خبرگزاری کار ایران

سیر و سلوک حاتمی کیا در سوریه+ عکس

ابراهیم حاتمی‌کیا چند روزی از ماه محرم را در کنار مدافعان حرم در شهر «حلب» سوریه گذراند. هنوز مشخص نیست انگیزه این سفر به فیلمی سینمایی درباره اتفاقات اخیر سوریه بازمی‌گردد یا نه؟ اما بسیاری از کسانی که سخنان حاتمی‌کیا در جشنواره سی‌وچهارم فیلم فجر را به خاطر دارند، سفر این کارگردان شناخته‌شده سینمای ایران به سوریه را به ساخت فیلمی که در نشست خبری فیلم بادیگارد در جشنواره سی‌وچهارم به آن اشاره کرده بود، مرتبط می‌دانند.

به گزارش ایلنا، حاتمی‌کیا که مدتی پیش فیلم سینمایی «بادیگارد» را روی پرده سینماها داشت، در نشست خبری فیلم آخرش «بادیگارد» در جشنواره فجر گفته بود: «حال امروز من در جشنواره سی‌وچهارم مانند احوالاتم هنگام پخش فیلم «هویت» در ‌سال ٦٥ است. آن زمان عملیات کربلای ٥ درحال رخ دادن بود و من به خاطر فیلمم در جشنواره بودم اما گروهی از بچه‌های روایت فتح برای مستندسازی به منطقه رفته بودند و خجالت می‌کشیدم که آنجا نیستم، امروز نیز شنیدم که با آزاد شدن برخی مناطق در سوریه بسیاری از مستندسازان به آنجا رفته‌اند و برایم مثل‌ سال ٦٥ است.»

با توجه به انتشار تصاویر جدیدی از سفر اخیر ابراهیم حاتمی‌کیا به سوریه از سوی خبرگزاری فارس، باید کمی منتظر ماند. انتظار تنها کلید حل معمای ساخته شدن یا ساخته نشدن فیلمی درباره سوریه پرالتهاب در شرایط کنونی به دست کارگردان فیلم «هویت» است.

13950804000464_PhotoL

13950804000460_PhotoL

کد خبر : ۴۲۲۶۸۱