خبرگزاری کار ایران

رقیب‌های مسی و رونالدو برای کفش طلا در یک دهه اخیر

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۳۱۰

مهاجم بارسلونا و رئال مادرید در یک دهه اخیر همیشه برای رسیدن به کفش طلا یک رقیب داشتند.

فوتبال جهان در یک دهه اخیر به رقابت لیونل مسی و کریستیانو رونالدو محدود شده است. مهاجم آرژانتینی و پرتغالی جوایز فردی را از سال ۲۰۰۹ به خود اختصاص دادند. هر دو بازیکن ( مسی پنج و رونالدو چهار) از این سال برنده توپ طلا بودند. در جایزه کفش طلا هم رقابت اغلب بین مهاجم بارسلونا و رئال مادرید بود.

در این فصل لیونل مسی این جایزه را به خود اختصاص خواهد داد. مهاجم آرژانتینی با به ثمر رساندن ۳۵ گل در ۳۳ بازی ۷۰ امتیاز کسب کرده است. او هفت گل بیشتر از سوارس و ۱۱ گل بیشتر از رونالدو به ثمر رسانده است. در این شرایط مسی رقیب خود در کسب کفش طلا یعنی باس داست هلندی را کنار خواهد زد. بازیکن تیم اسپورتینگ لیسبون در ۳۰ بازی توانسته است ۳۱ گل به ثمر برساند و ۶۲ امتیاز کسب کند. همچنین  مارک لواندوفسکی نیز تا آخرین هفته با مهاجم بارسلونا رقابت خواهد کرد. او در ۳۲ بازی ۳۰ گل به ثمر رساند و ۶۰ امیتاز کسب کرد.

باس داست نخستین بازیکنی نیست که با رونالدو و مسی برای کفش طلا رقابت می کند. در فصل ۰۸-۲۰۰۷ دنی گیسا در این شرایط قرار داشت. مهاجم اسپانیایی با پیراهن مایورکا ۲۷ گل به ثمر رساند اما رونالدو که در آن زمان که در منچستریونایتد بازی می کرد اجازه نداد این جایزه به مهاجم اسپانیایی برسد. سومین بازیکن هونتلار از آژاکس بود که ۳۴ گل به ثمر رساند اما به خاطر این که هر گل در لیگ هلند ۱.۵ امتیاز دارد نتوانست برنده کفش طلا شود.

یک فصل بعد دیگو فورلان با پیراهن اتلتیکومادرید ۳۲ بار گلزنی کرد و این جایزه را به خود اختصاص داد، او توانست بالاتر از ساموئل اتوئو قرار گیرد. مسی در فصل ۱۰-۲۰۰۹  اجازه نداد کفش طلا به دی ناتاله و دیدیه دروگبا برسد. بازیکن ایتالیایی و ساحل عاجی هر یک ۲۹ گل به ثمر رساندند اما مسی ۳۴ بار دروازه حریفان را باز کرد. در فصل بعدی دی ناتاله دوباره در این رقابت حضور داشت و با پیراهن اودینزه ۲۸ گل به ثمر رساند، او با رکورد ماریو گومز برابر بود. با این حال مسی با ۳۱ و رونالدو با ۴۱ گل بالاتر از او قرار گرفتند. در فصل ۱۲-۲۰۱۱ در حضور دو ستاره آرژانتینی و پرتغالی فان پرسی فرصت کسب کفش  طلا را داشت. مهاجم هلندی به همراه آرسنال ۳۰ گل به ثمر رساند اما مسی ۵۰ بار گلزنی کرد و ۱۰۰ امتیاز (بهترین رکورد) به دست آورد.

در فصل ۱۳-۲۰۱۲ رقابت دو مهاجم بارسا و مادرید ادامه داشت و مسی ۴۶ و رونالدو ۳۴ گل به ثمر رساند. ادینسون کاوانی با ۳۰ گل سومین گلزن برتر شد.  سوارس در فصل بعد توانست با ثمر رساندن ۳۱ گل به همراه رونالدو این جایزه را به خود اختصاص دهد. مهاجم پرتغالی در فصل ۱۵-۲۰۱۴ توانست ۴۸ بار دروازه حریفان را باز کند و علاوه بر کسب کفش طلا با ۹۶ امتیاز بهترین رکورد شخصی‌اش را به ثبت رساند. مسی در آن فصل ۴۳ بار گلزنی کرد و در دیگر لیگ سرخیو آگوئرو با ۲۶ گل برترین گلزن شد.

در فصل گذشته رونالدو و مسی در بین برترین‌ها جایی نداشتند و سوارس با ۴۰ گل برترین گلزن رقابت‌های اروپایی شد. گونسالو ایگواین نزدیک ترین تعقیب کننده‌اش با ۳۶ گل بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز