خبرگزاری کار ایران

انعکاس انتخابات فرانسه در بازار آتی سکه

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۳۴۴

قیمت‌های بازار آتی سکه در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر افت بهای طلای جهانی در روندی نزولی قرار گرفتند.

جهان اقتصاد نوشت: قیمت های بازار آتی سکه در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر افت بهای طلای جهانی در روندی نزولی قرار گرفتند پیشتازی آقای ماکرون نامزد مستقل ریاست جمهوری فرانسه در دور اول انتخابات و حمایت سایر احزاب سیاسی، شانس پیروزی او را در بر خانم مارین لوپن از حزب راست افراطی و مخالف اتحادیه اروپا  در دور دوم انتخابات که در روز ۱۷ اردیبهشت ماه انجام خواهد شد،  تقویت کرد موضوعی که با تقویت جریان ریسک پذیری و رشد شاخص بورس‌های سهام و کاهش تقاضای محافظه‌کارانه برای طلا در جهان پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه موجب افت قیمت اونس طلای جهانی شد.

نکته مهم  انتخابات دور اول برآورده شدن انتظارات بر طبق نظرسنجی‌های انجام شده بود که به افزایش اطمینان وریسک پذیری منجر شد نتایج غافلگیر کننده انتخابات آمریکا و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، اعتبار نظرسنجی‌های انجام شده را مخدوش نموده بود.

در بازار ارز نیز قیمت دلار هم چنان تحت تاثیر چشم انداز تشدید مداخله دولت و عرضه‌های گسترده صرافی بانک ها در روندی خنثی در نزدیکی قیمت‌های کف سال جاری در محدوده قیمتی ۳۷۵۰ تومان در نوسان است.

دورنمای ثبات قیمت‌های ارز و سکه در داخل بنابر ملاحظات اقتصاد سیاسی درآستانه انتخابات هم چنان بر بازار آتی سکه سایه افکنده است و با ناکام ماندن قیمت طلای جهانی برای عبور از سقف ۵٫۵ ماهه گذشته و مرز روانی ۱۳۰۰ دلار با کاستن از انگیزه‌های خرید موجب تشدید وضعیت انتظاری در بازار آتی سکه شده است از سویی دیگر عدم حمایت حقوقی‌های بازار آتی سکه از موقعیت‌های خرید خود در روزهای گذشته و عامل کاهنده زمان بنابراصل همگرایی در بازار آتی سکه با نزدیک شدن به موعد انقضاء سررسیدها با کاستن از فواصل قیمتی میان سررسیدهای بازار آتی سکه و سکه نقدی موجب تشدید فشار های نزولی بر بازار آتی سکه شده است تا بدین ترتیب شاهد برتری عوامل نزولی بر انتظارات صعودی معامله گران در روزهای اخیر و افت فرسایشی قیمت‌ها باشیم.

حمایت عوامل بنیادی از افزایش قیمت‌های ارز وسکه در داخل در بازه زمانی بلند مدت و دورنمای مثبت قیمت طلای جهانی با تشدید نگرانی و عدم قطعیت‌های سیاسی و اقتصادی در جهان هم چنان انتظارات صعودی را پابرجانگه داشته است.

ابهام در مورد نحوه قیمت‌گذاری قیمت سکه نقدی بنابر ارزش ذاتی ویا احتساب مالیات بر ارزش افزوده عامل دیگری است که با تشدید عدم شفافیت در بازار کم عمق سکه نقدی به تقویت انتظارات صعودی دامن زده است.

انعکاس انتخابات فرانسه در بازار آتی سکه

 یحیی حیدریان، معامله گر قراردادهای آتی سکه کارگزاری مبین سرمایه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز