست.» یا در سال ۸۸ گفته بود:« «واقعا باید برای آقای احمدی‌نژاد و حامیانش تاسف خورد که برای رای آوردن خود را راضی می‌کنند تا دست به هر کاری بزنند. ۴ سال پیش مردم تحت تاثیر حرف‌های آنها قرار گرفتند و با این ذهنیت که قرار است یک شهید رجایی دیگر زمام دولت را بر عهده بگیرد، به احمدی‌نژاد رای دادند اما دیگر این کار را تکرار نمی‌کنند» این جملات همسر شهید رجایی است که از سوءاستفاده از نام همسر شهیدش به‌شدت گلایه مند است و بارها اعتراض خود را به رفتار احمدی‌نژاد و حامیانش اعلام کرده است. شاید برای همین موضوع بود که خشم این شبیه‌سازان را برانگیخت و روز پنجشنبه برخی گروه‌های حامی احمدی‌نژاد عبارات زشت و قبیحی را در وصف همسر شهید رجایی نگاشته و منتشر کردند. نکته قابل تامل اینجا بود که باشگاه خبرنگاران نوشت: «احمدی‌نژاد در ادامه سخنانش به طور غیرمستقیم منتقدانش را مورد هجوم قرار داد و گفت: با اینکه شهید رجایی صاحب علم و معرفت و در آن زمان از نظر علمی در مرتبه بالا بود، اما مخالفان بی‌مقدارش او را بی‌سواد خطاب می‌کردند.» اما مشخص نیست منظور احمدی‌نژاد چه طیف و افرادی هستند، چرا که منتقدان او از حامیان و یاران رجایی بودند که انتقادشان از احمدی‌نژادی‌ها برای استفاده ابزاری از نام این شهید در جهت کسب محبوبیت برای خودشان است. زمانی که احمدی‌نژاد عنوان رئیس‌جمهور را داشت، غلامعلی رجایی مشاور آیت‌ا... هاشمی گفته بود:«آقای رجایی آدمی نبود که رده مسئولان را خلع کرده و خودش نامه بگیرد. الان احمدی‌نژاد به بعضی از شهرها سر می‌زند و در حالی که در کنارش استاندار، رئیس سازمان بنیاد شهید کل کشور، معاون ایشان و غیره هست، خودش می‌آید و نامه را دریافت می‌کند، اما آقای رجایی این شیوه‌ها را شیوه‌های درستی نمی‌دانست. آقای رجایی اهل تظاهر نبود. من در مقاله‌ای به آقای احمدی‌نژاد گفتم چه سری است که شما در هر سفر خارجی که می‌روید قرآن برایتان در سینی می‌آورند و استخاره می‌کنید؟ به ایشان نصیحت کردم که مردم از این ظاهرسازی‌ها خاطره خوشی ندارند.»

مرهم بر اعتراضات با هجمه به شیخ قدرت

سفر احمدی‌نژاد به قزوین همانند سایر سفرهای او بی‌حاشیه نبود، چنانکه تابناک نوشته است:«مردم قزوین نسبت به حضور احمدی‌نژاد در این شهر چندان رضایت نداشتند و به همین دلیل با نصب بنرهای زیادی اعتراض خود را اعلام کردند.» بر روی بنرهایی که در دست معترضان سفر احمدی‌نژاد به قزوین بود، عباراتی از قبیل:«رئیس پاکدستان ۸ سال دروغ بس نبود؟»، «آیا محکومیت۸۸ هزار میلیاردی احمدی‌نژاد اجرا می‌شود؟» به چشم می‌خورد. باشگاه خبرنگاران هم این اعتراضات را اینگونه گزارش کرد که«تعدادی از جوانان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «دروغ با هاله نور معنا پیدا کرد» و «۱۶ میلیاردی که احمدی‌نژاد بخشید، کجاست؟» مقابل مسجد الغدیر، به حضور رئیس دولت‌های نهم و دهم واکنش نشان دادند.» جالب اینجاست که حامیان احمدی‌نژاد که از اعتراض به این سفر شوکه شده بودند به دنبال مقصر گشتند تا بتوانند آرامشی به خود دهند. بنابراین با انتشار تصویر پسر حجت‌الاسلام قدرت‌ا... علیخانی در کانال‌های تلگرامی خود، چنین نوشتند: « اعتراض امروز برخی جوان‌های قزوین که از اول هم مشخص بود سازماندهی بوده، حال با این تصاویر کاملا مشخص است که چه کسانی پشت این اعتراضات چندنفره بودند.» و « فرزند قدرت‌ا... علیخانی، مدیر مسئول هفته‌نامه تابان که جنجال علیه دکتر احمدی‌نژاد در سفر به قزوین را به پا کرد»! موضوع دیگری برای سرپوش‌گذاشتن بر حواشی سفر احمدی‌نژاد به قزوین چنین بود که حامیان او در کانال‌های تلگرامی تصاویر اتومبیل‌هایی با پلاک قرمز را منتشر کرده و نوشتند:« در قزوین نکته جالبی مشاهده کردم؛ پشت شیشه ماشین دولتی نیز عکسی از دکتر محمود احمدی‌نژاد نیز نصب شده بود. این یعنی دولتمردان نیز خواهان بازگشت او هستند.»

احمدی‌نژاد دیر رسید

ساعت سخنرانی احمدی‌نژاد ۱۷ و۳۰ دقیقه اعلام شده بود و آن طور که برخی سایت‌های خبری از جمله باشگاه خبرنگاران نوشتند، در ساعت ۱۷ جمعیت انگشت شماری در مسجد نشسته و بنرهای خوشامدگویی روی دیوارها نصب شده بود. پوسترهای احمدی‌نژاد با عنوان« مقدم احمدی‌نژاد گلباران» میان مردم توزیع شد که همین امر نشان‌دهنده خودجوش بودن استقبال نبوده است. روح‌ا... عباسپور و رجب رحمانی نمایندگان پیشین بوئین‌زهرا و تاکستان در مجلس در مسجد دیده شدند که این دو امسال به مجلس راه نیافتند. فردی در میان مردم می‌چرخید و نامه‌ها را جمع‌آوری می‌کرد. افرادی در این مراسم از یکدیگر سوال می‌کردند که چرا با جمع‌آوری نامه سعی در امید بخشی کاذب به مردم دارند؛ چرا که احمدی‌نژاد دیگر امکاناتی برای رفع مشکلات مردم ندارد. در نهایت در ساعت ۱۸:۴۰دقیقه احمدی‌نژاد وارد مسجد شد.

داشتن مدیران صالح حق مردم است

احمدی‌نژاد در این مراسم گفت: کسانی که خود را نتوانسته‌اند مدیریت کنند اما به باندهای فساد و قدرت متصل هستند چگونه می‌خواهند کشور را اداره کنند، اگر کسی بخواهد جامعه را به سمت عدالت سوق دهد باید ابتدا در وجودش عدالت را پیاده کرده و به آن باور داشته باشد. وی اضافه کرد: مدیریت‌های غیر مردمی و غیرالهی فقط برای خود و باند و گروهشان کار می‌کنند و به مردم بی‌اعتنا هستند و با تضعیف خودباوری عمومی به خارج چشم می‌دوزند. مدیران غیر مردمی برخورد تبعیض‌آمیزی با مردم دارند و اساس کارشان ایجاد تفرقه و فاصله انداختن بین مردم است و تنها یک عده خاص را راضی نگه می‌دارند و پیرو «کدخدا را ببین و ده...» هستند. به همین دلیل اینگونه مدیران توجه ویژه به افراد خاص دارند لذا اقلیتی خاص جایگاه ویژه پیدا می‌کنند و از ثروت عمومی بیشتری برخوردار می‌شوند. احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به تکیه کلام خود «بگذارید بگم» تصریح کرد: این مدیران به گونه‌ای عمل می‌کنند که حتی تامین زندگی روزمره مردم مشکل می‌شود و اکثریت جامعه زیر فشار زندگی کم خم می‌کنند و اصرار دارند مردم به مسائل اساسی فکر نکنند.

کد خبر : ۴۰۴۸۴۲