خبرگزاری کار ایران

نفوذ آرام تحرک سیاسی به بازار ارز و طلا

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۸۵۷

با توجه به مقاومت سکه نقدی در برابر کاهش قیمت علارغم کاهش انس طلای جهانی و دلار در روزهای اخیر فاصله سررسید های آتی با سکه نقدی از ۲۰۰ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان در پایین ترین سطح خود کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایلنا، جهان اقتصاد نوشت: دیروز در بازار سکه شاهد ریزش سنگین در سررسیدهای بلند مدت بودیم و علیرغم مقاومت سکه در بازار نقدی، شاهد ریزش ۳۵۰۰۰ تومانی در سررسید آبان ماه ۹۵ بودیم و قیمتها با عبور از سطح حمایتی ۱۳۰۰۰۰۰ تومان تا قیمت ۱۲۹۸۰۰۰ تومان کاهش یافت.

با توجه به مقاومت سکه نقدی در برابر کاهش قیمت علارغم کاهش انس طلای جهانی و دلار در روزهای اخیر فاصله سررسیدهای آتی با سکه نقدی از ۲۰۰ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان در پایین ترین سطح خود کاهش پیدا کرد.

در بازار جهانی طلا، انس با عبور از سطح حمایتی ۱۲۳۵ و شکست خط روند صعودی و شکستن سطح حمایتی ۱۲۲۰ شاهد ریزش بیشتر آن بودیم و در حال حاضر سطح حمایتی ۱۲۰۸ و سطح روانی ۱۲۰۰ بیش روی ریزش انس قرار دارند و بنظر نمی رسد در وضعیت کنونی علارغم روند نزولی، انس طلا توانایی عبور از این سطح را داشته باشد و باید منتظر اخبارپیش رو در بازارهای جهانی باشیم که مهمترین آنها خبر مربوط به آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی (NFP) و نرخ بیکاری ایالات متحده می باشد؛ و فدرال رزو برای تغییر نرخ بهره منتظر اعلام ای آمار های مهم است در صورت اعلام آمارهای خوب در بازار کار ایالات متحده احتمال افزایش نرخ بهره در هفته آینده افزایش خواهد یافت.

با توجه به آمار بسیار بالای ADP در روز گذشته که ۲۹۸ هزار اعلام شد و از سال ۲۰۱۲ بی سابقه بوده می توان انتظار داشت که آمار اشتغال روز جمعه نیز خوب اعلام شود و این احتمال افزایش نرخ بهره را بالا می برد و باید منتظر ریزش انس باشیم.

در بازار دلار تهران دیروز نیز شاهد افت ۳۰ تومانی بودیم که با توجه به انتخابات پیش رو طبیعی است که دولت تمایلی به افزایش نرخ دلار نداشته باشد و بیشتر در پی ثبات در بازار ارز باشد. و با توجه به انتظارات افزایشی نرخ ارز در زمان انتخابات و بعد از انتخابات، کاهش نرخ ارز و تمایل دولت برای کاهش آن هم جهت با کاهش تقاضا برای ارز در بازار امری طبیعی و تصمیمی درست می باشد.

همانطور که از نمودار ماهانه دلار در چهار سال اخیر می بینیم می توان دید که در چهار سال گذشته دلار در یک کانال صعودی با شیب ملایم قرار دارد و در پایان هر سال شاهد افت تقاضا برای دلار و کاهش نرخ آن می باشیم و این امر در کنار افزایش تقاضا برای ریال و خریدهای نوروزی می تواند عامل اصلی افت نرخ ارز دلار باشد.

در نمودار ماههانه ارز می توان دید هر سال قبل از پایان سال میلادی دلار رشد داشته و در بقیه ماههای سال از آرامش نسبی برخوردار بوده است اما امسال با توجه به انتخابات و تحولات احتمالی که در اوضاع سیاسی ممکن است رخ دهد با در مورد دلار کمی انتظارات افزایشی را بیشتر در تحلیل این ارز مهم خارجی لحاظ کرد.

در بازار سکه علارغم مقاومت قبل در برابر کاهش، با کاهش طلای جهانی و اعلام آمار بالای ADP، قیمت هر عدد سکه با ۱۰ هزار تومان کاهش به ۱۲۸۵۰۰۰ تومان رسید.

در بازار اتی با توجه به انتظارات کاهشی در پایان سال و ورود قرارداد جدید دیماه ۱۳۹۵ در روز شنبه شاهد افت بیشتر و کاهش فاصله ها بودیم و با توجه مارجین شدن حسابها احتمال کاهش بیشتر نیز وجود دارد.

نفوذ آرام تحرک سیاسی به بازار ارز و طلا

نفوذ آرام تحرک سیاسی به بازار ارز و طلا

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز