خبرگزاری کار ایران

رسول منتجب نیا:

رئیسی و حامیانش توان تشکیل «دولت سایه» را ندارند

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۷۷۰

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی معتقد است: حامیان آقای رئیسی توان تشکیل دولت در سایه را ندارند؛ زیرا این آقایان با ظرفیت‌های کشور آشنا نیستند و خیلی خوب است که به دنبال برنامه‌نویسی بروند زیرا در این صورت بسیاری از برنامه‌های دولت را به‌جای تخریب موردحمایت قرار خواهند داد.

در کشورهای دموکرات پس از برگزاری انتخابات برای بهتر اداره شدن کشور، دولت در سایه تشکیل می‌شود تا نقصان دولت حاکم بدون هیچ تخریبی موردتوجه قرار گیرد و در صورت روی دادن هر اتفاقی بتوانند وارد عرصه شوند.

سعید جلیلی در پیام پساانتخاباتی و عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق صداوسیما، در کانال تلگرامی‌اش پیشنهاد تشکیل دولت آلترناتیو یا نظارتی داده‌اند. هر دو از یاران ابراهیم رئیسی‌اند و سخنران سفرهای تبلیغاتی او بوده‌اند. سعید جلیلی همچنین روز گذشته مجدد در فراخوانی عمومی در قالب اطلاعیه‌ای از متخصصین و صاحب‌نظران در جهت شناسایی مشکلات واقعی مردم و ارائه راه‌حل برای آن‌ها خواستار درخواست همکاری با کارگروه‌های تخصصی تشکیل‌شده از سوی وی شد.

در حالی اعضای ستاد ابراهیم رئیسی به دنبال تشکیل دولت در سایه هستند که کاندیداهای موردحمایت آنان بدون هیچ برنامه‌ای در تبلیغات انتخاباتی حاضرشده بودند و وعده‌های آنان برای کسب مقام ریاست جمهوری مورد استقبال از سوی مردم قرار نگرفت.

رسول منتجب نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در خصوص هدف از تشکیل دولت سایه از سوی حامیان رئیسی گفت: دولت در سایه مسئله جدیدی نیست و در دنیا معمولاً احزابی که کاندیدای آن‌ها برای کسب مقام ریاست جمهوری موفق نمی‌شوند، تشکیل می‌دهند. به‌عبارتی‌دیگر به‌موازات برنامه‌های دولت حاکم آن‌ها طی یک بررسی جامع و جمع‌آوری اطلاعات، برنامه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برای خود تهیه می‌کنند تا با دست‌پر به‌نقد دولت بپردازند و این نقدها را هم در قالب پیشنهاد مطرح می‌کنند، پس از پایان دولت هم برای کسب قدرت با برنامه وارد صحنه می‌شوند.

وی در ادامه یادآور شد: اساساً یکی از نقش‌های احزاب تشکیل دولت در سایه است، اما مدعیان امروز باید توانایی لازم در این رابطه را داشته باشند. تجربه نشان داد که هم در سال 92 که آقای جلیلی وارد صحنه شد وهم در سال جاری که آقای رئیسی با تمام مجموعه اصولگراهایی در عرصه انتخابات به رقابت پرداخت، معلوم شد هیچ برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند.

منتجب نیا اظهار داشت: اصولگرایان حامی آقای رئیسی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در طول تبلیغات انتخاباتی هیچ برنامه‌ای ارائه نکردند و بسیار هم بعید است که برنامه‌ای داشته باشند، بنابراین این اشکال عدم برنامه به آن‌ها وارد است زیرا به‌طورمعمول گروه معترض باید ابتدا دارای برنامه باشد سپس دولت را ناموفق بخواند.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در ادامه تصریح کرد: دیدگاه حامیان آقای رئیسی به‌طورمعمول موردقبول جامعه نبوده و نیست. مردم هم به آنان جواب منفی دادند که این خود یک امتیاز منفی به‌حساب می‌آید.

وی در همین خصوص بیان کرد: حامیان آقای رئیسی توان تشکیل دولت در سایه را ندارند؛ زیرا این آقایان با ظرفیت‌های کشور آشنا نیستند و خیلی خوب است که به دنبال برنامه‌نویسی بروند زیرا در این صورت بسیاری از برنامه‌های دولت را به‌جای تخریب موردحمایت قرار خواهند داد.

منتجب نیا دراین‌باره که آیا دولت در سایه اتاق فکری برای تخریب نخواهد بود، توضیح داد: بستگی به انگیزه افراد دارد حتی احزاب موافق دولت هم خوب است تا دولت در سایه تشکیل دهند. این مسئله در حزب اعتماد ملی بارها مطرح‌شده است و درصورتی‌که انگیزه تخریب نباشد، اشکال ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز