خبرگزاری کار ایران

طراحی پهپادهای قابل خوردن برای حوادث غیرمترقبه

این پهپادهای 2 متری سبک و خوردنی، می‌توانند تا 50 کیلوگرم آب و غذا را با خود حمل کنند و با توجه به اینکه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند مسیر را به صورت مستقل جهت‌یابی و پیدا کنند.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه همچون سیل، زلزله و...، رساندن غذا، آب و دارو به بازماندگان چنین حوادثی در مناطق صعب‌العبور است؛ موضوعی که تاکنون ذهن بسیاری را درگیر کرده و به نظر می‌رسد کمپانی بریتانیایی Windhorse Aerospace با ارائه طرح پهپادهایی ویژه و قابل خوردن به نام Pouncer و نیز هواپیمای باربری C130 Hercules، بهترین راهکار را برای حل آن یافته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از ایران؛ این پهپادهای 2 متری سبک و خوردنی، می‌توانند تا 50 کیلوگرم آب و غذا را با خود حمل کنند و با توجه به اینکه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند مسیر را به صورت مستقل جهت‌یابی و پیدا کنند، درست در محل حضور بازماندگان حوادث غیرمترقبه، فرود می‌آیند تا به آنها آب و غذا برسد. این هواپیمای باربری می‌تواند تا 30 پهپاد را حمل کند و تا ارتفاع 10هزار پایی پرواز داشته باشد و این پهپادها را در مناطق درست و برنامه‌ریزی شده رها کند تا راه خود را مسیریابی کرده و در جای مناسب قرار بگیرند.

Pouncer پوسته‌ای دارد که از جنس ترموپلاستیک نشاسته‌ای ساخته شده و در محیط  قابل تجزیه شدن است. این پوسته با تیغه‌هایی پوشیده شده و هریک از این تیغه‌ها مقادیر قابل توجهی مواد غذایی فشرده و بسته‌بندی شده در خلأ را در خود جای داده‌اند. در بدنه این پهپادها نیز آب و نیز سوخت مورد نیاز برای پخت غذا جای داده شده است تا به دست مردم گرفتار در شرایط اضطراری برسد. قرار است این پهپادها در اندازه‌ها و وزن‌های مختلف طراحی شود تا به نیازهای کاربران پاسخ داده شود.

به‌گفته نیگل گیفورد، قرار است توسط این پهپادها برای هر فرد تا 3هزار و 500 کالری غذا ارسال شود.

گفتنی است هزینه لازم برای ساخت و پر کردن بزرگ‌ترین پهپادها کمتر از 100 پوند خواهد بود و می‌تواند تا 90 کیلوگرم غذا را به مناطق صعب‌العبور برساند. این کمپانی قرار است سال آینده از این پهپادها و نیز هواپیمای باربری C130 Hercules رونمایی کند.

کد خبر : ۴۳۷۴۸۲