خبرگزاری کار ایران

انتخاب مصرف قهوه‌های فوری بدون شکر

مصرف روزانه 300 میلی لیتر نوشابه موجب افزایش 7 کیلوگرمی وزن افراد در سال می‌شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: مصرف روزانه 300 میلی لیتر نوشابه موجب افزایش 7 کیلوگرمی وزن افراد در سال می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از آنا؛  شهریار مستوفی، گفت: قند و ترکیبات حاوی آن کالری بالا و فاقد مواد مغذی لازم است، بنابراین باید سهم ناچیزی از انرژی دریافتی روزانه را تشکیل دهد.

وی با اشاره به اینکه قند و شکر، انواع شیرینی، شکلات، نوشابه‌های گازدار، آبمیوه‌های صنعتی، شیرهای طعم‌دار، شیر کاکائو، پاستیل، بستنی، کیک، کلوچه و بیسکوییت از مهم‌ترین منابع مصرف مواد قندی است، افزود: برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی باید قند و شکر مصرفی در برنامه غذایی روزانه افراد کم‌تر از 6 قاشق چایخوری باشد.

وی استفاده از میوه‌ در میان وعده را بهترین جایگزین شیرینی و شکلات دانست و گفت: بهتر است مصرف نان‌های شیرین (نان قندی، نان شیر مال، شیرینی، کیک ) و انواع شکلات و آب نبات محدود شود و به جای خرید کمپوت میوه و آبمیوه‌های صنعتی از میوه و آبمیوه تازه استفاده شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: به افراد توصیه می‌شود مصرف قند و شکر به همراه چای و قهوه را به حداقل برسانند و در صورتی مصرف قهوه‌های فوری انواع بدون شکر آن را انتخاب کنند.

کد خبر : ۴۳۵۲۶۲