خبرگزاری کار ایران

آدم‌ربایی خانوادگی به ‌خاطر اختلاف مالی

پدر و دوپسری که به دلیل اختلاف مالی دست به آدم‌ربایی زده بودند، توسط پلیس دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از شهروند، این سه گروگانگیر با ربودن جوان ٢٨ساله در ازای آزادی او از همسرش درخواست  ٧٠‌میلیون تومان کرده بودند. 

٥ بهمن‌ماه خانمی با مراجعه به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران از ناپدیدشدن همسرجوانش خبر داد.

همسر این جوان ربوده‌شده در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:  «سیاوش در رابطه با خریدوفروش خشکبار فعالیت دارد و از سه‌روز قبل توسط سه‌نفر به نام‌های هدایت، هوشنگ و امیر، به دلیل اختلاف مالی ربوده شده و درحال حاضر شماره تلفن همراه همسرم خاموش است، این سه‌نفر با تماس‌های مکرر تلفنی، برای آزاده همسرم درخواست واریز مبلغ ٧٠‌میلیون تومان وجه نقد را کرده‌اند.»

کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی با شناسایی محل سکونت هدایت، هوشنگ و امیر درمناطق عبدل‌آباد، شادآباد و یافت‌آباد تهران به محل سکونت این افراد مراجعه کرده و اطلاع پیدا کردند که آنها همزمان با ربودن سیاوش، بازگشتی به منازل خود نداشته‌اند.

در ادامه تحقیقات پلیس مشخص شد که این سه‌نفر از اعضای یک خانواده هستند. همزمان کارآگاهان اداره یازدهم با ارایه مشاوره به اعضای خانواده ربایندگان و گوشزدکردن عواقب قانونی از آدم‌ربایی، آنها را جهت همکاری با پلیس دعوت کردند. با پیگیری‌ها و تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی محل نگهداری سیاوش درمنطقه یافت‌آباد شدند.

مأموران پس از اطمینان حضور فرد ربوده‌شده و ربایندگان درمحل، پنجشنبه گذشته طی یک عملیات غافلگیرکننده موفق به آزادی سیاوش و دستگیری سه آدم‌ربا شدند. 

سیاوش پس از رهایی از دست گروگانگیران، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «٢ بهمن در فاز یک شهر اندیشه خیابان طالقانی درحال تردد بودم که این افراد مرا به زور سوار خودرو کردند و بلافاصله همه اموال، مدارک و تلفن همراهم را گرفتند.

آنها پس از طی مسافتی مرا به این محل آوردند.»سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر اظهار داشت: هر سه متهم صراحتا به آدم‌ربایی اعتراف صریح کرده و برابر دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه ٢٧ تهران، با قرار قانونی روانه زندان شدند.

کد خبر : ۴۵۳۴۴۵