خبرگزاری کار ایران

اختلاف بر سر قطعه زمین؛ انگیزه ارتکاب جنایت

یک روز بعد از بیمارستان شهید چمران به کلانتری اعلام شد با وجود انجام تمامی اقدامات درمانی، «حسین» به علت شدت جراحت وارده فوت شده است. با اعلام خبر به قاضی کشیک ویژه قتل و تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «فوت مشکوک»، به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه شش تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، روزنامه شرق نوشت. خریدار یک قطعه زمین در منطقه پاسداران بعد از درگیری دوساله با فروشنده، او را به قتل رساند. به گزارش خبرنگار ما ساعت ١٣ روز دوم ماه جاری درگیری در یک مجتمع تجاری در محدوده میدان نوبنیاد به کلانتری قائم اعلام و با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد فردی به‌نام «حسین. ع» (٦٥ ساله) به عنوان فروشنده یک قطعه زمین در منطقه پاسداران از حدود دو سال پیش با شخصی به‌نام «رمضان. هـ» (٤٨ساله) به عنوان خریدار اختلاف مالی پیدا کرده و پس از گذشت دو سال از این موضوع و در زمان انتقال سند مالکیت زمین، با خریدار درگیر شده و نهایتا پیکر نیمه‌جانش درحالی‌که از ناحیه پشت سر دچار جراحت شدیدی شده بود، در پلکان مجتمع تجاری پیدا شده است.

یک روز بعد از بیمارستان شهید چمران به کلانتری اعلام شد با وجود انجام تمامی اقدامات درمانی، «حسین» به علت شدت جراحت وارده فوت شده است. با اعلام خبر به قاضی کشیک ویژه قتل و تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «فوت مشکوک»، به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه شش تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان در اولین مرحله به تحقیق از «رمضان» پرداختند. «رمضان» در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «حدود دو سال پیش زمینی به متراژ ٢٥٠ متر را از متوفی خریدم اما در این مدت او اقدامی برای انتقال اسناد به من انجام نداد و همین موضوع زمینه بروز اختلاف و درگیری میان ما شد. در نهایت پس از گذشت دو سال، او تصمیم به انتقال سند مالکیت زمین به من گرفت و به‌ همراه پسرشان به مجتمع تجاری... مراجعه کردند. قبل از رفتن به دفترخانه اسناد رسمی در طبقه سوم مجتمع، من با پسر متوفی در طبقه همکف درگیری پیدا کردم اما با وجود این به دفترخانه رفتم و منتظر متوفی ماندم؛ پس از گذشت دقایقی اطلاع پیدا کردم او در پلکان طبقه دوم بیهوش شده و گویا از ناحیه پشت سر نیز دچار جراحت شدیدی شده است». در شرایطی که رمضان منکر هرگونه دخالت در مرگ متوفی شده بود، اما وکیل متوفی با حضور در اداره دهم پلیس آگاهی عنوان کرد: «حسین در درگیری با رمضان و به وسیله او به قتل رسید. من در زمان درگیری قصد مداخله و میانجیگری داشتم اما حین درگیری، ناگهان متوفی روی زمین افتاد و از ناحیه پشت گردن دچار خونریزی شد. بلافاصله من به طبقه همکف رفتم و پسر حسین را مطلع کردم». با وجود اظهارات وکیل متوفی مبنی بر وقوع جنایت به وسیله رمضان، وی در اظهارات بعدی خود همچنان منکر هرگونه دخالت در مرگ مقتول شد. سپس کارآگاهان به مجتمع تجاری... مراجعه و در بررسی‌های میدانی اطلاع پیدا کردند دقیقا در طبقه‌ای که پیکر متوفی پیدا شد، یک دوربین مداربسته متعلق به یکی از واحدهای تجاری مجتمع نیز قرار دارد؛ بلافاصله تصاویر ضبط‌شده بازبینی و معلوم شد حسین به‌ همراه وکیل خود و «رمضان» در زمان پایین‌آمدن از مجتمع تجاری بودند که ناگهان مقتول و رمضان با یکدیگر درگیر شدند و در یک لحظه رمضان با چاقوی همراهش ضربه‌ای به پشت گردن مقتول وارد کرد که همین ضربه باعث مرگ و ارتکاب جنایت شد.  «رمضان» پس از روبه‌روشدن با تصاویر به‌دست‌آمده از لحظه جنایت چاره‌ای جز بیان واقعیت نداشت و صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف و عنوان کرد: «از شدت ترس به طبقه بالا بازگشتم؛ چاقو را داخل سطل آشغال انداختم و به داخل دفترخانه بازگشتم و وانمود کردم که منتظر آمدن متوفی هستم».

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به کشف آلت قتل در محل جنایت گفت: «با توجه به دلایل و مدارک به‌دست‌آمده، گواهی شاهد صحنه جنایت و نهایتا اعتراف صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر شد و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت».

کد خبر : ۴۵۳۳۴۳