خبرگزاری کار ایران

در هفته دست نخوردن بالای جدول پرفروش‌های سینمای جهان؛

نسخه جدید کینگ‌کنگ 535 میلیون دلاری شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۵۹۹

یک نسخه جدید دیگر از کینگ کنگ به نام «کنگ: جزیره جمجمه» با کسب8/5 میلیون دلار تازه مجموع پولسازی‌اش را در امریکای شمالی بعد از 5 هفته پخش به 5/156 میلیون دلار و با احتساب فروش‌اش در سایر قاره‌ها و کشورها به 535 میلیون دلار رساند که از گیشه 529 میلیون دلار نسخه سال 2014 گودزیلا که سه نسخه امریکایی و 20 نسخه ژاپنی دارد، قدری قوی‌تراست.

وصال روحانی: نمایش فیلم‌های تازه اکران شده «اسمارفز: دهکده گمشده» و «Going in style» در گیشه‌ها سبب حفظ برترین‌های جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته گذشته امریکای شمالی شد و براثر آن یک‌بار دیگر کارتون «بچه رئیس» و نخستین نسخه «زیبا و هیولا» با بازیگران زنده (در تضاد باگذشته که این فیلم کارتونی بود) در مکان‌های اول و دوم جدول نشستند.

«Smurfs» تقریباً همان قدر فروخت که برایش پیش‌بینی می‌شد و آن 14 میلیون دلار در 3610 سالن در سطح امریکا و کانادا بود. «اسمارفز» که محصول شرکت سونی پیکچرز است البته در 58 کشور و بازار و منطقه دیگر واقع در قاره‌های اروپای غربی، آسیای شرقی، امریکای جنوبی، شمال آفریقا و اقیانوسیه هم 22 میلیون دلار کسب کرد تا با احتساب درآمد‌سازی هفته پیش‌اش در همین قاره‌ها 1/42 میلیون دلاری و با افزودن فروش این‌هفته‌اش در امریکا و کانادا 1/56 میلیون دلاری شود. کشورهایی که پس از امریکا و کانادا بالاترین آمار فروش را برای این انیمیشن آشنا به‌ثبت رساندند، برزیل با 2/2 میلیون و فرانسه با 9/1 میلیون دلار بودند.

5/12 به جای 8

فیلم کمدی «Going in style» که البته نه یک کار جدید و اورجینال بلکه بازسازی یک کار قدیمی و محصول شرکت نیولاین است، بر خلاف «اسمارفز» شروع اکرانی بالاتر از تصورات قبلی‌داشت و در حالی که گیشه‌های حدود 8 میلیون دلاری برایش در هفته نخست پیش‌بینی می‌شد به 5/12 میلیون دلار در 3061 سالن در سطح امریکای شمالی دست یافت و اگر «اسمارفز» با ساز و کاری که برشمردیم، در جای سوم جدول سودسازان سینماهای امریکای شمالی نشست، این کمدی پر تحرک حائز رتبه‌چهارم شد. بررسی‌ها نشان داده که 47 درصد تماشاگران هفه نخست این فیلم مرد و 53 درصد زن بوده‌اند و 90 درصد از کل آنها بیش از 35 سال سن داشته‌اند. رجحان «Going in style» بر «اسمارفز» این است که در قیاس با هزینه ساخت 60 میلیون دلاری کارتون جدید سونی پیکچرز، بیش از 25 میلیون دلار برای دوباره‌سازی «Going in style» هزینه نشده ولی آمار این کمدی در قاره‌ها و کشورهایی بجز امریکای شمالی هم ضعیف بود و از مجموع 3/4 میلیون دلار در 32 کشور و بازار فراتر نرفت و سقف فروش‌اش در یک کشور اروپایی در روسیه بود و آنجا هم روی رقم معمولی و نازل 800 هزار دلار توقف کرد.

سایه غول کریه هم پولساز بود

در هفته‌ای که مجموع فروش «بچه رئیس» بعد از دو هفته اکران به 90 میلیون دلار و میزان پولسازی «دیو و دلبر» پس از چهار هفته نمایش در امریکای شمالی و مرکزی 432 میلیون دلار رسید، یک نسخه جدید دیگر از کینگ کنگ به نام «کنگ: جزیره جمجمه» با کسب8/5 میلیون دلار تازه مجموع پولسازی‌اش را در امریکای شمالی بعد از 5 هفته پخش به 5/156 میلیون دلار و با احتساب فروش‌اش در سایر قاره‌ها و کشورها به 535 میلیون دلار رساند که از گیشه 529 میلیون دلار نسخه سال 2014 گودزیلا که سه نسخه امریکایی و 20 نسخه ژاپنی دارد، قدری قوی‌تراست. آخرین نسخه بزرگ قبلی کینگ‌کنگ در سال 2006 با بازی نائومی واتس، جک بلک و آدریان برادی در نقش‌های اصلی به نمایش در آمده بود و البته بسیار بیشتر از نسخه جدید به خود کینگ‌کنگ و عملیات ویرانگرانه آن متمرکز بود تا این نسخه تازه که کنگ کریه و غول پیکر تنها جزء ماجرا نیست و سایه‌وار نشان می‌دهد و گوشه و قسمتی از رویدادهایی است که به لطف هنرهای بخش جلوه های ویژه کمپانی برادران وارنر جلوه‌ای فزون‌تر و هولناک‌تر یافته است.

منبع:ایران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز