خبرگزاری کار ایران

جزییات خودکشی مرد جوان در مترو

ساعت ٨: ٣٠ دقیقه صبح دیروز جوان ٣٠ساله‌ای خودش را روی خطوط ریلی ایستگاه متروی دانشگاه شریف انداخت و خودکشی کرد. زن می‌انسالی که دستفروش ثابت این خط است می‌گوید: «پسره آمده بود جلوی دوتا واگن اول مترو ایستاده بود. لب خط، ایستگاه غلغله بود. سر صبح وقت رفت و آمد دانشجو‌ها بود. من روی صندلی‌ها نشسته بودم. صدای قطار آمد و بعد هم زن‌ها شروع کردند به جیغ زدن.

به گزارش ایلنا به نقل از اعتماد، اتاق مسوول ایستگاه دانشگاه شریف پر از خون است. دو مامورسبز و سورمه‌ای پوش مترو، تی‌های خون آلودی که با آن زمین را تمیز کرده‌اند یکی بعد از دیگری از اتاق رییس بیرون می‌آورند و به دستشویی می‌برند. تی‌ها شسته می‌شود و دوباره خون آلود به دستشویی برمی‌گردد. در شیشه‌ای اتاق رییس که با اندکی روزنامه برای از بین بردن دید مسافران پوشیده شده، باز است. کاپشن کرم رنگ پسر ٣٠ساله‌ای که جنازه‌اش را یک ساعت پیش از روی ریل‌ها برداشتند گوشه اتاق افتاده. ماموران جنازه متلاشی شده را به پزشکی قانونی برده‌اند اما هنوز روی زمین ایستگاه پر از لکه‌های خونی است که هم نقش با کف کفش مسافران به این طرف و آن طرف جابه‌جا می‌شود. دست‌های رییس ایستگاه در شوک خودکشی مرد هنوز می‌لرزد و صدایش وقتی با بقیه صحبت می‌کند رعشه دارد. ماموران نظافت مترو با بهت همدیگر را تماشا می‌کنند و گاهی سرشان را به نشانه تاسف برای هم تکان می‌دهند. در اتاقک نگهبانی ماموران امنیتی جمع شده‌اند و با چندنفر از مسافران صحبت می‌کنند. بخشی از خون‌های روی زمین نیز با همین روزنامه‌ها تمیز می‌شود و راهی سطل زباله بزرگ و زرد رنگی می‌شود که کنار در اتاقک مسوول ایستگاه گذاشته‌اند. عده‌ای از مسافران تازه وارد ایستگاه متروی دانشگاه شریف خبر را در تلگرام دیده‌اند و سریع از مامور‌ها می‌پرسند، زن بود یا مرد؟ مامور‌ها بی‌آنکه پاسخی بدهند با دست اشاره می‌کنند که مسافر‌ها به راه‌شان ادامه بدهند و صحبت نکنند.

قطار از راه رسید و او را با خود برد

ساعت ٨: ٣٠ دقیقه صبح دیروز جوان ٣٠ساله‌ای خودش را روی خطوط ریلی ایستگاه متروی دانشگاه شریف انداخت و خودکشی کرد. زن می‌انسالی که دستفروش ثابت این خط است می‌گوید: «پسره آمده بود جلوی دوتا واگن اول مترو ایستاده بود. لب خط، ایستگاه غلغله بود. سر صبح وقت رفت و آمد دانشجو‌ها بود. من روی صندلی‌ها نشسته بودم. صدای قطار آمد و بعد هم زن‌ها شروع کردند به جیغ زدن. پسر با صدای بلند به قطار فلزی خورد و به هوا پرتاب شد و روی زمین افتاد. راننده قطار ترمز کرد و چند متر جلو‌تر ایستاد. اما جنازه هنوز زیر قطار بود. قطار را روشن کردند و جنازه پیدا شد. خیلی‌ها خیال می‌کردند زن است. چون خودش را توی قسمت زن‌ها روی ریل انداخته بود. صورتش هم پیدا نبود ولی بعد معلوم شد مرد است.» آب دهان زن خشک شده و گل سرهای زرد و صورتی توی دست‌هایش عرق کرده. گل سر‌ها را روی صندلی‌های پلاستیکی سبزرنگ ایستگاه می‌گذارد و دستش را روی قلبش می‌گذارد. چشم‌هایش را می‌بندد و با اشاره دست می‌گوید برو. ایستگاه خلوت است و هر لحظه به تعداد مسافرهایی که از پله برقی‌ها پایین می‌آیند و در انتظار قطار می‌ایستند اضافه می‌شود. هیچ ماموری در ایستگاه نیست. عده‌ای از مسافر‌ها روی خط‌های زرد ایستاده‌اند تا هر چه زود‌تر سوار قطار شوند.

اندکی پول و یک شماره بی‌نام

بازپرس دادسرای جنایی تهران نیز بعد از حضور در محل حادثه به «اعتماد» گفت: «به نظر می‌رسید که این جوان ٣٠ سال داشته است. او چند لحظه بعد از برخورد به قطار به علت جراحت‌هایی که به بدنش وارد شده بود جان باخت. داخل جیب‌های جوان، تنها چند بلیت مترو و مقدار کمی پول پیدا شد. در یکی از جیب‌های این پسر یک شماره تلفن بدون نام که روی کاغذ نوشته شده بود پیدا شد که ماموران کلانتری برای تشخیص هویت او در حال تماس با آن هستند.»

کارشناس‌ها نظر بدهندخودکشی بود یا نه

روابط عمومی اورژانس تهران درباره این خبر گفت: «پس از حضور عوامل اورژانس در ایستگاه متروی دانشگاه شریف مشخص شد مردی ٣٠ ساله زیر قطار سقوط کرده و متاسفانه به دلیل شدت جراحت وارده جان خود را از دست داده است.» حسن عباسی با بیان اینکه محل حادثه به عوامل مترو انتظامی تحویل داده شد، گفت: «درباره اینکه علت این حادثه خودکشی بوده یا خیر، کار‌شناسان مربوطه باید اظهارنظر کنند.» شرکت بهره‌برداری مترو تهران نیز در خصوص حادثه صبح دیروز که در خط ٢ اتفاق افتاد نیز گفت: «این مرد به‌دلیل ورود عامدانه و تجاوز به حریم ریلی در ایستگاه مترو دانشگاه شریف دچار حادثه شد و فوت کرد.»

کد خبر : ۴۴۶۲۹۷