خبرگزاری کار ایران

ناطق، حسن خمینی و لاریجانی می‌توانند جای خالی آیت‌الله هاشمی را پر کنند

یک درگذشت ناگهانی و جای خالی‌ای که هرگز پر نخواهد شد. همه چهره‌های سیاسی بر این باورند که هیچ کس نمی‌تواند جای خالی آیت‌الله هاشمی را پر کند.

به گزارش ایلنا روزنامه اعتماد نوشت، مردی که در طول سه دهه عمر جمهوری اسلامی در حساس‌ترین پست‌های آن قرار داشته و در تمام پیچ‌های تاریخی نقش پررنگی را ایفا کرده است.

شاید بهترین تعبیر که ناطق نوری در مراسم هفتمین روز درگذشت آیت‌الله هاشمی در مورد او به کار گرفت، زمانی بود که با بغض گفت: دیگر کجا مانند هاشمی خواهیم داشت‌؟

در این میان اما برخی جریان‌های میانه‌رو امیدوارند که این نقش را گروهی متشکل از چند چهره سیاسی بتوانند ایفا کنند.

بهروز نعمتی، عضو هیات رییسه مجلس، چهره اصولگرایی که به اعتدال شهره است و در انتخابات هفتم اسفند هم با مدد حضور در لیست اصلاح‌طلبان شانس حضور در بهارستان را پیدا کرد، جزو کسانی است که امید دارد جای خالی هاشمی پر شود.

او درمورد جایگزین آیت‌الله هاشمی درجریان اعتدال گفت: جریان اعتدال به راه خود ادامه می‌دهد، گرچه ما معتقدیم کسی نمی‌تواند جای آقای هاشمی را چه درجایگاه سیاسی کشور و چه در جایگاه اعتدالی که بالانس‌کننده فعالیت همه گروه‌ها و جریان‌ها است بگیرد.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی اظهار داشت: با وجود ثلمه‌ عظیمی که درنبود آقای هاشمی به ما وارد شده است اما جریان اعتدال تلاش می‌کند مسیر و راه خود را ادامه دهد.

نماینده مردم تهران در مورد اینکه تا چه اندازه آقایان ناطق نوری، حسن روحانی، حسن خمینی و حتی علی لاریجانی می‌توانند جایگزینی برای آیت‌الله هاشمی در جریان اعتدال باشند، گفت: از نظر شخصیت‌سازی هر کدام از این آقایان دارای پتانسیل خوبی هستند و می‌توانند بخشی از فقدان آیت‌الله هاشمی را جبران کنند.

وی ادامه داد: البته ما معتقدیم که یک گروه که متشکل از آقایان ناطق، روحانی، حسن خمینی و لاریجانی است می‌توانند جای آیت‌الله هاشمی را پرکنند و اینکه انتظار داشته باشیم که هر کدام از این آقایان به تنهایی این جایگاه را پر کنند، سخت است.

نعمتی تصریح کرد: در واقع گروه شیخوخیت می‌تواند بسیاری از مسائل را حل کند و آقایان در قالب همان گروه شیخوخیت باید جریان اعتدالی را هدایت کرده و به جلو ببرند.

کد خبر : ۴۴۹۲۷۴