خبرگزاری کار ایران

ضربه سخت «روحانی» به نامزدهای تندرو

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۸۹۹

روز گذشته سومین و آخرین دور از مناظرات انتخابات ریاست جمهوری با حضور شش نامزد رقیب برگزار شد و این مسئله در رسانه‌های جهان بازتاب داشت.

فاکس نیوز در گزارشی با عنوان «روحانی در مناظر آخر پیش از انتخابات ریاست جمهوری به تندروها حمله کرد» نوشت: حسن روحانی، رئیس‌جمهوری مستقر ایران در آخرین دور مناظرات تلویزیونی ریاست جمهوری تنها یک هفته مانده به انتخابات، به رقبای تندروی خود حمله کرد.

در ادامه این گزارش آمده: روحانی که به دنبال پیروزی در دور دوم انتخابات در 29 اردیبهشت است، از اقتصاد و سیاست‌های خود که باعث شد این کشور از انزوای بین‌المللی خارج شود، سخن گفت.

او دارای پنج رقیب است که یکی از آن‌ها ابراهیم رئیسی، شخصیت تندرویی است که روحانی را متهم به ناتوانی در ادامه صحیح اقتصاد کشور کرد.

رویترز نیز در گزارش خود از تیتری مشابه استفاده کرده و از حمله روحانی به نامزدهای تندرو در آخرین مناظره گفته است. در این گزارش آمده: روحانی با حمله به رقبای مذهبی مخالف خود، آن‌ها را افرادی تشنه قدرت خواند و در مناظره تلویزیونی روز گذشته فراتر از مرزهای سنتی گفتمان سیاسی ایران رفت.

او که نخستین رئیس‌جمهوری ایران است که چهار سال پیش وارد قدرت شد و قول داد انزوای بین‌المللی ایران را کاهش دهد، حال سعی دارد رأی‌دهندگان اصلاح‌طلب که رضایت چندانی از شرایط اقتصادی و روند کند اصلاحات اجتماعی ندارند را مجاب به رأی دادن کند.

با وجود آنکه او خود را یک نیروی عمل‌گرا می‌داند تا یک اصلاح‌طلب پرشور، در روزهای اخیر آن چهره میانه‌رو را کنار گذاشته و سعی دارد رأی‌دهندگانی که به دنبال پایان دادن به مخاصمه در بیرون مرزها و آزادی بیشتر در داخل هستند را جذب کند.

هاآرتص در پوشش این خبر از تیتر «روحانی در مناظره آخر پیش از رأی‌گیری، به نامزدهای تندرو ضربه سختی زد» استفاده کرده و نوشت: رئیس‌جمهور مستقر ایران در مناظره با رقبایی که در کنار هم تهدید جدی را متوجه‌اش می‌کنند، از اقدامات اقتصادی خود دفاع کرد.

روحانی از تلاش‌های خود برای پیشرفت اقتصاد ایران دفاع کرد و گفت: اگر یک اقتصاد بهتر می‌خواهیم، نباید اجازه ورود نیروهای امنیتی و سیاسی به حوزه اقتصاد را بدهیم.

روحانی طی روزهای اخیر با لحن شدیدتری سخنرانی می‌کند و این در حالی است که رقبایش بیشترین مانور را روی سوابق اقتصادی او می‌دهند و معتقدند نتوانسته تأثیرات لغو تحریم‌ها را برای مردم ملموس نیست.

او همچنین از خط قرمزهای سنتی گذشته و آشکارا از نیروهای امنیتی و قضایی انتقاد می‌کند و از این طریق قصد جذب رأی‌دهندگان اصلاح‌طلب را دارد.

هندوستان تایمز نیز در گزارشی با تیتری مشابه دیگر رسانه‌ها در خصوص تقابل روحانی و تندروها نوشته است.

به‌ طور کلی آنچه در حوزه اقتصاد باعث شده روحانی مورد انتقاد قرار بگیرد، عدم تأثیرگذاری لغو تحریم‌ها بر زندگی مردم عادی بوده است. و بزرگ‌ترین نگرانی روحانی این است که رأی‌دهندگانی که در دور نخست (1392) باعث شدند او  پیروز انتخابات شود، و حال به دلیل آنکه لغو تحریم‌ها مزایای اندکی برایشان داشته، قصد شرکت در انتخابات نداشته باشند.

 منبع: رویداد۲۴

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز