خبرگزاری کار ایران

اعتراض انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استان تهران به تشکیل انجمن صنفی دوم در تهران

خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فعال کشور هنوز گذشته زشت و اقدامات خلاف قانون اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی منحله در تعاونی مسکن آن انجمن را از یاد نبرده‌اند.

در بخشی از گزارش فارس آمده است: این افرد در حالی اقدام به برگزاری نشست اخیر خود کردند که بر اساس ماده 131 قانون کار و ماده 15 امکان ثبت دو انجمن در یک صنف واحد در یک جغرافیا وجود ندارد و در حال حاضر با توجه به اینکه «انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران» همچنین «انجمن صنفی خبرنگاران تهران» از سال 90 با برگزاری انتخابات رسمی و قانونی، تاسیس و مشغول به فعالیت است.

                                  

از سویی عنوان خاص «انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران» که این جماعت اخیراً برای انجمن خودخوانده خود انتخاب کرده‌اند، براساس دستورالعمل اجرایی انجمنهای صنفی وزارت کار نیز با اشکال جدی قانونی مواجه است و این عنوان برای ثبت درخواست باید به یک عنوان تخصصی دیگر در حوزه رسانه تغییر می‌یافت.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: در پایان یادآوری این مسئله خالی از لطف نیست که خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فعال کشور هنوز گذشته زشت و اقدامات خلاف قانون اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی منحله در تعاونی مسکن آن انجمن را از یاد نبرده‌اند.

این سؤال در محافل رسانه‌ای مطرح است که آیا چهره‌هایی که انتقال غیرقانونی 3675 مترمربع زمین روزنامه‌نگاران و خبرنگاران این کشور در تعاونی مسکن انجمن منحله با مدیرعاملی هوشمند رضوی را درکارنامه خود دارند، امروز می‌توانند داعیه‌دار دفاع از حقوق خبرنگاران در قالب و پوسته‌ای جدید باشند؟!

انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران تهران، پیگیری قضایی و حقوقی این اقدام غیرقانونی وزارت کار را از طریق مراجع ذی‌صلاح برای خود محفوظ می‌داند.

کد خبر : ۴۴۲۲۴۷