خبرگزاری کار ایران

مصطفی ایزدی:

صدا‎وسیما برای پوشش حوادثی همچون حمله تروریستی تهران آمادگی ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۱۰۹

یک فعال سیاسی و رسانه‎ای ضمن تاکید بر ضعف صداوسیما در پوشش اخبار مهم گفت: صداوسیما باید ابتدا کمیته امنیت خبر را تشکیل دهد، اعضاء این کمیته باید در مورد خبری که می‎خواهند منتشر کنند به اجماع برسند چون نمی‎‎توان خبر را تکذیب کرد. خود این پروسه زمان زیادی می‎برد اما، این حقیقت را توجیه نمی‎کند که صداوسیما آمادگی لازم را برای پوشش اخبار همچون حملات تروریستی تهران را ندارد.

مصطفی ایزدی، فعال سیاسی و رسانه‎ای ضمن تاکید بر ضعف صداوسیما درباره پوشش اخبار مهمی همچون حادثه تروریستی دیروز گفت: صداوسیما تنها در اخبار ساعت 2بعدازظهر به بررسی گسترده خبر تیراندازی در مجلس شورای اسلامی و مرقد امام‎خمینی پرداخت. در واقع  صداوسیما در پوشش این خبر ضعیف عمل کرد و ضعیف عمل کردنش علت‎های مختلفی دارد.

او ادامه داد: صداوسیما تا خودش را به محل حادثه برساند شاید یک ساعت طول بکشد. در محل حادثه هم از قبل امکاناتی ندارند و همین امر پوشش را کند می‎کند. شاید هم در ابتدا این خبر برایشان خبر مهمی نبوده است و چون در پوشش خبر تاخیر داشتند سعی کردند با اطلاع‎رسانی گسترده‎شان در اخبار ساعت 2بعدازظهر این تاخیر را جبران کنند.

ایزدی بیان کرد: فضای مجازی رسمیت ندارد، هرکس هر چیزی مشاهده می‎کند منتشر می‎شود و خیلی از اخبار منتشر شده هم به سرعت تکذیب می‎شود. صداوسیما باید ابتدا کمیته امنیت خبر را تشکیل دهد، اعضاء این کمیته باید در مورد خبری که می‎خواهند منتشر کنند به اجماع برسند چون نمی‎‎توان خبر را تکذیب کرد. خود این پروسه زمان زیادی می‎برد اما، این حقیقت را توجیه نمی‎کند که صداوسیما  آمادگی لازم را برای پوشش اخبار همچون حملات تروریستی تهران را ندارد.

این فعال سیاسی و رسانه‎ای افزود: اینکه صداوسیما آمادگی لازم برای پوشش اخبار این حادثه تروریستی  را نداشته است ضعف این دستگاه را می‎رساند چرا که همه از مردم عادی تا مسئولان این احتمال را می‎دادند که ممکن است تهران مورد تعرض داعش قرار گیرد و از طرف دیگر صداوسیما باید همیشه آمادگی لازم را برای پوشش حوادث ناگهانی داشته باشد که این بار این آمادگی را نداشت.

منبع:رویداد24

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز