خبرگزاری کار ایران

نگاه معامله‌گران به رفتار بازی‌گران بزرگ

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۵۴۸

در حال حاضر قیمت‌های بازار آتی سکه در دورترین سررسید یعنی سررسید آبان ۱۳۹۶ در محدوده قیمت یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان در معامله است که نشان از انتظارات صعودی بازار با تارگت دلار ۴۲۰۰ تومانی و اونس ۱۴۰۰ دلاری است.

به گزارش ایلنا جهان اقتصاد نوشت: تداوم حبس بازه قیمتی طلای جهانی در محدوده ۱۲۳۰ دلار در کنار کاهش دامنه نوسانات دلار در کانال قیمتی جدید ۳۷۰۰ تومان موجب تشدید وضعیت انتظاری در بازار آتی سکه شده است.

عامل کاهنده زمان بنا بر اصل همگرایی قیمت سررسیدهای بازار آتی سکه با سکه نقدی با نزدیک شدن به زمان تاریخ انقضاء سررسید  در زمانی که در حدود دو هفته آینده شاهد راه‌اندازی قرارداد جدید دیماه ۱۳۹۶ در بازار آتی سکه خواهیم بود، همچنان در نبود  اخبار تکان دهنده و هیجانی در کوتاه مدت  عامل فشار بر قیمت‌های بازار آتی سکه است.

در حال حاضر قیمت‌های بازار آتی سکه در دورترین سررسید یعنی سررسید آبان ۱۳۹۶ در محدوده قیمت  یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان در معامله است که  نشان از انتظارات صعودی بازار با تارگت دلار ۴۲۰۰ تومانی و اونس ۱۴۰۰ دلاری است.

از طرفی نیز تشدید حباب مثبت سکه نقدی و تغییر فواصل میان سررسیدهای بازار آتی سکه از سوی سفته بازان بزرگ و حقوقی‌های بازار آتی سکه، شرایط احتیاطی را در میان معامله‌گران رقم زده است و نگاه‌ها به سمت تحرکات بازیگران بزرگ سکه نقدی و بازار آتی سکه دوخته شده است تداوم دمیدن بر حباب مثبت سکه نقدی و تغییرات فواصل قیمتی  تا قبل از راه‌اندازی قرار داد جدید  برای بالا نگهداشتن قیمت‌های بازار آتی سکه  در مقابل عامل کاهنده زمان برای  برگشت  عوامل تاثیر گذار دلار و یا اونس به مدار صعودی  از ابهامات پیش روی معامله‌گران است در این میان حجم بالای موقعیت‌های خالص باز خرید ازسوی حقوقی‌های بازار آتی سکه با سنگین کردن کفه ترازو به سمت خریداران تا حدود زیادی نیز از فشار فروش و افت قیمت‌ها کاسته است.

به نظر می‌رسد با توجه به نکات مزبور بازار آتی سکه در دو هفته آینده  بر سر دوراهی و یا بزنگاهی جدید برای تعیین جهت حرکتی قرار خواهد گرفت.

قیمت‌های بازار آتی سکه در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر نوسانات اندک رو به پایین قیمت  اونس طلا  با افت قیمتی مواجه شدند  کاهش دامنه نوسانات در بازارهای تاثیر گذار از میزان  حجم معاملات کاسته است.

در بازار ارز نیز جو روانی ناشی از انتخابات و چشم انداز افزایش مداخله دولت برای تثبیت قیمت‌ها  در نبود  تقاضای قوی  دورنمای افت فرسایشی قیمت‌ها را در پیش روی معامله‌گران قرار داده است

فعال شدن تقاضای آربیتراژی با تقویت ارزش جهانی دلارو تقاضای ارز مسافرتی در روزهای پایانی سال  موجب  افزایش انتظارات برای  بازگشت قیمت دلار به کانال ۳۸۰۰ تومان  شده است.

در بازارهای جهانی طلا نیز قیمت اونس طلا تحت تاثیر تقویت گمانه‌زنی‌ها نسبت به  افزایش نرخ های بهره  در نشست ۲۵ اسفند بانک مرکزی امریکا و رشد شاخص جهانی دلار قرار داشت موضوعی که با اعلام  تقلیل میزان ذخائر طلای صندوق جهانی اسپایدر وکاهش میزان  خالص باز خرید از سوی نوسانگیران بازارهای جهانی طلا برای اولین بار در سه هفته گذشته  عامل فشار مضاعف نزولی بر قیمت جهانی طلا شد.

در هفته جاری انتشار متن صورتجلسه  نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا و آمارهای بخش مسکن و سخنرانی پنج تن از مقامات ارشد بانک مرکزی امریکا در کانون توجه خواهد بود.

یحیی حیدریان، معامله‌گر قراردادهای آتی سکه کارگزاری مبین سرمایه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز