خبرگزاری کار ایران

ایوانکا ترامپ و همسرش جرد کوشنر و رازهای آنها! (تصاویر)

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۷۳۳

ایوانکا ترامپ (دختر دونالد ترامپ) و همسر وی "جرد کوشنر" در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی دونالد ترامپ، نقش قابل‌توجهی در پیروزی او ایفا کردند.

به گزارش ایلنا، جرد کوشنر با توجه به ارتباطات گسترده‌ای که با مقامات اسرائیلی و سرمایه‌داران آمریکایی داشت، توانست حمایت‌های آنان را برای پیروزی دونالد ترامپ جلب کند و همچنین روابط بین دونالد ترامپ و رژیم صهیونیستی را هموار سازد.

ایوانکا ترامپ و همسرش جرد کوشنر و رازهای آنها! (تصاویر)

کوشنر و خانواده‌اش ارتباطات قوی با اسرائیلی‌ها دارند. بنیاد کوشنر در سال ۲۰۱۱، مبلغ ۲۵ هزار دلار و در سال ۲۰۱۲ مبلغ ۱۰ هزار دلار به یک سازمان یهودی مستقر در لس‌آنجلس و رئیس آن که خاخام حاضر در مراسم تحلیف ترامپ بود کمک مالی کرده‌اند.

جرد کوشنر علاوه بر کمک‌های مستقیم برای ساختن شهرک‌های صهیونیستی، توانست حمایت دونالد ترامپ را نیز دراین‌باره به دست آورد. این یادداشت، ضمن معرفی ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر، به بررسی روابط خانواده کوشنر با لابی‌های حامی اسرائیل و صهیونیست‌ها می‌پردازد.

ایوانکا ترامپ و همسرش جرد کوشنر و رازهای آنها! (تصاویر)

ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ و ایوانا ترامپ همسر سابق دونالد ترامپ است. ایوانکا ترامپ دو سال در دانشگاه جورج تاون تحصیل کرد و پس‌ازآن به مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا رفت؛ همان دانشگاهی که برادر و پدرش در آن تحصیل‌کرده بودند. ایوانکا در رشته اقتصاد فارغ‌التحصیل شد و به‌عنوان توسعه‌دهنده املاک و مستغلات برای بروس راتنر در شرکت فارست سیتی کار کرد، اما بعد از یک سال، به شرکت پدرش پیوست.

ایوانکا ترامپ، در طول رقابت انتخاباتی پدرش، همواره در کنار وی بود و به روش‌های گوناگون به جمع‌آوری رأی برای دونالد ترامپ پرداخت. گویا ترامپ علاقه زیادی به ایوانکا دارد و مسئولیت‌های سنگینی به عهده وی گذاشته است. او در طول تبلیغات انتخاباتی بار‌ها توانست رسوایی‌های دونالد ترامپ در رابطه با بدرفتاری با زنان و توهین به آن‌ها را بسیار هوشمندانه پاسخ دهد و تا حد زیادی حمایت زنان را برای رأی دادن به پدرش جلب کند. ایوانکا در طول رقابت‌های انتخاباتی، زیرکانه نقطه‌ضعف‌های پدر خود را می‌پوشاند و تلاش می‌کرد تا دونالد ترامپ همانند یک رئیس‌جمهور واقعی به نظر برسد.

ایوانکا ترامپ و همسرش جرد کوشنر و رازهای آنها! (تصاویر)

او در سخنرانی ماه ژوئیه گفت: «خانواده‌های آمریکایی به کمک نیاز دارند، سیاست‌هایی که به رشد و شکوفایی زنان صاحب فرزند کمک می‌کند نباید فقط برای عده‌ای معدود، بلکه باید برای همه فراهم باشد. سیاستمداران از دستمزد برابر برای زنان صحبت می‌کنند، ولی پدرم این روش را در تمام دوره مدیریتش در تمام شرکت‌های خود اجرا کرده است.» ایوانکا معتقد است مهم‌ترین وظیفه یک زن، مادری است و ترامپ قوانینی را وضع خواهد کرد که از مادران و کودکان حمایت کند.

یکی از تأثیرات مهمی که ایوانکا روی پدرش داشته، رسیدگی به مشکلات سقط‌جنین در آمریکا بوده است. دوست خانوادگی و یکی از تاجران بزرگ آمریکا درباره ایوانکا می‌گوید: «من تصور می‌کنم که دونالد ترامپ واقعاً به حرف‌های وی گوش می‌دهد البته، نه فقط به این دلیل که ایوانکا دخترش است، بلکه، دونالد ترامپ، ایوانکا را به‌عنوان یک تاجر و معامله‌گر موفق و بسیار باهوش قبول دارد.»

ایوانکا ترامپ و همسرش جرد کوشنر و رازهای آنها! (تصاویر)

ایوانکا یکی از اعضای هیئت‌مدیره مؤسسات و هتل‌های زنجیره‌ای ترامپ محسوب می‌شود و در کنار برادرانش اریک ۳۲ ساله و دونالد جونیور ۳۸ ساله به اداره و مدیریت آن‌ها کمک می‌کند. همچنین او مدیر یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات اقتصادی ترامپ نیز هست. یکی از بزرگ‌ترین معاملات ملکی و پروژه‌های عمرانی وی در سال‌های اخیر، خریداری اداره پست قدیمی در واشنگتن دی سی در نزدیکی کاخ سفید بوده که آن را به یکی از لوکس‌ترین هتل‌های شهر تبدیل کرده است. او همچنین معاون اجرایی کسب‌وکار خانوادگی ترامپ بوده است.

در سال ۲۰۰۷ میلادی وی خط تولید جواهرات، کیف، کفش و لباس‌های خود را در جهت حمایت از زنان شاغل، راه‌اندازی کرد. این شرکت ابتدا به‌عنوان شرکت حرفه‌ای در زمینه جواهرات پایه‌گذاری شد و سپس گسترش یافت و پوشاک، عطر و عینک آفتابی را نیز تحت پوشش قرارداد. او با به راه انداختن یک کمپانی به نام «زنانی که کار می‌کنند» از زنان شاغل حمایت کرد تا علاوه بر مشاوره و پیشنهاد، تجارب کاری زنان حرفه‌ای را با آنان در میان بگذارد.

ایوانکا ترامپ در سال ۲۰۰۹ میلادی با «جرد کوشنر» (فرزند چارلز کوشنر، ساختمان‌ساز مشهور آمریکایی) ازدواج کرد. بنا به گزارش‌ها، ازدواج آن‌ها به دلیل دین غیر یهودی ایوانکا مورد اعتراض خانواده کوشنر قرار گرفت و همین این امر باعث جدایی کوتاه آن‌ها شد، ولی با گرویدن ایوانکا ترامپ به دین یهودیت، موافقت خانواده کوشنر جلب شد.

ایوانکا ترامپ در سال ۲۰۱۵ در یک مصاحبه گفت که گرویدن به دین یهودیت برنامه‌ای فوق‌العاده برای ارتباط با خانواده‌اش در اختیار او قرار داده و از این امر بسیار راضی است. او اذعان داشت که رژیم غذایی کاشر (غذای پاک و حلال در آیین یهودی) را رعایت کرده و شبات (تعطیلی روز شنبه در آیین یهود که یهودیان برای عبادت به کنیسه می‌روند) را به‌جا می‌آورد. همچنین فرزندان خود را به مدرسه مذهبی می‌فرستد. وی افزود که او و همسرش به‌رسم دین خود، روزهای جمعه و شنبه از کار کردن دست کشیده و وقتشان را با فرزندانشان سپری می‌کنند.

ایوانکا ترامپ و همسرش جرد کوشنر و رازهای آنها! (تصاویر)

جرد کوشنر

جرد کوشنر سرمایه‌گذار مشهور املاک و مستغلات و صاحب روزنامه‌ای به نام نیویورک آبزرور است که نفوذ قابل‌توجهی در میان افکار عمومی آمریکا دارد. وی یکی از اصلی‌ترین مشاوران ترامپ در هیئت ۵ نفره‌ای بود که کار هدایت گروه ترامپ را برای روز انتخابات بر عهده داشتند و همچنین عضو گروه انتقال قدرت ترامپ نیز بود. او هم‌اکنون به‌عنوان مشاور ارشد ترامپ وارد کاخ سفید شده است.

این در حالی است که وی در طول رقابت‌های انتخاباتی، هیچ گونه پست رسمی در کمپین انتخاباتی ترامپ نداشت. در نوامبر ۲۰۱۶ نیویورک‌تایمز گزارش داده بود که وی شخصاً مایل بوده تا در دولت ترامپ حضورداشته باشد، اما به دلیل قانون «ضد پارتی‌بازی و استخدام خویشاوندان» امکان وقوع چنین اتفاقی وجود نداشته است؛ ولی با اجازه وزارت دادگستری در ژانویه، کوشنر مجوز ورود به کاخ سفید را اخذ کرده است و از تمامی مناصب خود در شرکت و بنیاد خانوادگی کوشنر، استعفا داده است.

پدر او چارلز کوشنر برای مدت زیادی از حامیان مالی کاندیداهای دموکرات بوده است و کمک به بیل کلینتون و هیلاری کلینتون را در سوابق خود دارد؛ او در سال ۲۰۱۵ مبلغ صد هزار دلار به کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و جمهوری خواهان کمک «داوطلبانه» کرده است. چارلز کوشنر، مدتی به دلیل دست‌کاری در اسناد مالی و پرداخت کمک غیرقانونی، در زندان به سر بُرد. جرد کوشنر نیز اگرچه همواره حامی جمهوری خواهان بوده است، اما ارادتی نیز به فرانکلین روزولت و جان. اِف. کِنِدی دموکرات دارد.

دونالد ترامپ در یک مصاحبه اعلام کرده بود که برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری از افراد محدودی مشورت می‌گیرد؛ اما هرگز نام اصلی این افراد را ذکر نکرده بود. ترامپ در وصف این افراد گفته بود: «مشاوران من، جزء باهوش‌ترین افراد آمریکایی هستند.» رسانه‌ها تقریباً به این یقین رسیده‌اند که گرداننده اصلی کمپین تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری دونالد ترامپ، داماد وی بوده است.

ایوانکا ترامپ و همسرش جرد کوشنر و رازهای آنها! (تصاویر)

جرد کوشنر، در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ نقش قابل‌توجهی را ایفا کرد. او مغز متفکر رسانه‌های اجتماعی کمپین دونالد ترامپ بود و به سبب ارتباطات گسترده‌ای که با اصحاب این حوزه ازجمله رابرت مورداک داشت، کمک زیادی به پیروزی دونالد ترامپ کرده است. او به همراه ایوانکا، اریک و دونالد جونیور، دونالد ترامپ را متقاعد کرد تا مدیر قبلی کمپین انتخاباتی (کوری لواندووسکی) را اخراج کند و به‌جای وی راینس پرایبوس را انتخاب کند. جرد کوشنر همچنین برای بهبود روابط ترامپ با شبکه خبری فاکس نیوز و آیپک میانجیگری کرده است.

هوپ هیکس یکی از مشاوران اصلی دونالد ترامپ اذعان کرده بود: «ترامپ در برخی مسائل مانند اسرائیل و کشورهای خاورمیانه از کوشنر مشاوره می‌گیرد.» ترامپ پیش از مراسم تحلیف خود گفته بود که «جرد کوشنر می‌تواند به‌عنوان یک واسطه برای برقراری صلح بین اسرائیل و فلسطین کمک کند.»

ایوانکا ترامپ و همسرش جرد کوشنر و رازهای آنها! (تصاویر)

رسانه‌ها گزارش داده بودند با افشای سخنان جنجالی ترامپ در طول رقابت‌های انتخاباتی، کوشنر از ترامپ خواسته بود تا رفتار خود را کمی تعدیل کرده و مانند یک کاندیدای سنتی عمل کند. او از ترامپ خواسته بود تا نقشه راه خود را برای رسیدن به کاخ سفید عوض کند و ارتباطات بیشتری با حامیان مالی و سایر سیاستمداران بگیرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که کوشنر، ارتباطاتی قوی با غول رسانه‌ای دنیا یعنی "رابرت مورداک" و "رونالد پرلمن" (یکی از صاحبان سرمایه و املاک در آمریکا) دارد که این مساله می‌تواند کمک شایانی برای ترامپ باشد.

ارتباط جرد کوشنر با رژیم صهیونیستی

کوشنر و خانواده‌اش ارتباطات قوی با اسرائیلی‌ها دارند. بنیاد کوشنر در سال ۲۰۱۱، مبلغ ۲۵ هزار دلار و در سال ۲۰۱۲ مبلغ ۱۰ هزار دلار به یک سازمان یهودی مستقر در لس‌آنجلس و رئیس آن که خاخام حاضر در مراسم تحلیف ترامپ بود کمک مالی کرده‌اند. این در حالی است که خاخام دیگری به نام «هاسکل لوکستاین» نیز به‌واسطه آشنایی با ایوانکا ترامپ، خواستار حضور در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان شده بود. والدین کوشنر در سال ۲۰۱۴ میلادی رقمی در حدود ۲۰ میلیون دلار به دانشگاه داروسازی اسرائیلی در اورشلیم کمک کردند.

جرد کوشنر با استفاده از موقعیت خوب خانواده‌اش در اسرائیل، توانسته ارتباطات قابل‌توجهی بین مقامات این رژیم و دونالد ترامپ برقرار کند. در یک درگیری لفظی مختصر که بین ترامپ و نتانیاهو روی‌داده بود، ترامپ گفته بود که اگر رئیس‌جمهور شود در ماجرای صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها طرف اسرائیل را نخواهد گرفت.

این در حالی است که در میان سیاستمداران آمریکایی، یهودی‌های بانفوذی قرار دارند که ترامپ مجبور است درنهایت با آن‌ها همکاری کند. به همین دلیل، زمانی که جلسات آیپک برگزار شد، با مشورت کوشنر، ترامپ در آن حضوری قوی پیدا کرد و سخنان جانب‌دارانه فراوانی به سود اسرائیل بر زبان راند. در این جلسه ترامپ در یک جمع ۱۸ هزارنفری، گرم‌ترین و مساعدترین قول‌های خود را به جامعه یهودیان در آمریکا ارائه داد. ترامپ در این سخنرانی از فلسطینی‌ها خواست تا سیستم آموزشی خود را اصلاح کنند و از اسرائیلی‌ها نفرت نداشته باشند. او همچنین از فلسطینی‌ها خواست تا نام مکان‌های عمومی خود را به نام شهدای خود تغییر ندهند. او همچنین برای جلب‌توجه بیشتر یهودیان با زیر سؤال بردن توافق ایران و کشورهای ۵ + ۱ گفت: «برجام، بدترین قراردادی است که تاکنون علیه اسرائیل بسته‌شده است».

جرد کوشنر برای نشان دادن ارادت ترامپ به اسرائیل، در روزنامه شخصی خود (آبزرور) از ترامپ دفاع کرده و گفته بود دونالد ترامپ، نه یهودستیز و نه نژادپرست است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که ترامپ، استیو بنن، فعال آمریکایی را که به مواضع نژادپرستانه شهره است، به سمت استراتژیست ارشد و مشاور خود منصوب کرد.

دونالد ترامپ، مواضع قاطعی در حمایت از رژیم اسرائیل دارد. در ادامه کمک‌ها و حمایت‌های همیشگی آمریکا از سیاست‌های تجاوزکارانه و غصب اراضی رژیم صهیونیستی و کمک‌های مالی آمریکا به رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها، دونالد ترامپ گفته بود که همین سیاست را دنبال خواهد کرد؛ همان‌طور که در تبلیغات انتخاباتی خود نیز این موضوع را وعده داده بود. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز او را دوست واقعی این رژیم دانسته است.

در همین راستا منابع خبری فاش کرده‌اند که بنیاد «کوشنر» که به‌وسیله خانواده کوشنر اداره می‌شود؛ بیش از ۵۸. ۰۰۰ دلار (بخشی از کمک برنامه‌ریزی‌شده ۸. ۵ میلیون دلاری) به شهرک‌سازی و مدارس مذهبی اسرائیل کمک کرده است. این در حالی است که به اذعان کارشناسان ازجمله دانیل کاتزر سفیر آمریکا در اسرائیل (۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵)، بخش اعظم کمک‌های بنیاد کوشنر، پیش از انتخاب وی به ریاست جمهوری به اسرائیل اهداشده بود. این کمک‌ها در حالی است که ترامپ بیان کرده بود که سفارت آمریکا را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل خواهد کرد.

ایوانکا ترامپ و همسرش جرد کوشنر و رازهای آنها! (تصاویر)

 نتیجه‌گیری

بدیهی است که هیچ‌گاه در آمریکا فرد و حزبی در مرکز قدرت نبوده‌اند که منافع اسرائیل را به خطر بیندازند. ثبات تاریخی در روابط آمریکا و اسرائیل به حدی است که هیچ‌گاه و در هیچ زمانی واشنگتن تصمیمی را اتخاذ نکرده است که تأثیر سلبی بر امنیت اسرائیل یا قدرت آن گذاشته باشد، چه دولت دموکرات‌ها روی کار باشد چه دولت جمهوری‌خواهان. شاید بعضی اختلافات تاکتیکی محدودی وجود داشته باشد، اما هیچ‌گاه این اختلافات بر وضعیت اسرائیل در منطقه تأثیر نگذاشته است. می‌توان گفت: دولت ترامپ، حتی همان معدود اختلافات تاکتیکی دولت اوباما با اسرائیل را نیزنخواهد داشت و این مهم را در فشار هرچه بیشتر بر ایران، ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس نشان خواهد داد.

 منبع: مشرق و الف

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز