خبرگزاری کار ایران

گروگان‌گیری ٤٥میلیونی مرد خرمافروش

با تلاش مأموران پلیس، مرد خرمافروش که پسر ١٩ساله‌ای را مردادماه برای اخاذی از خانواده‌اش ربوده بود، در میرجاوه شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از میزان، سرگرد موسی معمری، فرمانده انتظامی میرجاوه گفت: مأموران انتظامی شهرستان میرجاوه در پی دریافت نیابت قضائی از شهرستان قاین استان خراسان جنوبی مبنی بر دستگیری یک آدم‌ربا، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان میرجاوه افزود: تیم‌های عملیاتی پلیس پس از چند هفته اقدامات و پایش‌های تخصصی، سرنخ‌هایی از تردد این آدم‌ربای ٢٣ساله در یکی از روستا‌های مرزی این شهرستان به دست آوردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه شب گذشته این متهم در عملیات غافلگیرانه پلیس دستگیر شد، تصریح کرد: این متهم حرفه‌ای و سابقه‌دار در تحقیقات تخصصی پلیس به انجام آدم‌ربایی جوان ١٩ساله ساکن شهرستان قاین اعتراف کرد.

سرگرد معمری درباره نحوه ربایش گفت: این متهم به دلیل اینکه با فرد ربوده‌شده در شرکتی در تهران مشغول به کار بوده و از وضعیت مالی خوب پدر وی آگاه شده بود، با ترفند خرید خرما برای تجارت وی را در تاریخ نهم مرداد ماه سال جاری از شهرستان قاین به شهرستان سراوان و سپس به مرز کشور پاکستان منتقل می‌کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم پس از انتقال فرد ربوده‌شده به کشور پاکستان، از خانواده وی در قبال آزادی او، مبلغ ٤٥‌ میلیون تومان درخواست می‌کند که خانواده فرد ربوده‌شده این پول را در تاریخ سوم شهریورماه بدون اطلاع به کارآگاهان پلیس، از طریق یک صرافی به حسابی در کشور پاکستان منتقل و پس از دریافت پول، این فرد را آزاد می‌کنند.

کد خبر : ۴۴۳۸۸۱