خبرگزاری کار ایران

سیاستمدارانی که قربانی تصادف شدند(عکس)

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۸۴۸

تصادف با اتومبیل نه‌تنها بسیاری از مردم عادی که برخی از افراد سیاسی و چهره‌های نظامی بزرگ در دنیا را هم به کام مرگ فرستاده است.

به گزارش ایلنا، از باسل اسد، مقتدرترین فرمانده امنیتی و جانشین حافظ اسد گرفته تا جرج پاتن، فاتح جنگ جهانی دوم و مشهورترین فرمانده تانک این جنگ که پس از جان به دربردن از تیر و ترکش، مقهور یک تصادف ساده شد. البته مرگ مشکوک پرنسس دایانا و موشوئشوئه دوم پادشاه لسوتو هم از مشهورترین مرگ‌های سیاستمداران بر اثر تصادف است.

باسل اسد؛ فرمانده از دست رفته

باسل اسد، پسر ارشد حافظ اسد یکی از مشهورترین افرادی است که بر اثر تصادف کشته شده است. او پسر ارشد حافظ اسد، رئیس‌جمهور فقید سوریه و برادر بزرگ‌تر بشار و ماهر اسد بود.

باسل اسد در رشته مهندسی درس خوانده بود و سرگرد ارتش سوریه بود. وی در زمان مرگ، مسئولیت فرمانده گارد ریاست جمهوری سوریه و حفاظت از رئیس‌جمهور و کاخ ریاست جمهوری را بر عهده داشت.

سیاستمدارانی که قربانی تصادف شدند(عکس)

در حالی که از وی به عنوان «اصلی‌ترین جانشین» حافظ اسد یاد می‌شد، باسل اسد، اول‌بهمن ۱۳۷۲ شمسی، مصادف با ۲۱ ژانویه ۱۹۹۴ در ۳۱ سالگی بر اثر سانحه رانندگی در دمشق درگذشت.

تصادف باسل با مرسدس بنزی که سوار بر آن در راه فرودگاه دمشق بود، اتفاق افتاد اما کسی جرات نمی‌کرد خبر حادثه را به اطلاع حافظ اسد برساند.

هنگامی‌که شخصیت‌های نظامی و سیاسی در سالن انتظار بودند تا خبر را به حافظ اسد بدهند، او از اتاق خارج شد اما هنگام روبه‌رو شدن با این افراد، به طرز عجیبی در یک لحظه وسط سالن توقف کرد و پرسید: «نکند باسل از دست رفته؟»

پاتن؛ فاتح جنگ جهانی اما اسیر تصادف

جرج پاتن یکی از فاتحان بزرگ جنگ جهانی دوم بود. او در هر دو جنگ جهانی اول و دوم شرکت داشت اما بیشتر به خاطر فرماندهی ارتش هفتم ایالات متحده در جنگ جهانی دوم شهرت دارد و در همین جنگ به عنوان معروف‌ترین فرمانده تانک شناخته شد.

سیاستمدارانی که قربانی تصادف شدند(عکس)

به گفته سربازانی که با پاتن جنگیده بودند او اخلاق خوبی نداشت و در نهایت تنها چند ماه پس از فتح آلمان از فرماندهی ارتش برکنار شد. البته این تنها بدشانسی پاتن نبود. او قبل از این‌که سال ۱۹۴۵ یعنی سال پایان جنگ جهانی دوم به آخر برسد، پس از یک تصادف با اتومبیل در نزدیکی مانهایم آلمان به شدت مجروح و به بیمارستان شهر هایدلبرگ منتقل شد، اما به علت جراحات زیاد در ۲۱ دسامبر ۱۹۴۵ در ۶۰ سالگی درگذشت.

پاتن وقتی با تعدادی از دوستانش عازم شکار بود، تصادف کرد. به این ترتیب سال افتخار و مرگ این فرمانده مشهور نظامی یکی شد و پاتن که از بسیاری مهلکه‌های سخت نظامی جان سالم به در برده بود، بر اثر تصادف کشته شد.

پرنسس در دام مرگ

پرنسس دایانا زمانی که بر اثر یک تصادف دلخراش کشته شد، همسر اول چارلز، شاهزاده ولز و بزرگ‌ترین فرزند و ولیعهد الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ بود. او پس از جدایی از ولیعهد در حالی که فقط ۳۶ سال سن داشت، قصد کرد که یک ازدواج خارج از خاندان سلطنتی داشته باشد.

سیاستمدارانی که قربانی تصادف شدند(عکس)

وی در اوت ۱۹۹۷ به همراه نامزدش توسط راننده‌اش برای فرار از دست عکاسان از در پشتی هتلی در پاریس خارج شد اما بنز لیموزین آنها به دلیل سرعت زیاد و عدم کنترل راننده با دیواره تونل آلما پاریس برخورد کرد و راننده و نامزد دایانا بلافاصله جان باختند.

خود دایانا هم در آمبولانس دچار حمله قلبی شد و در بیمارستان بر اثر خونریزی ریوی و مغزی درگذشت.

پادشاه نگون‌بخت

موشوئشوئه دوم پادشاه لسوتو یکی دیگر از سیاستمدارانی است که قربانی تصادف اتومبیل شده است. کشور لسوتو در ۴ اکتبر ۱۹۶۶ میلادی به طور رسمی از بریتانیا اعلام استقلال کرد و موشوئشوئه دوم به عنوان پادشاه لسوتو معرفی شد. او در فوریه ۱۹۹۰ به دلیل مخالفت با اختیارات نخست وزیر از قدرت خلع و تبعید شد و پسرش، لتسی سوم پادشاه شد.

سیاستمدارانی که قربانی تصادف شدند(عکس)

در ژانویه ۱۹۹۵، موشوئشوئه دوم بار دیگر پادشاه شد و پسرش نیز شاهزاده باقی ‌ماند. در سال ۱۹۹۶، موشوئشوئه دوم بر اثر سانحه رانندگی مشکوک کشته و دوباره پسرش لتسی سوم پادشاه شد. در بیانیه دولت لسوتو درباره مرگ موشوئشوئه دوم آمده بود که وی براثر سانحه رانندگی در یک جاده کوهستانی، در حالی‌که قصد داشت به گاوهای مورد علاقه‌اش سر بزند، کشته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز