خبرگزاری کار ایران

پروانه مافی، نماینده مردم تهران:

برخورد حذفی با مطهری هزینه سنگینی دارد/مطهری دیگر یک فرد نیست یک جریان است

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۵۹۶

پروانه مافی از اعضای فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کسانی که طیف مقابل اصولگرایان را دروغ‌گو خطاب می‌کنند به دنبال شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت هستند زیرا که مسئله حذف علی مطهری کاملاروشن و مشخص است. علاوه بر این دوستان باید بدانند که این موضع‌گیری از سوی پایداری‌ها در مجلس به نفع هیچ گروهی تمام نخواهد شد.

نتیجه جلسه عصر روز شنبه اعضای فراکسیون امید به لیستی از کاندیداهای انتخابات هیئت‌رئیسه از صدر تا ذیل آن منتهی شد. در این جلسه مسعود پزشکیان هم به‌عنوان کاندیدای ریاست مجلس از سوی فراکسیون امید معرفی شد.

معرفی پزشکیان به‌عنوان کاندید ریاست مجلس ازآنجا ناشی می‌شود که پس از ائتلاف مستقلین و پایداری‌ها حذف علی مطهری به‌عنوان نایب‌رئیس مجلس در برنامه آنان قرار گرفت و گرچه کاظم جلالی، نماینده تهران که با لیست امید وارد خانه ملت شد و پس‌ازآن به فراکسیون مستقلین رفت، مطرح کرده چنین خواسته‌ای وجود ندارد و طراحان این مسئله را دروغگوخطاب کرد، اما در جلسه‌ای که اصولگرایان با علی مطهری داشته‌اند به‌طور شفاف این مسئله را با او در میان گذاشتند.

بنابراین فراکسیون لیست امید با ارائه لیستی جداگانه نشان داد که به‌طور مستقل وارد انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس از ریاست تا پایین‌ترین سمت آن خواهد شد.

پروانه مافی، عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در رابطه با تلاش برخی گروه های سیاسی برای حذف علی مطهری از هئیت رئیسه مجلس گفت: مباحثی در خصوص حضور آقای علی مطهری در هیئت‌رئیسه مجلس مطرح‌شده که نشان از وجود حساسیت‌هایی در بین پایداری‌ها دارد، البته این مسئله را در سال گذشته هم حس می‌کردیم، بطوریکه هرگاه آقای مطهری به‌عنوان نایب‌رئیس در جایگاه حاضر می‌شد، متأسفانه برخی از افراد صحن مجلس را دچار اغتشاش و سروصدا می‌کردند به‌گونه‌ای که اداره جلسه توسط مطهری دچار اخلال می‌شد و حضور ایشان را برنمی‌تابیدند.

وی در ادامه اضافه کرد: آقای مطهری در عین آنکه جزء گروه اصولگرایان به‌حساب می‌آید ولی مواضعی کاملاً حق‌طلبانه دارد و مدافع آن چیزی که باید باشد، است درنتیجه برای ما خیلی سخت بود که مشاهده کردیم عده‌ای دوست ندارند فردی با این ویژگی‌ها در هیئت‌رئیسه باشد و طرح سهم خواهی از هیئت‌رئیسه را بر زبان آوردند که درنتیجه آن آقای مطهری باید حذف و فرد دیگری معرفی شود.

این عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی افزود: در طول 10 روز گذشته تصمیم عموم در فراکسیون امید براین بود که همراه با مدارا و تعامل با گروه‌های رقیب وارد مذاکرات شویم، اما این مسئله از طریق دوستان رعایت نشد و در آخرین جلسه‌ای که با آقای مطهری داشتند، اعلام کردند، مایل‌اند فرد دیگری از طیف سیاسی خود در کرسی نایب‌رئیسی قرار گیرد. این موضوع در حقیقت بر اعضای فراکسیون گران آمد وقتی دیده شد این افراد بر خواسته خود به‌شدت پافشاری می‌کنند ما هم لیستی از صدر تا ذیل هیئت رئیسه ارائه دادیم که بر اساس آن حرکت خواهیم کرد.

مافی در ادامه یادآور شد: بهتر آن بود که این دوستان متوجه می‌شدند برخورد حذفی باشخصیتی مانند مطهری حتماً برای آنان هزینه سنگینی دارد. مطهری دیگر یک فرد نیست، یک جریان محسوب می‌شود که همواره در مقابل مسائل مهم کشور مواضعی را اتخاذ می‌کند که ازحد فردی ایشان عبور کرده است. متأسف هستم که درباره این شخص بزرگوار چنین موضع‌گیری کردند.

وی در خصوص جدا کردن مسیر فراکسیون امید با مستقلین بیان کرد: در خصوص جدا شدن مسیر فراکسیون امید با مستقلین نمی‌توان به‌صراحت چنین اظهارنظر کرد، زیرا بسیاری از اعضای فراکسیون مستقلین همراه ما هستند و تأکیددارند که از طرفداران آقای مطهری به‌حساب می‌آیند، اما این مسئله در رأی دادن نشان داده خواهد شد و باید دید چه پیش خواهد آمد. شفافیت از مسائل مهمی است که از همین‌جا آغاز می‌شود و در همین عرصه‌ها خود را نشان می‌دهد.

این عضو فراکسیون امید در رابطه با اظهارنظر کاظم جلالی درباره اینکه حذف مطهری از هیئت‌رئیسه را دروغ دانسته است، اظهار داشت: تا سه روز پیش به ما هم می‌گفتند، کذب است که موردپذیرش فراکسیون قرار گرفت و به این توافق رسیدیم که هیئت‌رئیسه حفظ شود و تغییر زیادی خصوصاً در رابطه با رئیس و نایب‌رئیس در آن روی ندهد ولی متأسفانه در ملاقاتی که این دوستان با آقای مطهری داشتند به‌صورت علنی این مسئله را مطرح کردند، بنابراین دیگر نمی‌توان بر درستی سخن کاظم جلالی اعتماد کرد.

مافی درباره دروغ‌گو خطاب کردن طیف مقابل اصولگرایان از سوی کاظم جلالی تصریح کرد: کسانی که چنین سخن می‌گویند به دنبال شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت هستند زیرا که این مسئله روشن و مشخص است. علاوه بر این دوستان باید بدانند که این موضع‌گیری از سوی پایداری‌ها در مجلس به نفع هیچ گروهی تمام نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز