خبرگزاری کار ایران

روحانی به بازار سرمایه نگاه تبلیغی ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۵۴۹

حضور احمدی نژاد و اطرافیان امکان دارد فضای انتخابات را آشفته کند و این موضوع ممکن است بر اقتصاد و به خصوص بازار سرمایه اثر بگذارد.

جهان اقتصاد نوشت: تا ظهر روز گذشته ۲۶۶ نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند در بین ثبت نام کنندگان نام هایی چون احمدی‌نژاد، بقایی، زریبافان، پورمختار، میرسلیم، مهدی خزعلی و… به چشم می خورد.

حضور احمدی نژاد و اطرافیان امکان دارد فضای انتخابات را آشفته کند و این موضوع ممکن است بر اقتصاد و به خصوص بازار سرمایه اثر بگذارد. به همین دلیل برای بررسی بهتر این موضوع با یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفتگو کرده ایم.

نرگس افشاری، مدیر عامل کارگزاری سهام بارز در گفتگو با جهان اقتصاد با اشاره به افزایش تعداد و تنوع ثبت نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری گفت: افزایش ثبت نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری شور انتخاباتی را در جامعه افزایش می دهد و انتخابات را از حالت دو وجهی بودن بودن خارج و انتخابات را چند جانبه می کند.

افشاری افزود: هم اکنون اهرم قدرت بخشی و جهت‌دهی بازار سرمایه در دستان آقای روحانی است و کاندیداتوری شخصیت های مختلف سیاسی و اقتصادی تاثیری بر بازار سرمایه ندارد.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ یا ۴۰ میلیون از رای دهندگان یا سهلم دار و یا از خانواده سهام داران هستند.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با اشاره به عملکرد دولت آقای روحانی در زمینه بازار سرمایه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: بعید به نظر می رسد آقای روحانی به بازار سرمایه نگاه تبلیغی داشته باشد یعنی آقای روحانی شاخص بازار سرمایه به جهت تبلیغ انتخابات افزایش نخواهد داد.

به گزارش جهان اقتصاد، بازار سرمایه از انتخابات ریاست جمهوری به خودی خود تاثیر خاصی نمی پذیرد و موضوعی که چشم انداز بازار را تا آن زمان مثبت و روبه رشد ترسیم می کند تحولات و نمایان شدن رشد اقتصادی است. از سوی دیگر موضوع قابل توجه برای بازار سرمایه و رونق آن تحولات اقتصادی است که با توجه به نمایان شدن رشد اقتصادی، رفته رفته شاهد تاثیر این رخداد در اقتصاد کشور و نیز بازار سهام خواهیم بود.

باید توجه داشت تغییر دولت در دوره کنونی با دوره‌های قبل فرق می‌کند؛ چرا که در حال حاضر بازار سرمایه از یک ثبات مقرراتی برخوردار است؛ به‌طور مثال تکلیف اجرای سیاست‌های اصل ۴۴مشخص است، قانون ابزار‌های نوین مالی وضع شده است و همچنین بازار سرمایه‌داری یک قانون مدون به نام قانون بازار اوراق بهادار است.

در دوره‌های قبل انتخابات ریاست‌جمهوری در مورد سیاست‌های اقتصادی دولت ابهام وجود داشت و مشخص نبود نحوه تعامل دولت با بازار سرمایه، خصوصی‌سازی‌ و همچنین وضع قوانین جدید اقتصادی چیست؛ چرا که قانون مدون و خاصی برای بازار سرمایه وجود نداشت.نکته دیگر ان است که انتخابات کنونی به لحاظ میزان اثرگذاری‌اش بر بازار سهام با انتخابات قبلی متفاوت است و در شرایط کنونی به لطف وضع قوانین جدید روشن است که خط‌مشی‌های بازار سرمایه چیست و همچنین آینده بازار مشخص است.

به گزارش جهان اقتصاد، در دومین روز از انتخابات ریاست جمهوری شاخص کل بورس ۲۴ واحد رشد کرد.

مرتضی ابراهیمی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز