خبرگزاری کار ایران

نگرانی از بازگشت به گذشته جدی است

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۹۹۶

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هم‌زمان با تشکیل ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان، ستاد اصولگرایان معتدل هم تشکیل‌شده تا کشور به عقب بازنگردد. این نگرانی جدی است زیرا هم تأثیرات آن را در فضای بین‌الملل و هم در اقتصاد کشور که منجر به اتلاف منابع و ایجاد اشتغال کاذب شد را مردم یک‌بار تجربه کرده‌اند.

حضور حلقه احمدی‌نژادی‌ها در ستاد سید ابراهیم رئیسی از کاندیداهای ریاست جمهوری علاوه بر اینکه تعجب بسیاری را برانگیخت به‌نوعی ترس از بازگشت به گذشته را به وجود آورد و شاید به همین دلیل بود که رئیسی در پایان دومین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری به نامزد هراسی اشاره کرد که حتی اگر این ادعا او صحیح هم باشد به‌طورقطع به شخص او برنمی‌گردد بلکه مربوط به بازگشت مجدد تفکر محمود احمدی‌نژاد است که برای آن نشانه‌هایی وجود دارد.

سخنان ابراهیم رئیسی در مناظره دوم کاندیداهای ریاست جمهوری درباره انرژی هسته‌ای نشان از این داشت که این اطلاعات بر اساس مشورت با سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در دولت محمود احمدی‌نژاد به‌دست‌آمده و اساساً در ظاهر به نظر می‌رسد که این کاندیدای ریاست جمهوری بسیار به گروهی که دولت احمدی‌نژاد را تشکیل داده بود، علاقه‌مند است زیرا علاوه بر استفاده از تجربیات جلیلی او برخی از چهره‌های کابینه احمدی‌نژاد مانند علی نیکزاد، مسعود میر کاظمی، صولت مرتضوی و... را نیز در ستاد خود به‌کارگماشته است.

بر این اساس به نظر می رسد که تفکر ابراهیم رئیسی همان تفکر محمود احمدی نژاد است که بازگشت دوباره این تفکر به قدرت می تواند کشور به همان مسیر سقوط قبل از سال 92 بازگرداند.

احمد مازنی، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره خطر بازگشت به گذشته بر پایه تفکر برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: دوقطبی انتخابات به‌صورت سه‌به‌سه درآمده و طرف مخالف روحانی به‌وضوح نشان می‌دهد که با جریان 12 سال پیش تفاوتی نمی‌کند. به‌عبارتی‌دیگر جریان سال 84 که با یکسری تغییرات در شیوه بیان مسائل، اما با همان ادبیات آشنا در مورد مسائل اقتصادی امروز وارد صحنه شده و قصد ورود مجدد به پاستور را دارد.

مازنی در رابطه باوجود نگرانی از ورود این جریان در نهادهای تصمیم گیر اظهار داشت: نگرانی از این تفکر در حدی است که علما قم از سنتی‌هایی که زمانی علیه جریان اصلاحات بودند گرفته تا غیر آن تلاش می‌کنند تا مجدد به صحنه سیاست بازنگردد و آقای خاتمی از یک‌سو و آقای ناطق نوری از سوی دیگر که زمانی رقیب هم بودند سر یک موضع به توافق دست پیداکرده‌اند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در همین ارتباط اضافه کرد: هم‌زمان با تشکیل ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان، ستاد اصولگرایان معتدل هم تشکیل‌شده تا کشور به عقب بازنگردد. این نگرانی جدی است زیرا هم تأثیرات آن را در فضای بین‌الملل و هم در اقتصاد کشور که منجر به اتلاف منابع و ایجاد اشتغال کاذب شد را تجربه کردیم.

وی در این خصوص توضیح داد: فرهنگ برخورد با جریانات و افکار مخالف دیگراندیش از دیگر مواردی است که در 12 سال گذشته از سوی جریانی که احمدی‌نژاد را حمایت کردند گرچه امروز تبری می‌جویند، مشاهده شد و باید تلاش شود تا مجدد تکرار نشود.

مازنی در ادامه ضمن اشاره به تبری جستن اصولگرایان از احمدی‌نژاد ابراز کرد: این رفتار به‌نوعی فرار به جلو است، آقای احمدی‌نژاد از سال 88 خود را رودررو با همه قرارداد و رفتار موهنی از او سر زد که در شان ملت ایران نبود. کاری که در جریان مبارزات انتخاباتی درباره هتک حرمت خانم رهنورد، مرحوم آیت‌الله هاشمی و ناطق نوری و خانواده آنان انجام داد به‌منظور قرار دادن خود در یک‌سو و بقیه را درسوی دیگر بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس دولت نهم و دهم پوپولیستی و عوام‌فریبانه عمل کرد و مدام بر طبل مردی از جنس مردم کوبید، الآن همان کار را محمدباقر قالیباف از کاندیداهای ریاست جمهوری با طرح 4 و 94 درصد انجام می‌دهد.

وی در این خصوص اضافه کرد: رفتارهایی که این روزها از برخی کاندیداها و حامیان آن‌ها سر می‌زند به‌نوعی سفسطه در کار است آنان باید به‌عنوان متهم اصلی پاسخگو باشند تمام کسانی که از احمدی‌نژاد دفاع کردند باید پاسخگو باشند، اما به‌جای پاسخگویی بحث‌های انحرافی را به میان می‌کشند.

 منبع: رویداد24

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز