خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام غرویان:

حرکت‌های ضد آرا اکثریت ملت با اندیشه‌ امام سازگاری ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۸۰۸

یک استاد حوزه و دانشگاه درباره رفتارهایی که در روزهای {بعد از} انتخابات مشاهده شد و سنخیت آن با تبعیت از رهنمودهای امام خمینی گفت: به‌هیچ‌وجه این حرکت‌های ضد دولت، منتخب ملت و آرا اکثریت که صورت گرفت و می‌گیرد با اندیشه‌های امام سازگاری ندارد.

حجت‌الاسلام محسن غرویان، در رابطه با جایگاه اخلاق و سیاست در سیره امام خمینی گفت: حضرت امام را جهانیان و ما در داخل کشور به‌عنوان یک عارف، فقیه، فیلسوف و سیاستمدار می‌شناسیم. بدین معنا که وجه غالب شخصیت ایشان از همان بعد اخلاقی، عرفانی و زهد و تقوا ساخته‌شده است.

وی اضافه کرد: سیاست تحت‌الشعاع شخصیت عرفانی حضرت امام قرار داشت، بنابراین می‌توان این نتیجه را گرفت که سیاست باید تحت تأثیر اخلاق قرار گیرد و برای آن خواسته شود و نه بالعکس. امام این درس را به یادگار گذاشت که قدرت و حکومت نباید ما را از اخلاقیات دور کند. این درس بزرگی بود که از حضرت امام باقی ماند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در فضای جامعه امروز کشور ما فضای بداخلاقی زیاد شده است. تهمت، دروغ، افترا و ترور شخصیت به نظر من حرکت‌هایی است که بر ضد آرمان‌ها و منویات امام خمینی است.

وی در ادامه افزود: امام فرمود میزان رأی ملت است و اینکه عده‌ای آرا ملت را به حلال و حرام تقسیم می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امام خمینی خود را خادم تمام ملت می‌دانست و همانطورکه در بالا اشاره شد، اینکه چرا یک عده‌ای به نام امام خمینی و دین در برابر خواست ملت و آرا آن‌ها مقاومت می‌کنند، مشخص نیست. به‌هرحال این مشکلی است که در جامعه امروز ایران وجود دارد.

 منبع: رویداد 24

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز