خبرگزاری کار ایران

عبدالله ناصری:

روحانی چهار سال سخت پیش رو دارد

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۳۶۱

معتقدم چون جریان رقیب خود را آماده کرده بود برای اینکه آقای روحانی را یک دوره‌ای کند و با تمام قوا برای شکست او به میدان آمده بود، اما باروحانی قوی‌تری از 92 مواجه شد و با توجه به بحرانی هم که در بین هواداران آنان به وجود آمد، به نظر می‌رسد شرایط آقای روحانی سخت‌تر از چهار سال گذشته خواهد شد.

ظاهراً اصولگرایان برخلاف ادعاها در پذیرش شکست بسیار ضعف دارند و نشان آن‌هم این است که این روزها شاهد حملات شدیدی علیه حسن روحانی که موفق شد برای دومین بار اعتماد مردم را به دست آورد و راهی پاستور شود، هستیم.

بر اساس اخبار اعلام برنامه‌ها نیز به نظر می‌رسد اصولگرایان درصدد هستند تا بر حجم این حملات در روزهای آینده بیفزایند که نشان از این دارد حسن روحانی چهار سال دوم بسیار سختی از دو جهت در پیش رو خواهد داشت. اول آنکه انتظارات مردم نسبت به گذشته بیشتر شده و توقع می‌رود حداقل به آن بخش از مطالبات که در اولویت قرار دارد، سریع‌تر جامه عمل پوشانده شود.

بخش دیگر هم به رقیب انتخاباتی حسن روحانی مربوط می‌شود که با تکیه‌بر کسب 16 میلیون رأی گرچه این تعداد آرا به‌طور کامل به جریان اصولگرایی تعلق ندارد اما درصدد بر خواهد آمد به طرق مختلف و شدیدترین شکل آن دولت روحانی را موردنقد قرارداد و تمام تلاش خود را برای ناکارآمد نشان دادن دولت دوازدهم به کار بندد تا از این طریق برای پیروزی در انتخابات 1400 راه خود را هموار سازد.

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو بنیاد باران، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در رابطه با سخت بودن چهار سال آینده حسن روحانی گفت: همین‌طور است دولت دوم خاتمی هم که نسبت به دوره اول رأی بیشتر به دست آورد به دلیل روی دادن شرایط دور از تصور جریان رقیب، بسیار با تنگنا روبرو شد ولی درنهایت توانست با شکل‌گیری کابینه منسجم‌تر و به‌کارگیری مدیرانی مقتدر برنامه‌ریزی‌شده و شورایی‌تر به این معنا که در تصمیمات کلان کاملاً مشورت پذیری را در سطوح مختلف رایج کردند هم برنامه‌های خود را به‌پیش ببرد و هم مظلومیت و حقانیت اش را روشن سازد.

وی در ادامه اضافه کرد: معتقدم چون جریان رقیب خود را آماده کرده بود برای اینکه آقای روحانی را یک دوره‌ای کند و با تمام قوا برای شکست او به میدان آمده بود، اما باروحانی قوی‌تری از 92 مواجه شد و با توجه به بحرانی هم که در بین هواداران آنان به وجود آمد، به نظر می‌رسد شرایط آقای روحانی سخت‌تر از چهار سال گذشته خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه اظهار داشت: همواره دولت‌هایی که با مقام‌های انتصابی میانه‌ای ندارند در دولت دوم خود شرایط سخت‌تری پیدا می‌کنند مخصوصاً زمانی که از یک پشتوانه اجتماعی و جامعه مدنی مقتدری برخوردار باشند و آن مقام‌ها شاهد تغییر و تحولاتی در حوزه مطالبات و نگرش‌های اجتماعی در جامعه باشند.

این عضو بنیاد باران درباره کاهش این شرایط ابراز کرد: برای جبران و کاهش این شرایط، آقای روحانی باید به‌طورجدی دست‌به‌کار شود. رئیس‌جمهور از همین امروز باید ساماندهی دولت و مدیران خود را آغاز کند و افراد شجاع و توانمند را در کابینه و سطوح مختلف به کار گیرد تا علاوه بر اینکه توانمندند، ظرفیت سیاسی بالایی هم داشته باشند به‌علاوه اینکه منفعل نباشند تا باعث به انفعال کشیده شدن دولت نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز