خبرگزاری کار ایران

یک عضو فراکسیون زنان مجلس تاکید کرد؛

امید به اصلاح قانون خروج زنان بدون اذن همسر

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۹۶۲

یک عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: در جلسه‎ای که برای اصلاح قانون خروج زنان از کشور بدون اذن همسرانشان برگزار شد پایه‎های فقهی رعایت شد. کسانی در این جلسه بودند که بر فقه اشراف کامل داشتند، مسائل را طوری تعریف کردیم که بتوانیم نظر مساعد شورای نگهبان را بگیریم.

طیبه سیاوشی گفت: بعد از مساله‎ای که دو سال پیش برای «نیلوفر اردلان» و اخیرا برای «زهرا نعمتی» پیش آمد و آنها به خاطر عدم اجازه همسرانشان نتوانستند برای شرکت در مسابقات ورزشی از کشور خارج شوند، ما برای چاره‎اندیشی در این خصوص با معاونت زنان و امور خانواده صحبت کردیم، این معاونت یک پیشنهاد ارائه کرد مبنی بر اینکه بتوان به نخبه‎های فرهنگی و ورزشی اجازه داد با مجوز دولت در جوامع بین‎المللی حضور پیدا کنند.

او ادامه داد: تلاش ما بر این است که بتوانیم بند سوم ماده 18قانون گذرنامه را اصلاح کنیم. در این رابطه در جلسه اخیر فراکسیون زنان مجلس باحضور مسئولانی از اداره گذرنامه، دیوان عالی کشور، دولت و مجلس در محل فراکسیون زنان، تصمیم گرفته شد موارد ضروری را تعریف کنیم و این کار را کردیم.

این عضو فراکسیون زنان بیان کرد: تاکنون قانونی به تصویب نرسیده است، اما هدف این است که زنان زمانی که در خانواده مشکل پیدا می‎کنند بتوانند با مجوز دادستان محل یا مراجع دیگر مشکل خود را حل کنند. این مراجع باید تا 72 ساعت نظر خودشان را اعلام کنند واگر اعلام نکردند این زنان می‎توانند به دادگاه مراجعه کنند.

سیاوشی اظهار داشت: قرار بر این شد مرکز پژوهش‎ها نظر خود را اعلام کند و پس از آن این مساله در صحن علنی مجلس مطرح شود و در نهایت تصمیم‌‎گیری نهایی به شورای نگهبان سپرده شود.

او در پاسخ به این سوال که چقدر امیدواری وجود دارد که این لایحه تصویب شود گفت: ما خیلی امیدواریم چون در آن جلسه و در نظراتی که مطرح شد  پایه‎های فقهی رعایت شد. کسانی در این جلسه بودند که بر فقه اشراف کامل داشتند، مسائل را طوری تعریف کردیم که بتوانیم نظر مساعد شورای نگهبان را بگیریم .

سیاوشی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا این قانون برای همه زنان خواهد بود گفت: نه، در حال حاضر این قانون فقط شامل زنانی می‎شود که در شرایط خاص مجبور باشند از کشور خارج شوند.

منبع: رویداد 24

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز