خبرگزاری کار ایران

رابطه رژیم غذایی و گروه خونی

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۵۲۹

این روزها از زبان بسیاری از متخصصین تغذیه درمورد رژیم‌های غذایی مطابق با گروه‌های خونی می‌شنوید که ادعا می‌کنند با این برنامه‌های غذایی هم می‌توانید وزنتان را پایین بیاورید، هم سالمتر باشید و هم خطر بسیاری از بیماری‌ها را از خود دور کنید.

گروه‌خونی O

افراد با گروه‌خونی O باید یک رژیم‌غذایی پر پروتئین، کم‌کربوهیدرات با مقدار زیادی گوشت و ماهی اما بدون لبنیات، دانه‌ها و گندم، دنبال کنند.

گروه‌خونی A

افراد با گروه‌خونی A باید رژیم‌غذایی گیاهخواری را پیش بگیرند اما آنها هم باید از مصرف لبنیات دوری کنند. این یعنی موادغذایی مثل آجیل، دانه‌ها، حبوبات، سیریال‌ها، پاستا، برنج، میوه‌ها و سبزیجات همه باید جزء غذاهای مصرفی آنها باشد. ورزش‌های آرامش‌بخشی مثل یوگا و گلف هم برای آنها مناسب است.

گروه‌خونی B

فقط یک نفر از هر ۱۰ نفر گروه‌خونی B  دارد و وقتی در نظر بگیریم که افراد با این گروه‌خونی کمترین محدودیت غذایی را دارند واقعاً تاسف‌برانگیز است. درست مثل پیشینیان ما با گروه‌خونی B که  به خاطر  سفرهای زیاد می‌توانستند با هر نوع ماده‌غذایی زنده بمانند، موادغذایی بسیار کمی هست که افراد با این گروه‌خونی باید از آنها پرهیز کنند مثل غذاهای فراوری‌شده و آجیل و دانه‌ها توصیه نمی‌شود و مقدار کمی غذاهای پرکربوهیدرات هم برای آنها مناسب است.

گروه‌خونی AB

افراد با این گروه‌خونی نادر باید از ترکیبی از موادغذایی که برای گروه‌های خونی A و B توصیه می‌شود، استفاده کنند. گروه‌خونی AB باید در اکثر اوقات یک رژیم‌غذایی گیاهخواری را دنبال کند و هرازگاهی کمی گوشت، ماهی و لبنیات مصرف کند، مشکل را حل می‌کند. درمورد ورزش هم همینطور است–افراد با گروه‌خونی AB باید تمرینات آرامشبخش را با فعالیت‌های نسبتاً شدید ترکیب کنند.

منبع: مردمان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز