خبرگزاری کار ایران

«بیل گیتس»: پولی برای فرزندانم به ارث نمی‌گذارم

«بیل گیتس» ثروتمندترین مرد جهان در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود گفت ۷۰ میلیارد پوند سرمایه‌ای که در اختیار دارد را به خیریه می‌بخشد و هیچ بخش از این پول را برای فرزندان خود به ارث نمی‌گذارد.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری فارس نوشت: اگرچه «بیل گیتس» ثروتمندترین پدر جهان محسوب می‌شود، ولی پس از مرگ او فرزندش می‌بایست روش خود را برای کسب درآمد ادامه دهد.

«بیل گیتس» بنیانگذار و مدیرعامل اسبق شرکت مایکروسافت با ۷۰ میلیارد پوند ثروتمندترین مرد جهان محسوب می‌شود و در آخرین صحبت‌های خود گفته است که تمام این پول را به «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» که یک مرکز خیریه برای او و همسرش محسوب می‌شود، اعطا می‌کند.

دختر بزرگ گیتس که جنیفر نام دارد اکنون ۲۰ ساله است و پس از او هم روری پسر ۱۷ ساله و فوب دختر ۱۴ ساله گیتس قرار دارند. پدر آنها تصمیم گرفته است همه دارایی‌های خود را به خیریه ببخشد و آنها هیچ مشکلی با این قضیه ندارند.

«بیل گیتس» طی آخرین مصاحبه تلویزیونی که با شبکه ITV انجام داد اعلام کرد که همه دارایی‌های خود را به مرکز خیریه «بیل و ملیندا گیتس» می‌بخشد و پولی را برای فرزندان خود به ارث نمی گذارد.

وی اکنون در سن ۶۰ سالگی به سر می‌برد توضیح داد: «فرزندان ما تربیت صحیح و مقداری پول برای گذران زندگی در اختیار خواهند داشت. بنابراین آنها هرگز فقیر نخواهند شد، ولی باید خودشان تلاش کنند و از این طریق به درآمد برسند».

وی گفت: «این اتفاق خوبی برای کودکان نیست که مقدار زیادی سرمایه را در اختیار آنها بگذاریم. این اتفاق باعث می‌شود هرآنچه که این افراد می‌خواهند انجام دهند خراب شود و نتوانند راه خود را دنبال کنند».

کد خبر : ۴۲۳۳۸۹