خبرگزاری کار ایران

نقش استارتاپ‌ها در توسعه اقتصادی کشور

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۴۶۲

استارتاپ‌ها کسب و کارهای نوپایی هستندکه درصورت حمایت های لازم به کسب و کارهای بزرگی تبدیل خواهند شد.

جهان اقتصاد نوشت: دغدغه‌های افراد بخصوص جوانان معمولا به سمت دغدغه‌های شغلی سوق پیدا می کند زیرا انتخاب مسیر شغلی بی‌شک در روند مسیر زندگی هرفرد بیشترین تاثیر را خواهد داشت برای انتخاب مسیر شغلی نیز راههای زیادی وجود دارد که با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کسب و کارهای کوچک و مبتنی بر فناوری اطلاعات به دلیل عدم نیاز به هزینه و سرمایه‌گذاری بالا گزینه خوبی برای خوداشتغالی و جذب نیروهای متخصص جامعه خواهند بود.

برای اینکه یک استارتاپ داشته باشیم باید ضمن یادگیری اصول و قواعد آن با بررسی دقیق بازارها و همچنین بررسی کسب و کارهای موازی و ناموازی استارتاپ، خود را قوی تر کرده و آماده رقابت شویم.

در ایران نیز شور و شوق استارتاپی فراوانی وجود دارد که از مهم ترین دلایل آن می‌توان به تعدد جوانان تحصیلکرده، فضای دانشگاهی فراگیر و گسترده در کشور، توسعه زیر ساخت‌های فناورانه و الکترونیکی و سطح اشتغال پایین دولتی و حتی خصوصی اشاره کرد.

اما استارتاپ‌ها کسب و کارهای نوپایی هستندکه درصورت حمایت‌های لازم به کسب و کارهای بزرگی تبدیل خواهند شد.

فرشاد بهی‌نیا  مدیر عامل شرکت ایران آسا، سرمایه گذار و مشاور برند سازی جوانی است که از زمان دانشجویی با آغاز یک پروژه ساختمانی وارد دنیای کسب و کار شد.

بهی‌نیا در حال حاضر مدیریت اجرایی شتابدهنده اینومکث را نیز برعهده دارد.

این جوان در گفت‌وگو با خبرنگار جهان اقتصاد ضمن ارائه توضیحاتی درباره استارپ‌ها چشم‌اندازی را برای این نوع از کسب و کار  پیش بینی کرد.

وی با بیان اینکه استارتاپ‌ها فضای نوینی را در اقتصاد کشور تعریف کرده‌اند، افزود: زیرا شکل گیری استارتاپ‌ها بر پایه ایده پردازی، خلاقیت و نوآوری یک فرد یا تیم انجام می‌شود.

وی  شروع یک کسب و کار با کمترین سرمایه و اجرای گام به گام آنها را  یکی از مزایای استارتاپ‌ها دانست و افزود: رشد سریع استارتاپ‌ها اشتغالزایی بسیاری را به همراه دارد که این امر در بلندمدت موجب توسعه اقتصادی کشور خواهد شد.

بهی نیا با بیان اینکه یک استارتاپ تنها با خلق ایده‌ای نوآورانه و خلاقانه آغاز می‌شود،گفت: شکل‌گیری یک ایده با تحقیقات اولیه ،مطالعات بازار و سرمایه اندکی قابل توسعه است.

وی با ادامه داد:  این مفهومی از کارآفرینی به روش نوین است که با فناوری و نوآوری در آمیخته شده و با یک مدل کسب و کار نوین به ایجاد ارزش می‌پردازد.

بهی نیا تصریح کرد: تحقیق و توسعه بیشترین نقش را در شکل گیری ایده‌های نوآورانه و موفقیت استارتاپ‌ها بازی می‌کنند.

وی موفقیت استارتاپ‌ها را در گرو تلاش و تجربه دانست و افزود: با ایجاد زیر ساخت‌ها و نیز با حمایت‌ها و آموزش‌های لازم در این زمینه می‌توانیم شاهد فعالیت استارتاپ‌های بیشتری باشیم.

وی با اشاره به فعالیت شتاب دهنده‌ها در اقتصاد ایران افزود: شتاب دهنده‌ها تسهیل‌گر و توسعه دهنده کسب وکار و کارآفرینی هستند که با هدایت صاحبان ایده و نیز حمایت‌های مالی، کارآفرینی را تسهیل می‌بخشند و نیز از طریق حمایت‌های لازم در زمینه فنی، علمی، فکری،حقوقی و مالی موجب رشد و توسعه استارتاپ‌ها خواهند شد.

وی با بیان اینکه اینومکث نیز شتاب دهنده‌ای است که با برگزاری رویدادهای علمی و کاربردی به منظور توانمندسازی ایده پردازان، کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای نوپا به صورت گام به گام در راستای آموزش و ایجاد یک کسب وکار موفق برگزار می‌گردد،گفت: اینومکث با نگاهی ملی در سطح استان‌ها به سمت توانمند ساختن مخاطبان خود برای بهره‌مندی آنان از مزیت‌های بومی در راه‌اندازی کسب وکارهای موفق و پایدار گام بر می‌دارد.

بهی‌نیا کمک به رشد اقتصاد دانش بنیان در راستای دست یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی را از اهداف بلندمدت برگزاری اینومکث دانست و افزود: برگزاری اینومکث در تمام استان‌های کشور موجب می‌شود که کارآفرینی با توجه به مزیت منطقی هر استان انجام شود تا مهاجرت روستاییان به پایتخت کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در این رویداد آموزش‌های مورد نیاز جهت راه‌اندازی یک استارتاپ و کارآفرینی ارائه می‌شود،افزود: در صورت پذیرش ایده‌های استارتاپی حمایت‌های لازن برای اجرای آنها انجام خواهد شد.

وی اینومکث را جامع ترین شتاب دهنده ایرانی برای توسعه هرگونه کسب و کار دانست و افزود: از ساده‌ترین تا تخصصی‌ترین ایده‌ها در این شتاب دهنده قابل اجرا است این درحالی است که اکثر شتاب دهنده‌ها فقط در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اینومکث تلاش می‌کند که با اجرای فرآیندهای نوین علمی و عملی، کارآفرینی را در بستر نوآوری و خلاقیت انجام دهد،گفت: راه‌اندازی کسب و کارهای موفق با مزیت‌های منطقه‌ای امکان توسعه کارآفرینی در بالاترین سطح ممکن و با کمترین ریسک در تجاری سازی را به همراه خواهد داشت .

وی گام به گام تا شکل گیری یک کسب و کار موفق بومی را بعنوان شعار رویداد اینومکث مطرح نمود و افزود: هر کسب و کار با تکیه و بهره برداری از مزیت‌های بومی خود می‌تواند توان رقابتی بالاتری را ایجاد کند.

وی ادامه داد: با این رویکرد باید توسعه محصول و منابع مورد نیاز را محلی کرد که این بزرگترین تغییر در کارآفرینی خواهد بود.

بهی نیا علاوه برتلاش و دانش تیم‌ها، اجرای روش‌های اصولی به صورت گام به گام را مهمترین عامل برای موفقیت کسب و کارها از طریق اینومکث دانست و گفت: این شتاب دهنده اطلاعات مورد نیاز هر کسب و کار را در زمینه‌های تحقیقات بازار، ارزیابی فنی، توسعه بازار، روش‌های تجاری سازی و برندینگ را در اختیار آنها قرار می‌دهد که امر موجب موفقیت استارتاپ‌ها در هر سطح از دانش و فناوری خواهد شد.

اینومکث با توجه به ماهیت ایده در هر زمینه ای از کسب و کار و با در نظر گرفتن توانمندی‌های بنیانگذاران، انواع مشاوره‌ها و خدمات را بصورت اختصاصی ارائه می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که چشم انداز استارتاپ‌ها در سال ۹۶ را چگونه اریابی می‌کنید،گفت: فاصله‌ای شگرف بین ایده تا عمل درایران نسبت به جوامع توسعه یافته وجود دارد که این اختلاف از پایتخت تا شهرهای دیگر نیز بسیار بیشتر است ما پتانسیل‌ها و استعدادهای انسانی فراوانی در زمینه‌های ایده پردازی، خلاقیت و نوآوری وجود دارد که اگر در جهت‌های درست علمی،اقتصادی، فرهنگی و … به کارگرفته شود با توسعه کارآفرینی می‌توانیم شاهد ایجاد اشتغال و به تبع آن بهبود سطح کیفیت زندگی مردم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ شاهد اتفاقات خوبی در زمینه استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز