خبرگزاری کار ایران

کاهش قند نوشیدنی‌ها از سوی سازمان غذا و دارو

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، گفت: نوشابه الکل‌دار، وارد کشور نشده که حالا بخواهد جمع آوری شود.

به گزارش ایلنا به نقل از ایرنا، طی هفته‌های اخیر اخباری مبنی بر وجود نوشابه‌های الکلی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شده است. در اخبار منتشر شده کذب در فضای مجازی آمده است که  دلستر 'پترویچ ' به علت داشتن 3درصد الکل، در حال جمع آوری از سوپرمارکت‌هاست.

سمیره صباح در این زمینه گفت: سازمان غذا و دارو بر تمام فرآورده‌های آشامیدنی گازدار و غیرگازدار همانند سایر محصولات نظارت کامل دارد.

وی ادامه داد: همچنین این سازمان بر نوشیدنی‌هایی وارداتی پس از حلیت نیز نظارت‌های مبنایی اعمال می‌کند.

صباح تصریح کرد: آنچه در فضای مجازی و از سوی جریان‌های خاصی بیان می‌شود در هیچیک از نوشیدنی‌های گازدار مجوز دار الکل 3درصدی کمتر یا بیشتر وجود نداشته و هیچ دستوری هم در زمینه جمع آوری آنها از سوپرمارکت‌ها ابلاغ نشده است.

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: فرآورده‌های آشامیدنی اعم از گازدار و غیر گازدار بر اساس دستورالعمل‌های مشخص تولید یا وارد می‌شود.

صباح در ادامه از کاهش قند نوشیدنی‌ها از سوی سازمان غذا و دارو خبر داد و افزود: طی دو سال اخیر، این سازمان، تصمیمات شایسته‌ای برای کاهش شکر در آنها انجام داده است که بطور قطع در ارتقای سلامت جامعه نقش تعیین کننده خواهد داشت.

کد خبر : ۴۳۶۶۳۴