خبرگزاری کار ایران

برگشت به مدار صعودی با چاشنی اونس طلای جهانی

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۸۲۶

بهای طلای جهانی به بالاترین سطح خود در یک هفته گذشته رسید.

جهان اقتصاد نوشت: افزایش بهای طلای جهانی به بالاترین سطح خود در یک هفته گذشته و پایداری سکه نقدی در بالای مرز روانی یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان، قیمت های بازار آتی سکه را در مذار صعودی قرارداد این در حالی است که چشم انداز ثبات قیمت ارز با تشدید مداخله دولت با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات شرایط احتیاطی را در میان معامله گران رقم زده است واز حجم معاملات نیز کاسته است. اصلاحات اقتصادی دولت برای افزایش رونق اقتصادی در بعد کلان اقتصادی از جمله در یکسان سازی نرخ ارز و تعدیل نرخ سود بانکی و چشم انداز  نرخ تورم از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در ماه های پس از انتخابات خواهند بود.

فضای انتظاری و احتیاطی در بازار ارز و کاهش دامنه نوسانات قیمت ارز موجب افزایش وزنه تاثیرگذاری قیمت طلای جهانی بر روند قیمت های بازار آتی سکه شده است تا بدین ترتیب هم چنان بازار اتی سکه از بهای اونس طلای جهانی فرمان بگیرد.

افزایش موقعیت های بازار در بازار آتی سکه در دو روز گذشته نشان از افزایش روحیه و انگیزه معامله گران برای ورود به بازار آتی سکه دارد که در میان حقوقی های بازار نیزبه حمایت از موقعیت های خرید خود پرداخته اند در حال حاضر حدود ۲۲ درصد خالص موقعیت های خرید بازار آتی سکه را دراختیار دارند. پیشروی قیمت سکه نقدی در بالای مرز روانی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و تداوم حباب مثبت نزدیک به ۹۰ هزار تومان موجب افزایش انگیزه های خرید در میان معامله گران شده است احتکار سکه از سوی طلا فروشان و عدم عرضه سکه نقدی در بازار از سوی بانک مرکزی برای تعدیل عرضه و تقاضا و ابهامات موجود بر سر مالیات بر ارزش افزوده بر روی سکه نقدی با کاهش شفافیت به تشدید سفته بازی از سوی دلالان بزرگ منجر شده است.

تداوم رکود در بازار مسکن موجب افزایش گزایش سفته بازان به سمت بازارهای ارز وطلا شده است که با توجه به فضای امنیتی بازار ارز ، بازار طلای داخلی در میان انفعال نهادهای ناظر محل تاخت و تاز سفته بازان شده است.

در بعد  جهانی نیز بازارهای مالی در انتظار دو رویداد  مهم  در اواخر هفته هستند دیدار روسای جمهور ایالات متحده و چین در روز پنج شنبه و آمار اشتغال ماهانه در ایالات متحده (NFP) در روز جمعه از مهم ترین اخبار خواهند بوددر روزهای گذشته عدم قطعیت اقتصادی در ایالات متحده پس از شکست ترامپ در طرح بیمه همگانی رو به فزونی گذاشته است و هراس از جریان پوپولیستی با نزدیک شدن به انتخابات فرانسه رو به گسترش است موضوعی که بر افزایش تقاضای محافظه کارانه طلا دامن زده است.

بنابر تحلیل های فنی عبور قیمت اونس طلای جهانی از سطح قیمتی ۱۲۷۳ دلار بر سرعت روند صعودی اونس طلا تا مرز ۱۳۰۰ دلار خواهد افزود در هفته گذشته معامله گران بازارهای جهانی بر تعداد  موقعیت های خرید خود در بازار آتی طلا افزودند ومیزان ذخائر طلای صندوق جهانی اسپایدر نیزدر حال حاضر به ۸۳۶٫۷ تن افزایش یافته است که نشان از تمایلات صعودی بازارهای جهانی طلا است.

برگشت به مدار صعودی با چاشنی اونس طلای جهانی

یحیی حیدریان، معامله گر قراردادهای آتی سکه کارگزاری مبین سرمایه

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز