خبرگزاری کار ایران

چرا ناطق‌نوری مخالف ورود مجدد به عرصه سیاسی است؟

دبیرکل حزب ایران زمین معتقد است که حجت‌الاسلام ناطق‌نوری با تشکیل "جبهه اعتدال" موافق است اما تمایلی ندارد که محوریت این کار را بر عهده بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از باشگاه خبرنگاران، نوشت: ابوالقاسم رئوفیان، با اشاره به اینکه اخیراً به حجت‌الاسلام ناطق‌نوری پیشنهاد دادیم تا "جبهه اعتدال" را با محوریت خودش تشکیل و اداره کند، اظهار داشت: هدف اصلی ما از ارائه این پیشنهاد این است که جبهه دیگری در کنار جبهه‌های فعلی کشور ایجاد شود.

دبیرکل حزب ایران زمین با اشاره به اینکه جبهه، متشکل از تعدادی احزاب پروانه‌دار است، ادامه داد: حزب ایران زمین بر این باور است که حجت‌الاسلام ناطق‌نوری، شخصیتی مقتدر و مورد وثوق احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا است و به خوبی می‌تواند از عهده تاسیس یک حزب فراگیر متشکل از احزاب معتدل پروانه‌دار از دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب برآید.

وی با تأکید بر اینکه جبهه اعتدال می‌تواند آرای بخش خاکستری جامعه را به خودش جذب کند، تصریح کرد: در صورت تشکیل چنین جبهه‌ای با رویکرد اصولگرایی اصلاح‌طلبانه، نامزد پیشنهادی برای ریاست جمهوری با استقبال بالای مردم مواجه خواهد شد.

رئوفیان با بیان اینکه رئیس جمهور برای حرکت دادن کشور به سمت پیشرفت، به دو بال اصلاح‌طلبی و اصولگرایی با هم نیاز دارد، افزود: رئیس جمهور یک کشور باید از حمایت همه جناح‌ها برخوردار باشد نه اینکه یک جناح به وی در راستای رساندن کشور به اهدافش کمک کنند و جناحی دیگر، چوب لای چرخ فعالیت‌های دولت بگذارند.

دبیرکل حزب ایران زمین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر حجت‌الاسلام ناطق نوری در رابطه با تشکیل جبهه اعتدال چیست، اظهار داشت: وی با تشکیل "جبهه اعتدال" موافق است اما تمایلی ندارد که محوریت این کار را بر عهده بگیرد.

رئوفیان ادامه داد: علت مخالفت حجت‌الاسلام ناطق نوری برای ورود مجدد به عرصه سیاسی این است که بسیاری از نامزدهای انتخاباتی ما به تصمیمات تشکیلاتی پایبند نیستند و قواعد بازی را رعایت نمی‌کنند.

کد خبر : ۴۳۲۱۰۲