خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن آبادی:

«روحانی» در مناظره سوم چه بگوید؟

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۵۸۶

جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد: روحانی در آخرین جلسه مناظره موفقیت های خود را به طور ساده و شفاف همراه با آمار و ارقام بر زبان آورد و روش های به کار گرفته تا به امروز برای حل مشکلات را مطرح سازد تا مردم بر آنها آگاهی یابند. علاوه بر این لازم است تا مسئله فوق ریز به ریز توضیح داده شود.

آخرین مناظره میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امروز عصر برگزار می‌شود و ازآنجاکه موضوع آن حول مسائل اقتصادی است، بنابراین حرف نهایی را برای کاندیداها خواهد زد.

در دو مناظره گذشته رقبای حسن روحانی تلاش کردند تا با حمله به او بدون برنامه بودن شعارهای خود را برجسته نسازند و ازآن‌رو که روحانی هم در مقام دفاع از دولت چهارساله خود برآمد، نتوانست برای مردم مطرح سازد که با چه روشی در 4 سال بعدی کمبودها را جبران خواهد کرد.

درواقع در دو مناظره قبلی هیچ برنامه‌ای ارائه نشد و تنها چیزی که مردم مشاهده کردند، بحث و مجادله بود. بر همین اساس انتظار می‌رود تا کاندیداهای ریاست جمهوری در آخرین‌مهلت خود برای مناظره به‌جای فریب مردم با شعارهای غیرقابل اجرا توضیح دهند که چه برنامه‌هایی در دست دارند و به چه شکلی درصدد بر خواهند آمد تا آن‌ها را بر مرحله اجرا گذارند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‎وگو با رویداد۲۴درباره رویکرد حسن روحانی در آخرین مناظره گفت: آقای روحانی درزمینهٔ اقتصادی دارای کارنامه مثبتی است، بنابراین در آخرین مناظره که محور آن اقتصادی هم هست باید مطرح کند برای رفع خلأهای باقی‌مانده چه برنامه‌هایی در دست دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: روحانی موفقیت‌های خود را به‌طور ساده و شفاف همراه با آمار و ارقام بر زبان آورد و روش‌های به کار گرفته تا به امروز برای حل مشکلات را مطرح سازد تا مردم بر آن‌ها آگاهی یابند. علاوه بر این حتماً لازم است تا مسئله فوق ریزبه‌ریز توضیح داده شود.

جعفرزاده ایمن آبادی درباره دیگر کاندیداها نیز توضیح داد: سایر کاندیداها هم باید استدلال‌های خود را برای طرح شعارهای عوام‌فریبانه بیان کنند تا مردم متوجه شوند کسانی که وعده یارانه 250 هزار تومانی می‌دهند با چه روشی درصدد هستند آن را به‌طور ماهیانه به‌حساب ایرانیان واریز کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: کاندیداهای رقیب آقای روحانی باید به‌طور شفاف توضیح دهند که منابع مالی آنان برای افزایش یارانه نقدی در کجا قرار دارد و آنان بنا دارند به چه صورت این مسئله را اجرایی سازند؛ زیرا مطرح کردن چنین مباحثی جز بازی باشعور مردم بار دیگری به همراه ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در همین رابطه اظهار داشت: حتی اگر فرض گرفته شود که این آقایان توانستند منبع پول یارانه نقدی را تأمین کنند، باید توضیح دهند منبع تأمین‌کننده درکجا قرار دارد و در کنار محقق ساختن این امر مشکلات اقتصادی را با توسل به کدام روش برطرف خواهند کرد؟ این مسئله‌ای است که دیگر کاندیداها باید برای دریافت پاسخ بر آن تأکید ورزند.

جعفر زاده ایمن آبادی در ادامه تصریح کرد: افزایش یارانه بدون هیچ تعارفی با تورم 40 درصدی روبرو خواهد بود و حجم نقدینگی را بالا می‌برد که در کنار این موارد اعتبارات پروژه‌های عمرانی را کاهش می‌دهد، توضیح این مسائل در روز مناظره‌ای که محوریت آن اقتصادی است، به‌طور جد باید در نظر گرفته شود.

وی همچنین با نقد مجدد برافزایش یارانه اظهار داشت: افزایش یارانه به معنای ساده‌تر آتش زدن به کشور است، بنابراین بهتر آن است تا شرح دهند چگونه می‌خواهند آتشی که به دست آنان شعله‌ور خواهد شد را خاموش سازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز